Gå til innhold

GUIDE: Bytte glass på knust skjerm Er du modig, er dette den billigste måten å få ny skjerm på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjorde dette på en Galaxy S3 for ikke så lenge siden. Gikk overraskende bra faktisk, ble noen Små merker på LCD-en under glasset men er ikke noe du merker med mindre du ser nøye etter. Brukte noen timer men med tanke på at et glass koster ca. 50kr synes jeg det var verdt det.

 

Følgte en guide på iFixit forresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker at dere i en artikkel om å reparere noe (som dere selv påpeker flere steder i tidligere artikler er miljøvennlig) kaster en ødelagt del i restavfallet. Flott. Det er helt sikkert ingen miljøskadelige stoffer som slippes ut når et skjermpanel går gjennom en forbrenningsovn. Neida. Gjennomtenkt!

 

(Og ja, det finnes mye shady innen "e-avfallshåndtering", men Norge er blant de beste landene på dette, så hvorfor ikke i det minste prøve?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker at dere i en artikkel om å reparere noe (som dere selv påpeker flere steder i tidligere artikler er miljøvennlig) kaster en ødelagt del i restavfallet. Flott. Det er helt sikkert ingen miljøskadelige stoffer som slippes ut når et skjermpanel går gjennom en forbrenningsovn. Neida. Gjennomtenkt!

 

(Og ja, det finnes mye shady innen "e-avfallshåndtering", men Norge er blant de beste landene på dette, så hvorfor ikke i det minste prøve?)

 

Hei!

 

Undertegnede har en avfallssortering for elektronikk (det er et høyt forbruk!), og skjermen endte absolutt ikke sine dager i en potetgullpose. Bildet er rent illustrativt, og hovedgrunnen til at akkurat kontorsøplekassen ble brukt var at den stod så tilforlatelig til. Så du kan sove med lett hjerte!

 

Med vennlig hilsen,

Torstein

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

På nettbrett har jeg kjøpt "9H tempered glass protector" på ebay som koster 15-35 kr. Disse har jeg satt uttenpå skjermer som har vært brestet. Det har fungert fint. Kan sikkert gjøres på mobil også.

 

Må du til med noe fyllstoff til brestene, eller hvordan fungerer monteringen?

Lenke til kommentar

Må du til med noe fyllstoff til brestene, eller hvordan fungerer monteringen?

Beskyttelses glasset kommer med klister ferdig påført, så det er bare å vaske skjermen og legge det på. Skal også sies at dette ikke gikk på en mobil jeg prøvde, da glasset under var knust i små biter og dette ble ikke stabilt nok underlag.

Lenke til kommentar

Snakket med en selger i dag som promoterte Panzer glass (kr 300+). Samme selger påstod at ebay-produktene ikke holder mål. At hardheten på de billigste som er oppgitt er løgn. F.eks. så ser man produkter som er oppgitt til hardhet 9H.

 

Hva tenker dere andre om dette, har selger rett eller villedet han meg om Ebay? Er det litt sånn både og produkter på Ebay. Noen gode og mange dårlige innblandet i søkelistene?

 

Eksempel-produkt:

https://www.ebay.co.uk/itm/For-Nokia-8-7-6-5-Full-Cover-Anti-Scratch-Tempered-Glass-Screen-Protector-Shield/202131752927

Endret av G
Lenke til kommentar

Har vært godt fornøyd med beskyttelses glass kjøpt på ebay til mobiler med helt flat skjerm. Ikke så fornøyd med de for mobiler med buet skjerm. Har ofte kjøpt beskrevet som "9H tempered glass protector". Riper har i glasset har jeg aldri hatt, derimot kan det breste om det får seg et slag. Har også opplevd en gang at det har kommet knust i pakken pga dårlig pakking. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...