Gå til innhold

E-SPORT: Utestengt spiller frifinnes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Når jury er to personer og bevisførsel baseres på synsing blir straffen, som tidligere var gitt i denne saken, latterlig høy. Andre øvelser har vesentlig kortere straffer når avgjørelsen er basert antagelser og ikke fysiske bevis.

 

Skal man beholde "jeg gjetter at"- dømming fra et to-hodet panel, bør det innføres advarsler og kanskje matchtap straffer. Det å stenge noen ute for et år, uten støtte av fysiske bevis, gjør admins roller altfor dominerende. Sånt blir det oppstuss av. Få trives med diktatorer.

Lenke til kommentar

Jeg beklager den usikkerheten dette påførte spesielt anklaget spiller, men også laget.

Det er naturlig at vi hele tiden ser på våre rutiner. Men i motsetning til det mange sier, er jeg godt fornøyd med håndteringen her. Admins/dommere er ikke ufeilbarlige, det er derfor vi har anke-muligheten. Admins gjør en fenomenal jobb for oss, men rutinene er lagt opp til at det kan skje feil. Det er også lagt opp til interne rutiner for å minimere sjansen for feil.

 

Så selv etter alt oppstyret mener jeg rutinene fungerer godt. Men jeg imøteser med glede konstruktive innspill og kritikk for hvordan vi kan bli enda bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det i begynnelsen kanskje ikke var optimalt håndtert. Ble litt mye støy og publisitet rundt alt sammen. Uansett greit når man man sier man har tatt en feil avgjørelse og anken kommer fram.

 

Vil også anbefale gamer.no å redigere spilleres ordbruk, greit det kanskje er litt imot journalistiske retningslinjer, men burde klare å holde unna ord som "snørrunger" og en overbruk av ordene latterlig og sinnsyk i noen av nyhetssakene vedrørende spillere :D

Lenke til kommentar

Vanvittig dårlig håndert av TL, og det at Erling Rostvåg er fornøyd med hvordan de har behandlet saken er _HELT_ utrolig.

Ikke bare Erling som er fornøyd. Hva er dårlig håndtert, vær litt konkret er du snill.

 

Litt (forhåpentligvis) konstruktiv kritikk; To dommere i første instans er altfor lite. 5 stykker bør være standarden, tenker jeg. Publisiteten var ganske ødeleggende så jeg synes slike ting bør tas i litt mer stillhet i første omgang. Infoen som kom var også en smule dårlig, skal det være åpenhet så må alt publiseres. Ingenting om hvordan saken tas hånd om noe som var flott å få vite i denne artikkelen.

 

Men på den andre siden så er det vel forventet at det blir ganske hett når noe som dette skjer uansett hvordan det blir håndtert :)

Lenke til kommentar

Elsker hvordan de feiga ut å ga etter for presset, så egentlig så er det fritt frem å cheate så lenge det ikke er snakk om spinbotting nå?

Litt lett wh og aimlock skader jo ingen.

 

Det har det alltid vært i alle store turneringer. Dessuten har wallbangs god underholdningsverdi :)

 

Juksing er ikke noe problem sålenge publikum ikke vet om det, da er det bare positivt og imponerende fremvisning av "skills".

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

Elsker hvordan de feiga ut å ga etter for presset, så egentlig så er det fritt frem å cheate så lenge det ikke er snakk om spinbotting nå?

Litt lett wh og aimlock skader jo ingen.

 

Det har det alltid vært i alle store turneringer. Dessuten har wallbangs god underholdningsverdi :)

 

Juksing er ikke noe problem sålenge publikum ikke vet om det, da er det bare positivt og imponerende fremvisning av "skills".

 

 

Sant nok, vet ikke hvorfor jeg sitter her å lurer meg selv.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Knall, dette er god kritikk.

At redaksjonen velger å dekke saken fordi det har nyhetsverdi er korrekt, og en styrke, selv om som en arrangør ville det være "bedre" at ting dysses ned, økes gjennomsiktighet og kvaliteten på ligaen.

 

I dag er det 3 ledd:

Admin ser på saken.

Han kan ta avgjørelse alene, som kan ankes.

Eller som her, han får en eller flere admins til å se på det sammen. Også her kan det ankes.

Så 2 eller flere admins vil se på saker som ikke er svart/hvitt. Uberettiget spillere oq vil administrasjon kunne løse alene. Men også dette kan ankes. Men det spilles noen tusen kamper per sesong, derfor vil et fast panel på 5 admins per sak ikke være mulig. Og pga anke-muligheten, ineffektivt.

Lenke til kommentar

Elsker hvordan de feiga ut å ga etter for presset, så egentlig så er det fritt frem å cheate så lenge det ikke er snakk om spinbotting nå?

Litt lett wh og aimlock skader jo ingen.

Mhm var tåpelig å gi etter for presset, signalet som er gitt nå er at det er greit å cheate i denne telenorligaen. Når dette ikke var nok for ban denne, hva vil være nok?? -Spinbotting vil man aldri se i slik liga...

Flere stygge kommentarer fra Radi's tilhengere til TommyM video blant annet "å skyte seg selv.." og flere andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Knall, dette er god kritikk.

At redaksjonen velger å dekke saken fordi det har nyhetsverdi er korrekt, og en styrke, selv om som en arrangør ville det være "bedre" at ting dysses ned, økes gjennomsiktighet og kvaliteten på ligaen.

 

I dag er det 3 ledd:

Admin ser på saken.

Han kan ta avgjørelse alene, som kan ankes.

Eller som her, han får en eller flere admins til å se på det sammen. Også her kan det ankes.

Så 2 eller flere admins vil se på saker som ikke er svart/hvitt. Uberettiget spillere oq vil administrasjon kunne løse alene. Men også dette kan ankes. Men det spilles noen tusen kamper per sesong, derfor vil et fast panel på 5 admins per sak ikke være mulig. Og pga anke-muligheten, ineffektivt.

 

Har dere undersøkt hva andre ligaer gjør? Om effekten blir at høyt profilerte spillere bannes i årevis, for så å frikjennes igjen, så bør man nok se på muligheten av å ha 5 admins på hver sak i de to øverste ligaene. Jeg nekter uansett å tro at det blir en sak ut av noe i hver eneste kamp.

 

Vil poengtere at tvil bør komme tiltalte til gode. Var nok av folk som klagde på hacks i min CS tid også. Ofte ser man det man forventer å se. Ut ifra bevismaterialet, trukket ut fra to kamper så det veldig tynt ut. Det vil alltid oppstå rare tilfeldigheter som kan "trekkes fram", med såpass mange runder. Å skyte folk gjennom veggen uten wallhack har skjedd før og vil skje igjen.

 

Ble det gjort en evaluering av hvor mye tiltalte skyter i veggen og ikke treffer noen? Om det er mye av det, så taler det til hans fordel. Det er selvsagt teoretisk mulig at han gjør dette og bommer med vilje, men i så fall vil det vel medføre en taktisk ulempe for laget hans, så det er ikke nødvendigvis verdt det?

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...