Gå til innhold

Snart vil du kunne fortsette å bruke strømmetjenestene dine når du reiser i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er betimelig å spørre følgende om denne:

 

 

 

– Spesielt er sportsrettigheter og innkjøpte programserier utfordrende rettighetsmessig, men dette har vi jobbet lenge med, og det arbeidet fortsetter uavhengig av det nye EU-regelverket. NRKs intensjon er å gjøre mest mulig av innholdet vårt tilgjengelig, sier Nyhus.

 

Jobbet lenge med, eller ventet lenge med?

Endret av G
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes det er betimelig å spørre følgende om denne:

 

 

 

– Spesielt er sportsrettigheter og innkjøpte programserier utfordrende rettighetsmessig, men dette har vi jobbet lenge med, og det arbeidet fortsetter uavhengig av det nye EU-regelverket. NRKs intensjon er å gjøre mest mulig av innholdet vårt tilgjengelig, sier Nyhus.

 

Jobbet lenge med, eller ventet lenge med?

 

Jobbet lenge med. Er det noen som fortjener masse respekt for sitt arbeid med å legge ut til ulike plattformer m.m. og arbeide for å hindre sperrer, så er det NRK. Om noen hevder noe annet her, er jeg åpen for at noen sier i mot, om man viser til sine kilder.

 

Nå er jeg slapp og viser ikke til kilder nå, men det er bare å Google litt og være kjent med NRK sine nettsider for teknisk utvikling og ønske om hjelp fra oss her ute til å støtte mest mulig plattformer m.m.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så studier får ikke lov å gi lisensieringsavtaler til individuelle land i Europa nå? Så det er det samme landet?

 

Har du kjøpt en tjeneste i Norge, der du bor, skal du også kunne bruke den fra Sverige når du er på besøk der. Til tross for at den samme tjenesten ikke skal være tilgjengelig for svenskene.

Det er altså ikke meningen å gi samme vilkår til hele EU/EØS.

Lenke til kommentar

Når kommer denne endringen på strømmetjenester i kraft? Er den allerede i kraft nå etter disse skriveriene, eller skjer det i løpet av 2017-2019?

 

 

 

Overenskomsten må nå bekreftes av EU-rådet og EU-parlamentet, og etter det får tilbydere og rettighetsinnehavere ni måneder på å forberede seg på reglene. EU anslår dermed at reglene vil tre i kraft i begynnelsen av 2018. 

 

Takket være skumlesing så overså jeg dette. Bare å beklage.

Endret av G
Lenke til kommentar

Så, da kan man starte selskap i Langtvekkistan, og tilby billig mobilabonnement i Norge uten å betale roaming kostnad?

Hvem gidder å drive med utbygging da?

 

Ikke helt. Mener tek.no skrev for en stund tilbake om at man har 45 dager (eller 60?) hvor man kan bruke abonnementet kostnadsfritt i utlandet, men så må man betale for det. Det var såpass lang tid at både ferie og lengre jobbreiser skulle være dekket ganske så greit.

Lenke til kommentar

 

Så studier får ikke lov å gi lisensieringsavtaler til individuelle land i Europa nå? Så det er det samme landet?

Har du kjøpt en tjeneste i Norge, der du bor, skal du også kunne bruke den fra Sverige når du er på besøk der. Til tross for at den samme tjenesten ikke skal være tilgjengelig for svenskene.

Det er altså ikke meningen å gi samme vilkår til hele EU/EØS.

 

Åh, trodde de skulle tvinge programutvalget på netflix f.eks. til å være identisk i hele EU.

Det stemmer og det er heller ikke hva denne loven handler om.

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat kalle dette en "bra" endring. Ikke for folk flest iallefall(unntaket er de som reiser mye). Dersom utvalget faktisk kan krympe i forhold til dagens begrensede innhold, så er det stikk motsatt av bra. Nei, den dagen geo-blokking blir totalt fjernet og man kan se alt av innhold uavhengig av hvilket land man er i, da er det på tide å juble!

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat kalle dette en "bra" endring. Ikke for folk flest iallefall(unntaket er de som reiser mye). Dersom utvalget faktisk kan krympe i forhold til dagens begrensede innhold, så er det stikk motsatt av bra. Nei, den dagen geo-blokking blir totalt fjernet og man kan se alt av innhold uavhengig av hvilket land man er i, da er det på tide å juble!

 

Kan hende det skrumper inn litt i begynnelsen, men tror ikke det bør gå så lang tid før EU+EØS blir sett på som et område slik at innholdet på endel tjenester blir totalt bedre for alle.

 

Men selvsagt, for at dette skal bli en realitet, så må det skje mye med rettighetssalget som nå skjer.

 

Dog, irriterer meg mindre om jeg mister tysk innhold på Netflix når jeg er i Tyskland, enn at jeg per i dag ikke får sett på det jeg mener at jeg faktisk har betalt for, når jeg er i Tyskland, som et eksempel, altså.

Lenke til kommentar

 

Vil ikke akkurat kalle dette en "bra" endring. Ikke for folk flest iallefall(unntaket er de som reiser mye). Dersom utvalget faktisk kan krympe i forhold til dagens begrensede innhold, så er det stikk motsatt av bra. Nei, den dagen geo-blokking blir totalt fjernet og man kan se alt av innhold uavhengig av hvilket land man er i, da er det på tide å juble!

 

Kan hende det skrumper inn litt i begynnelsen, men tror ikke det bør gå så lang tid før EU+EØS blir sett på som et område slik at innholdet på endel tjenester blir totalt bedre for alle.

 

Men selvsagt, for at dette skal bli en realitet, så må det skje mye med rettighetssalget som nå skjer.

 

Dog, irriterer meg mindre om jeg mister tysk innhold på Netflix når jeg er i Tyskland, enn at jeg per i dag ikke får sett på det jeg mener at jeg faktisk har betalt for, når jeg er i Tyskland, som et eksempel, altså.

Tror ikke det vil krympe, det vil være et problem for nrk nett tv for eksempel som må ha en login løsing ikke bare ip blokering og denne må være relativt sikker.

 

Kontrakts messig vil alle inklusive netflix bare peke på EU loven. Det har ingen praktisk betydning for seer tallene, andelen som ser på tv i utlandet er temmelig liten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Jeg synes det er betimelig å spørre følgende om denne:

 

 

 – Spesielt er sportsrettigheter og innkjøpte programserier utfordrende rettighetsmessig, men dette har vi jobbet lenge med, og det arbeidet fortsetter uavhengig av det nye EU-regelverket. NRKs intensjon er å gjøre mest mulig av innholdet vårt tilgjengelig, sier Nyhus.

 

Jobbet lenge med, eller ventet lenge med?

 

Jobbet lenge med. Er det noen som fortjener masse respekt for sitt arbeid med å legge ut til ulike plattformer m.m. og arbeide for å hindre sperrer, så er det NRK. Om noen hevder noe annet her, er jeg åpen for at noen sier i mot, om man viser til sine kilder.

 

Nå er jeg slapp og viser ikke til kilder nå, men det er bare å Google litt og være kjent med NRK sine nettsider for teknisk utvikling og ønske om hjelp fra oss her ute til å støtte mest mulig plattformer m.m.

Enig! Man er rett og slett ikke særlig opplyst hvis man tror NRK holder tilbake på den teknologiske utviklingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...