Gå til innhold

TEST: Streacom DB4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ikke hakeslepp, men heller litt stram i maska over så mye styr om et kabinett, og hvor lite jeg egentlig vet. Gulost er gulost, men Jarlsberg er best, men for mitt vedkommende er et kabinett et kabinett, så lenge det er velfungerende og ikke koster så mye mer enn en lapp. Og at den faktisk ser litt grei ut også, og ikke som en kastrert transformator fra åttitallet :p

transformatortpc1.jpg

Endret av AK47
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Må si jeg foretrekker ArtPC Pulse eller

QDIY PC-D008 i så fall hvis jeg skulle vurdert noe.

Må være fetere med MAC Pro klone eller bra rigg for overklokking\modifiseringer.

At det ikke står et ord om vifte på siden til ArtPC betyr ikke nødvendigvis at den er uten vifte, og det første jeg ser når jeg går inn på en side om QDIY er en knall rød vifte. Tror ingen av disse kabinettene egner seg for lydløse PCer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Må si jeg foretrekker ArtPC Pulse eller

QDIY PC-D008 i så fall hvis jeg skulle vurdert noe.

Må være fetere med MAC Pro klone eller bra rigg for overklokking\modifiseringer.

At det ikke står et ord om vifte på siden til ArtPC betyr ikke nødvendigvis at den er uten vifte, og det første jeg ser når jeg går inn på en side om QDIY er en knall rød vifte. Tror ingen av disse kabinettene egner seg for lydløse PCer.

Nei, men at det er et kabinett som er fra Streacom forteller mange av oss akkurat det. Men artikkelforfatter burde laget en faktaboks på dette.

 

"History

 

Streacom was founded in 2010 by a small but experienced team that shared a common vision of producing uniquely designed and engineered computer cases. With our head office in Holland and manufacturing base in China, we entered the market by focusing on SFF and passive cooled products all made from premium grade aluminium. This combination of premium quality and compact design has established Streacom as a global player in the PC component market and earned us a reputation for making stylish well-crafted products."

 

http://www.streacom.com/about-us/

 

EDIT: Det å snakke om overklokking og Streacom i samme settingen er litt komisk. Er mer sannsynlig med underklokking for å holde ting vifteløst. ;-)

Endret av Snowleopard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Må si jeg foretrekker ArtPC Pulse eller

QDIY PC-D008 i så fall hvis jeg skulle vurdert noe.

Må være fetere med MAC Pro klone eller bra rigg for overklokking\modifiseringer.

At det ikke står et ord om vifte på siden til ArtPC betyr ikke nødvendigvis at den er uten vifte, og det første jeg ser når jeg går inn på en side om QDIY er en knall rød vifte. Tror ingen av disse kabinettene egner seg for lydløse PCer.

Nei, men at det er et kabinett som er fra Streacom forteller mange av oss akkurat det. Men artikkelforfatter burde laget en faktaboks på dette.

Usikker på om det var meg du svarte, men min kommentar var et svar til LMH1 som listet opp et par andre kabinett han likte, og som jeg ikke oppfattet som særlig relevante sammenligninger i en artikkel om et kabinett for lydløse PCer. Har forøvrig mekket stillegående PCer siden lenge før Streacom startet opp (selv om folkene der selvfølgelig kan ha holdt på mye lenger). Første PC jeg gjorde relativt stillegående var en Compaq med Pentium 2-prosessor, og det begynner å bli en del år siden :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har dere ikke testet med et lite skjermkort som GTX 1060 eller GTX1070?

 

Å putte inn et grafikkort som er såpass kraftig at det trenger vifte motarbeider jo poenget med resten av oppsettet. Foruten dette har ikke strømforsyningen vi har testet med PCIe-strømplugg ment for grafikkort.
Lenke til kommentar

 

Hvorfor har dere ikke testet med et lite skjermkort som GTX 1060 eller GTX1070?

 

Å putte inn et grafikkort som er såpass kraftig at det trenger vifte motarbeider jo poenget med resten av oppsettet. Foruten dette har ikke strømforsyningen vi har testet med PCIe-strømplugg ment for grafikkort.

For ikke å snakke om at nesten alle spill kan kjøres igjennom steam streaming eller geforce experience og løses med et bittelite nvidia kort.

Lenke til kommentar

Må si jeg foretrekker ArtPC Pulse eller

QDIY PC-D008 i så fall hvis jeg skulle vurdert noe.

Må være fetere med MAC Pro klone eller bra rigg for overklokking\modifiseringer.

Sikkert veldig mange som synes de to du nevner er fine å se på, men de er begge med vifte etter hva jeg forstår. Og dermed ikke sammenlignbare med kabinettet i artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...