Gå til innhold

Nintendo har bekreftet forskjellene mellom Wii U- og Switch-utgavene av det nye Zelda-spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Switch har altså en grafikkprosessor som tåler sammenligning med Wii U. Vi snakker en liten oppgradering.

 

Selv om det er tiltalende med en konsoll "on the go", må det være lov å være litt skuffet over en liten oppgradering av en konsoll fra 2012, som igjen var marginalt bedre enn PS3 fra 2006.

 

Derfor burde Switch vært markedsført som en bærbar med TV-oppkobling som bonus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen lovende start dette her, men jeg håper og tror at mye av grunnen til dette er at Nintendo fikk panikk underveis når de såg hvor elendig Wii U presterte og at Switch utgaven rett og slett er en ren port i fra Wii U spillet, uten for mye optimalisering og tweaking rundt Switch hardwaren.

 

Men altså, endelig ett Zelda uten tullete kontrollere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da blir det kjøp av spillet, og ikke Switch (i første omgang). Så får vi se hva som dukker opp av titler etter hvert. Har vært litt skuffet over utvalget til Wii U, som ble kjøpt ved lansering. Denne gangen får Nintendo bevise litt mer før de får mine penger. Forventer i alle fall at noen gode Mario-titler (Galaxy 3 og Mariokart 9?) er på plass før kjøp.

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Ingen lovende start dette her, men jeg håper og tror at mye av grunnen til dette er at Nintendo fikk panikk underveis når de såg hvor elendig Wii U presterte og at Switch utgaven rett og slett er en ren port i fra Wii U spillet, uten for mye optimalisering og tweaking rundt Switch hardwaren.

 

Men altså, endelig ett Zelda uten tullete kontrollere :)

 

Har en følense på at det har noe med at det er en port p gjøre. Men det finner vi aldri ut uansett.

 

Noen over meg nevnte at det ertrist at fet inke går i 30 fps. Det hadde blitt bedre flyt, ja, men slike spill trenger da ikke det sp mye som (eksempel) Street Fighter.

 

Tullete kontrollere? Jeg digget TP sin pointer og SS sin sverdekontrollere veldig. Men det er nok smaksak.

 

Ellers vil jeg ha HD rumble i dette. Og glad at lydene er bedre. Skal ha den på NS.

 

Ulver fan forresten? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da blir det kjøp av spillet, og ikke Switch (i første omgang). Så får vi se hva som dukker opp av titler etter hvert. Har vært litt skuffet over utvalget til Wii U, som ble kjøpt ved lansering. Denne gangen får Nintendo bevise litt mer før de får mine penger. Forventer i alle fall at noen gode Mario-titler (Galaxy 3 og Mariokart 9?) er på plass før kjøp.

 

Galaxy 3 skjer nok ikke. Odyssey kommer ut senere i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da blir det kjøp av spillet, og ikke Switch (i første omgang). Så får vi se hva som dukker opp av titler etter hvert. Har vært litt skuffet over utvalget til Wii U, som ble kjøpt ved lansering. Denne gangen får Nintendo bevise litt mer før de får mine penger. Forventer i alle fall at noen gode Mario-titler (Galaxy 3 og Mariokart 9?) er på plass før kjøp.

 

Galaxy 3 skjer nok ikke. Odyssey kommer ut senere i år.

 

Må jo være lov å håpe  :)

 

Noen spesiell grunn for at du tror/vet at det ikke kommer?

Lenke til kommentar

Har en følense på at det har noe med at det er en port p gjøre. Men det finner vi aldri ut uansett.

 

Noen over meg nevnte at det ertrist at fet inke går i 30 fps. Det hadde blitt bedre flyt, ja, men slike spill trenger da ikke det sp mye som (eksempel) Street Fighter.

 

Tullete kontrollere? Jeg digget TP sin pointer og SS sin sverdekontrollere veldig. Men det er nok smaksak.

 

Ellers vil jeg ha HD rumble i dette. Og glad at lydene er bedre. Skal ha den på NS.

 

Ulver fan forresten? ;)

 

 

TP angret jeg på at jeg ikke heller kjøpte på Gamecube, men ville vel prøve å rettferdiggjøre Wii kjøpet best mulig :p SS har jeg gitt 2 sjangser, og kom ett godt stykke andre gangen men jeg syns ikke noe om kontrollene og spillet i seg selv var heller ikke det kjempestore. Fremstod lite fengende, oppbrukt og rett og slett litt kjedelig. Men mye av det ligger i at jeg regelrett hater Wii-kontrollene noe inn i helvete og jeg greier ikke lene meg tilbake å slappa av på samme måte som med en vanlig, full brukende og ordinær gameplad.

