Gå til innhold

Nå forsvinner Steam Greenlight


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, kanskje en "middelvei" funker. Istedenfor å bare slenge inn en stemme så kunne man hatt en form for "folkefinansiering" der en stemme koster f.eks. 10-15,-. Da vil man luke ut falske stemmer i stor grad og istedenfor at pengene tilbakebetales til utvikleren så kan man finne et system for å betale tilbake spillere som stemmer på en måte som også forhindrer de falske stemmene.

 

Vrient å få luket ut søppel og samtidig gjøre det rettferdig og velfungerende. Jeg tror Valve er inne på noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ønsker Greenlight god tur, helst til et veldig varmt sted. Når søppel som 'Bloody Boobs' blir stemt gjennom, utgitt og ender opp med frontplass på Store siden under 'popular releases', da er det tydelig at den jevne Steambruker ikke kan stoles på med stemmerett på noe som helst.

 

Når det er sagt er jeg enig i at $5000 blir for mye for indies flest, men som jeg har forstått er ikke denne prisen fastsatt ennå. Ett sted mellom $500-$1000 høres mer fornuftig ut og burde sile ut en del av det verste søppelet vi ellers ser på Greenlight.

Lenke til kommentar

Liker ikke dette. Er utrolig gøy å browse gjennom spillene i Greenlight og snuble over perler og nye spillidéer. Har oppdaget mye genialt der.

 

Men ja, de må få gjort noe for å fikse systemet. Noe så enkelt som en gjennomsnittsstemme i stedet for et antall stemmer for å få gjennomslag kan holde. Har sett folk bli tilbudt gratis spill i bytte mot stemmer på Greenlight, og andre som stemmer frem dårlige spill med vilje.

Lenke til kommentar

Dette er jeg veldig positiv til. Overfloden av rene søppel-produksjoner har irritert meg lenge. Jeg er glad i indie-spill, men det er desverre røfflig bare 1 av 50 utgivelser, som etter min mening, holder mål.

 

1 av 50 holder mål? Nå var du i overkant snill. 1 av 5000 er nærmere sannheten. Så mye søppel som har kommet gjennom greenlight de siste årene har jeg ikke sett maken til noensinne

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig tar de litt tak i dette, greenlight har vært bra på mange måte da det har kommet inn noen få(veldig få) juveler samtidig som det er mye useriøst og vræl. synes det er bra at valve nå skal kontrollere spillene før de kommer igjennom, satse og på at valve sette en passe pris som er høy nok til å skremme vekk de useriøse men samtidig ikke for dyrt til de seriøste.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...