Gå til innhold

Snart vil Fallout 4 se mye bedre ut på PC og PlayStation 4 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

For å kjøre den nye teksturpakken på PC anbefaler Bethesda at du sitter på en PC med minimum Intel Core i7-5820K-prosessor, GTX 1080-skjermkort med 8 GB videominne og minimum 8 GB hovedminne. Begge de nye oppdateringene kommer altså neste uke, men har ikke fått et bestemt slipptidspunkt ennå.

Er ikke det ekstremt høye krav? Hvis det ikke er snakk om 4k med maks grafikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For å kjøre den nye teksturpakken på PC anbefaler Bethesda at du sitter på en PC med minimum Intel Core i7-5820K-prosessor, GTX 1080-skjermkort med 8 GB videominne og minimum 8 GB hovedminne. Begge de nye oppdateringene kommer altså neste uke, men har ikke fått et bestemt slipptidspunkt ennå.

Er ikke det ekstremt høye krav? Hvis det ikke er snakk om 4k med maks grafikk?

Klarer det sikkert med en i5 4690k eller høyere og 1060/1070

Lenke til kommentar

Og hvorfor har ingen nevnt at storrelsen paa PC versjonen blir 58gb?

 

På betheshda står det:

 

"To utilize the High-Resolution Texture Pack, make sure you have an additional 58 GB of available"

 

Så hvis jeg tolker det riktig, vil Fallout 4 kreve totalt 88GB plass (hvis Fallout 4 i dag er 30GB stort)...

Lenke til kommentar

 

Og hvorfor har ingen nevnt at storrelsen paa PC versjonen blir 58gb?

 

På betheshda står det:

 

"To utilize the High-Resolution Texture Pack, make sure you have an additional 58 GB of available"

 

Så hvis jeg tolker det riktig, vil Fallout 4 kreve totalt 88GB plass (hvis Fallout 4 i dag er 30GB stort)...

Blir nesten like stort som gears of war 4 på pc da lol.

Spillprodusentene har ikke ingått partnerskap med harddisk produsenter vel ???????? tar jo 1 giga for dem og fixe en bug som hadde tatt 300kb for noen år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg stusset mest på at de har en sekskjerners entusiastprosessor som anbefalt; det virker veldig rart at spillet plutselig skal bli så ekstremt prosessorkrevende. Men jeg kjenner jeg er spent på hvordan dette blir seende ut. Jeg kommer nok ikke til å legge ytterligere 150 timer i spillet, men får vel utforske litt ekstra.

Lenke til kommentar

Jeg stusset mest på at de har en sekskjerners entusiastprosessor som anbefalt; det virker veldig rart at spillet plutselig skal bli så ekstremt prosessorkrevende. Men jeg kjenner jeg er spent på hvordan dette blir seende ut. Jeg kommer nok ikke til å legge ytterligere 150 timer i spillet, men får vel utforske litt ekstra.

Det ER prosessorkrevende i dag... 

 

Se på minimumsfps....

 

fallout-4-cpu-benchmark-1440-u.png

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt dølt at dem ikke gir et valg for 60fps 1080p på ps4 pro.

 

Hvis man ser på den vanlige ps4 versjonen kan man godt skjønne det. Fps'en droppet ofte langt under 20 på standard ps4. Det gikk så langt at jeg ikke klarte å spille igjennom.

 

Får i hvertfall håpe på stabilt 30 fps til ps pro i denne omgang. Kanskje man endelig får fullført det :)

Lenke til kommentar

 

Hva med souround view/eyefinity? (3 skjermer)

Labert å lansere ett topp spill uten støtte for det!

Surround døde etter at ultrawideskjermene kom. For mye problemer med surround i spill også i lengden. Glad jeg ikkje har 3x Asus swift lengre, men en UW skjerm.

UW er nesten verre støtte enn multiskjerm støtte - Og ser ikke ut til å bli noe stor trend heller.

 

Hadde valget selv, en UW 4k skjerm eller 1440p skjerm med g-sync og 165 hz, glad jeg valgte det siste

Lenke til kommentar

synes 21:9 skjermene er lattelige. 2cm høye og 3meter lange hva er vitsen. 16:9 er det perfekte jeg hvertfall og savner virkelig en 32" med 144hz

 

Jeg bruker programmet "flawless widescreen" for å fikse f.eks Fallout 4 for at det skal bli bra med 3440x1440. 

 

Kjører betapatchen nå slik at jeg får hires textures. Må si det ser helt fantastisk ut, og ultrawidescreen er helt konge på dette spillet!

 

Bakdelen er at dette krever rimelig mye. Får fra 65fps på de aller mest åpne plassene til 120+fps inne. Gpuload på mine 2 skt gtx 1080 ligger jevnt på 95+% 

 

Har da satt ALT som er mulig å sette på. TAA, HBAO+, alt på ultra etc...

 

Spille f.eks Battlefield er jo bare helt konge med UW skjerm.  

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...