Gå til innhold

Innta din egen «hjemmekino» med HTC Vive-brillene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes oppløsningen er god nok, nettingdør effekten plager meg ikke. Hvis det ikke er noe supersampling derimot synes jeg det er helt håpløst, men det kan jeg stille på med dette tilleggsprogrammet i steam: https://github.com/matzman666/OpenVR-AdvancedSettings

 

Har testet videoavspilleren til HTC i vel over en time nå i Vive med supersampling satt til 1.8 og det fungerte utmerket. Så gjennom en rekke med filmer og serier som jeg hadde liggende. Ganske fin opplevelse. Veldig pent miljø de har skapt og funksjonell meny når man velger filmer og innstillinger. Men jeg kunne ikke finne noen måte å spille av undertekster på :-/

 

 

Ellers så tror jeg dette kan bli enda bedre når vi om noen måneder kan kjøpe alt det nye fete utstyret som kommer til Vive. Da blir det nok til at jeg ser film på denne måten, spesielt siden jeg nå skal flytte og ikke lengre har en stor TV skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er veldig spennende. Jeg har HTC Vive, og følger veldig med på hva som kommer av videoavspillingsprogrammer. Men det jeg virkelig venter på er at program til Vive der jeg kan spille av Bluray-plater skikkelig. Forstår det er trøbbel med kopibeskyttelse for disse, og jeg har ikke lyst til å rippe Bluray'ene mine.

Ser ikke ut til at Vive Video lar meg spille av Bluray, dessverre...

Lenke til kommentar

Dette er jeg ikke helt overbevist om blir en suksess. Bildekvalitet og t.o.m. lydkvalitet klarer man sikkert å få opp på er akseptabelt nivå for svært mange, men hvor behagelig blir det å ha på? Og hvor praktisk er det når en familie på f.eks. 4 skal se samme film? Da må man altså ha4 par "briller". Og plutselig får man besøk. Nei... sikkert moro for både unger og voksne de første tre gangene, men så blir man lei. Dette blir 3D-tv om igjen. Men for all del, kanskje det finnes nok single unge menn (og kvinner?) til at disse kan selge nok...? Og de kan vel også brukes til spill. Men som en suksess for TV/film tviler jeg sterkt.

Lenke til kommentar

Må ha 1 vr sett per person som skal se på, får dårlig oppløsning, kan ikke se snack/drikke på bordet mens man ser film osv. Tror ikke jeg bytter ut hjemmekinoen sånn med det første :p foreløpig kun gimmicky til hjemmekinobruk, men flott at man lager nye bruksområder til vr da ikke alle har noe stor tv eller prosjektor

Lenke til kommentar

Som jeg skrev over så vil en del av det nye utstyret som kommer gjøre brillene mer komfortable i med den nye festeløsningen med påmonterte hodetelefoner. Og med trådløst så slipper man unna kablen som kan være brysom. Med de nye sporebrikkene kan man f.eks spore en kopp til drikke og et beger til popkorn eller andre ting man vil ha sporet. Men såklart det gjenstår å se hvordan dette blir i praksis. Det ser lovende ut synes jeg.

https://www.vive.com/eu/

 

Med VR så kan man også potensielt se film sammen med andre fra hele verden. Jeg gjør dette rett som det er i Altspace, selv om det bare foreløbig har vært begrenset til youtube. Det gir ikke så mye mening enda å skulle se film hele familien i en husholdning med VR. Men i fremtiden blir dette kanskje mer vanlig når prisen går ned og teknologien blir enda bedre, men da tror jeg det heller vil være AR briller som har erstattet mobiltelfonene våres som brukes til å se film sammen.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...