Gå til innhold

TEST: Kygo A7/800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir ikke helt klok på denne delen:

 

"Først og fremst låter den enda trangere og mer ullent enn utgaven uten bluetooth-protokoll. Det låter rett og slett som om det dynamiske omfanget er noe redusert, altså at de ikke går like høyt i toppen eller lavt i bunnen"

 

Dere mener volum når dere sier høyt i tippen og lavt i bunnen ikke sant? Jeg regner med det siden dere snakker om dynamisk omfang, men jeg er ikke vant til at "toppen og bunnen" brukes om volum på denne måten. Og feks lavere toppvolum virker som et underlig resultat av mer komprimering.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke helt klok på denne delen:

 

"Først og fremst låter den enda trangere og mer ullent enn utgaven uten bluetooth-protokoll. Det låter rett og slett som om det dynamiske omfanget er noe redusert, altså at de ikke går like høyt i toppen eller lavt i bunnen"

 

Dere mener volum når dere sier høyt i tippen og lavt i bunnen ikke sant? Jeg regner med det siden dere snakker om dynamisk omfang, men jeg er ikke vant til at "toppen og bunnen" brukes om volum på denne måten. Og feks lavere toppvolum virker som et underlig resultat av mer komprimering.

 

AtW

 

Fordi hele "testen" som 99% av alle "tester" av lydprodukter er subjektiv synsing. "Slank mellomtone" and what not, he he.

Lenke til kommentar

Hvordan bruker dere egentlig skalaen? Da jeg leste teksten syntes jeg dette hørtes ut som en 2 eller 3. Dere skriver at den er dårligere på lyd (som jo ikke er helt uvesentlig..) enn noe som koster 20-25%. Så ender den med 6/10?

 

Før oppdateringen låter de som jeg skriver ikke så verst. Hadde ikke buggen vært der kunne jeg nok strukket meg til 7 eller sannsynligvis 7,5. Det jeg snakker om helt til sist er etter oppdateringen, hvor de låter merkbart dårligere. Litt utfordrende å vurdere et produkt som har en versjon som er helt annerledes enn originalproduktet.

 

/Stein Jarle, Tek

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen overraskelse der, overhypete merker/hodetelefoner er det ingen mangel på i bransjen. Hjelper ikke att de må brandes med artistnavn for å selge. Ja, de ser faktisk ut. Men i min verden er lyd og komfort langt viktigere.

 

For å være ærlig, 6/10 er for høyt i forhold til slik dere beskriver produktet i artikkelen. 

Endret av Huseby
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg blir ikke helt klok på denne delen:

 

"Først og fremst låter den enda trangere og mer ullent enn utgaven uten bluetooth-protokoll. Det låter rett og slett som om det dynamiske omfanget er noe redusert, altså at de ikke går like høyt i toppen eller lavt i bunnen"

 

Dere mener volum når dere sier høyt i tippen og lavt i bunnen ikke sant? Jeg regner med det siden dere snakker om dynamisk omfang, men jeg er ikke vant til at "toppen og bunnen" brukes om volum på denne måten. Og feks lavere toppvolum virker som et underlig resultat av mer komprimering.

 

AtW

 

Nei, det er ikke volum det handler om, men litt som kollega Finn Jarle skriver i hans second opinion: Alt skvises inn i mellomtoneområdet - bassen går ikke like dypt, diskanten ikke like høyt, noe som fører til at det ikke låter spesielt bra.

 

Har ellers ingen logisk forklaring på hvorfor disse oppfører seg som de gjør.

 

/Stein Jarle, Tek

Lenke til kommentar

 

Jeg blir ikke helt klok på denne delen:

 

"Først og fremst låter den enda trangere og mer ullent enn utgaven uten bluetooth-protokoll. Det låter rett og slett som om det dynamiske omfanget er noe redusert, altså at de ikke går like høyt i toppen eller lavt i bunnen"

 

Dere mener volum når dere sier høyt i tippen og lavt i bunnen ikke sant? Jeg regner med det siden dere snakker om dynamisk omfang, men jeg er ikke vant til at "toppen og bunnen" brukes om volum på denne måten. Og feks lavere toppvolum virker som et underlig resultat av mer komprimering.

 

AtW

Nei, det er ikke volum det handler om, men litt som kollega Finn Jarle skriver i hans second opinion: Alt skvises inn i mellomtoneområdet - bassen går ikke like dypt, diskanten ikke like høyt, noe som fører til at det ikke låter spesielt bra.

 

Har ellers ingen logisk forklaring på hvorfor disse oppfører seg som de gjør.

 

/Stein Jarle, Tek

 

 

Jeg anbefaler dere sterkt å ikke bruke "dynamisk omfang" om frekvensområdet hodetelefonen kan levere, det tror jeg vil skape forvirring, da det nesten utelukkende brukes om noe annet. At bassen ikke går så dypt høres også litt merkelig ut som en konsekvens av komprimering, dette burde være mulig å måle om er tilfellet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Når et headset til 2000,- har dårlig lyd og software feil gjør at lyden ikke er i sync med video kan det da virkelig ikke gis 6/10 poeng. Ingressen deres er jo til og med "Styr unna", men så gir dere av uforklarlige årsaker karrakteren "Godkjent".

 

Bestem dere, er dette et headset som man burde styre unna, eller er det godkjent? Det kan ikke være begge.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Så iPhone-brukere som ønsker å bruke dette trådløst må først kjøpe produktet(til 1999 eller mer) for så å kontakte leverandøren for å få tilsendt "korrekt" produkt og sende inn det gamle? Og dette blir det ikke informert om i forkant?

 

Det kalles elendig produktkontroll og dårlig kundeservice. Når eg kjøper ett produkt så forventer eg at det fungerer slik det er markedsført med en gang. Ikke etter at produktet er byttet en gang.

 

Karakter 6/10 er totalt feil og misvisende. Dere kan IKKE gi ett produkt så høy score når en stor andel av kjøperene faktisk risikerer å måtte reklamere på produktet før de kan bruke det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Stoler ikke på TEK-tester

:rofl::w00t:

 

Vel de har sikkert rett i hvis tek.no hadde ment disse hodetelefonene er overpriset kina vare som produseres i norge.

Men man får jo billigere som funger nesten like bra, kanskje ikke batteri men hvem bryr seg.

Kygo tjener sikkert bra på disse særlig for ungdom. Men sikkert en del som går for åpenkjøp også da de finner biligere som gjør samme nytten.

 

Hvorfor tek.no godtar annonsen:

https://www.tek.no/storylabs/annonse-dette-headsettet-er-bra-nok-til-a-brukes-foran-30-000-mennesker/3655657

 

Men samtidig gir den dårlig på test er mysterium for meg?

Lenke til kommentar

Er det bare med iphone det er problemer? I så fall er jo det mange som ikke har iphone, inkludert meg selv.

Hei, litt forsinkelse med lip-sync kan skje med iPhone brukere pga. en Bluetooth-protokoll som er valgt for å få best lyd. Andre telefoner bruker andre systemer hvor dette ikke skjer. 

 

Er det bare med iphone det er problemer? I så fall er jo det mange som ikke har iphone, inkludert meg selv.

Lenke til kommentar

"Med disse må du velge mellom pest og kolera: Software-bug eller dårligere lydkvalitet"

 

Er testene for trådløse hodetelefone bare for folk som har iphone ?

Lyder de annerledes med andre telefoner ?

Er det mulig å få tester av hodetelefoner med kabel igjen ?

Hei, Både lyd og lip-sync fungerer perfekt med andre telefoner, PC eller MAC.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...