 

Nattens Madrigal - Aatte Hyme til Ulven i Manden er en hjørnesten utgivelse innen sjangeren syns jeg :wee:

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Da blir det kjøp av spillet, og ikke Switch (i første omgang). Så får vi se hva som dukker opp av titler etter hvert. Har vært litt skuffet over utvalget til Wii U, som ble kjøpt ved lansering. Denne gangen får Nintendo bevise litt mer før de får mine penger. Forventer i alle fall at noen gode Mario-titler (Galaxy 3 og Mariokart 9?) er på plass før kjøp.

 

Galaxy 3 skjer nok ikke. Odyssey kommer ut senere i år.

 

Må jo være lov å håpe  :)

 

Noen spesiell grunn for at du tror/vet at det ikke kommer?

 

 

Kan jo selvfølgelig skje, men jeg tror ikke det.

 

Ikke noe spesiell grunn annet enn at det at de går vekk fra Galaxy nå, med et annet konsept, nok er en pekepinn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wii U-versjonen kjører med en oppløsning på 720p, mens Switch-versjonen kjøres med 900p-oppløsning. 

Switch-versjonen leverer høyere kvalitet og realisme på lydene fra omgivelsene, slik som lyden av skritt, gress og vann. 

Nintendo kunne også bekrefte at den fysiske Wii U-versjonen av spillet kreve 3 GB med plass på maskinen. 

 

3GB? - 13GB mener dere vel? https://www.nintendo.co.jp/zelda/products.html 

 

Forskjellen er en halv gig (13,4 vs 13) - Syns kanskje selv det høres litt lite ut: 900p vs 720p + ekstra lyd-filer er/burde nok være mer rundt 1-2GB kanskje, men om det skal "forsvare" 10GB ekstra... Da mon begynne å lure?.

post-104567-0-63659100-1484923952_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Great, er nok jeg som har vært forvirra med denna saken, men jeg har hatt inntrykk at Switch krevde 13GB uansett og Wii U 3GB bare. / generellt artikklene rundt detta har jeg syns vært vinkla bare som negativt mot Switch med at det krevde "halve lagringsplassen". Men igjen, kanskje bare meg. :p (Jeg syns fortsatt Switch kommer med altfor lite lagringsplass).

Lenke til kommentar

 

 Har en følense på at det har noe med at det er en port p gjøre. Men det finner vi aldri ut uansett.

 

Noen over meg nevnte at det ertrist at fet inke går i 30 fps. Det hadde blitt bedre flyt, ja, men slike spill trenger da ikke det sp mye som (eksempel) Street Fighter.

 

Tullete kontrollere? Jeg digget TP sin pointer og SS sin sverdekontrollere veldig. Men det er nok smaksak.

 

Ellers vil jeg ha HD rumble i dette. Og glad at lydene er bedre. Skal ha den på NS.

 

Ulver fan forresten? ;)

 

 

 

TP angret jeg på at jeg ikke helle kjøpte på Gamecube, men ville vel prøve å rettferdiggjøre  Wii kjøpet best mulig :p SS har jeg gitt 2 sjangser, og kom ett godt stykke andre gangen men jeg syns ikke noe om kontrollene og spillet i seg selv var heller ikke det kjempestore. Fremstod lite fengende, oppbrukt og rett og slett litt kjedelig. Men mye av det ligger i at jeg regelrett hater Wii-kontrollene noe inn i helvete og jeg greier ikke lene meg tilbake å slappa av på samme måte som med en vanlig, full brukende og ordinær gameplad.

 

Nattens Madrigal - Aatte Hyme til Ulven i Manden er en hjørnesten utgivelse innen sjangeren syns jeg :wee:

Smaken er som baken, ja. Jeg digga kontrollerene. Fink så mye mer innlevelse fra bare knappetrykking. Var en poll på dtoid hvor det ble ca 50-50 som likte/ikke likte bevegelsekontrollere. Litt fler som digga beveglse, men såvidt. Personlig synes jeg det kommer ann på spillet. Red steel 2 er jo og helt sykt bra på den måten.

 

Digger ALT fra Ulver, men min oersonlig favoritt er nok Perdition City. Noe med den der altså...

Lenke til kommentar

Fysiske Switch versionen vil kreve 0 installasjon av selve spillet  da det allerede ligger på et minnekort på sett og vis. Vertfall slik jeg har forstått det. 

 

Det er tanken, men tror denne 3GB gjelder kun Zelda spillet da det er port fra WiiU, sånn har jeg forstått. Ellers er det ingen install på andre spill.

 

https://mynintendonews.com/2017/01/17/zelda-breath-of-the-wild-wii-u-requires-3gb-install/

 

edit:

 

ser det står wii u, kanskje jeg har lest feil da.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...