Gå til innhold

Nå får Viaplay-brukere tilgang til masse nytt innhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viaplay har så ruttent brukergrensesnitt at jeg sa opp hele greia. Uansett innhold så bruker jeg ikke den dritten før de gjør det mer brukelig enn ubrukelig.

 

Synes det blir dårligere og dårligere på netflix også. Spesielt i appene.

 

Disse sideskrollende forhåndsdefinerte kategorigreiene er bare tull. Jeg vil velge film eller serie, og så sette filter for å kategorisere og sortere slik det passer meg best.

Lenke til kommentar

Brukte viaplay på en tre måneders kampanje som fulgte med chromecasten et halvt år tilbake. Må si jeg var imponert. Milevis foran HBO Nordic (ikke så vanskelig). Som en Outsider vil jeg si de gjør en god jobb. Offline funksjonen var også nyttig, den hadde de lenge før noen andre.

Lenke til kommentar

Viaplay har så ruttent brukergrensesnitt at jeg sa opp hele greia. Uansett innhold så bruker jeg ikke den dritten før de gjør det mer brukelig enn ubrukelig.

 

Lenge siden du brukte det? Brukte du det på PC?

 

Jeg synes brukergrensesnittet er helt ålreit, jeg. Går fint å finne det man har lyst til å se på utifra kategori og slike ting.

Lenke til kommentar

 

Viaplay har så ruttent brukergrensesnitt at jeg sa opp hele greia. Uansett innhold så bruker jeg ikke den dritten før de gjør det mer brukelig enn ubrukelig.

 

Synes det blir dårligere og dårligere på netflix også. Spesielt i appene.

 

Disse sideskrollende forhåndsdefinerte kategorigreiene er bare tull. Jeg vil velge film eller serie, og så sette filter for å kategorisere og sortere slik det passer meg best.

Appen til Netflix på TV / pad osv har nå fått kategorier. Vil du bedre "filter"..så må du bruke stjernesystemet flitting. Hvis det er ting som du ikke liker, sett 1 stjerne, vil ikke bli anbefalt til deg igjen...ting du liker som Netflix har gjettet 2-3 stjerner på, sett 5..så vil den fintune dette over tid
Lenke til kommentar

 

 

Viaplay har så ruttent brukergrensesnitt at jeg sa opp hele greia. Uansett innhold så bruker jeg ikke den dritten før de gjør det mer brukelig enn ubrukelig.

Synes det blir dårligere og dårligere på netflix også. Spesielt i appene.

 

Disse sideskrollende forhåndsdefinerte kategorigreiene er bare tull. Jeg vil velge film eller serie, og så sette filter for å kategorisere og sortere slik det passer meg best.

Appen til Netflix på TV / pad osv har nå fått kategorier. Vil du bedre "filter"..så må du bruke stjernesystemet flitting. Hvis det er ting som du ikke liker, sett 1 stjerne, vil ikke bli anbefalt til deg igjen...ting du liker som Netflix har gjettet 2-3 stjerner på, sett 5..så vil den fintune dette over tid

 

Meh. Jeg har brukt nettflix aktivt så lenge som det har vært mulig, og jeg setter stjerner. Men dette fungerer bare om jeg ønsker å se de sju første filmene i de foreslåtte katalogene. Dette stemmer ikke alltid, og det er spesielt irriterende når en enkelt film går igjen en fire fem ganger på samme side i foreskjellige kategorier. Desuten er jeg ganske allsidig, så forskjellige filmer i forskjellige sjangere kan få høy score, og de som får lav score er gjerne av dårlig kvalitet. Ja, jeg finner fram, men det er ikke en bra måte å finne innhold på. Og da har jeg ikke begynt å skrive om hvor dårlig løsningen er på barnekontoene. Jeg må inn på min konto for å lete opp ting å se, før jeg søker på barnekontoene. Kategoriseringen der er helt meningsløs. Og jeg ser at andre tjenester tar etter, som er helt ufattelig for min del.

 

Greia er at noen ganger vil jeg se en liste over absolutt alle filmer, og sortere dem etter utgivelsesår. Noen ganger vil jeg også ha opp til en viss aldersgrense. Noen ganger leter jeg etter filmer med norsk tale (noe som heller ikke er noen garanti at man finne, selv om filmen er oversatt til norsk). Noen ganger vil jeg ha Sci-Fi, Action eller Thriller, eller kanskje en kombinasjon av de tre.

 

Slike søk er ikke mulig å oppnå, og jeg sitter og scroller opp og ned på siden og kjører ribbons fra side til side. Det er og blir en skikkelig dårlig løsning for min del. Simpelt, ja kanskje. Lett å ta i bruk for enkelte er det sikkert også. Men jeg blir aldri noen tilhenger av dette.

Lenke til kommentar

Fikk 3mnd viaplay med på kjøpet av chromecast. Må si jeg ble meget overrasket over både mengden innhold og kvaliteten på android-appen. Kult at de har gamle gode serier som the X-files bla. 

 

Stort pluss med innebygget link til imdb på de fleste filmer. Vet ikke om andre apper som har det!

 

Vil gå så langt som å si at viaplay, teknisk sett (altså android-appen med chromecast) er den beste strømmetjenesten jeg har prøvd (har i tillegg netflix og hbonordic).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...