Gå til innhold

Test snikskytterevnene dine i en åpen verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være et spill fokusert på sniping så har dem gått glipp av alt som gjør det morro. Å planlegge et skudd å faktisk treffe målet. Det er utrolig vanskelig (ref arma 3) særlig på lange distanser men i spillet her har du slowmotion og kulene går dønn rett fram.

 

Ville likt et sniper spill der du skal ta ut noen targets uten at andre finner det ut og at hvis du bommer så får det ekstreme konsekvenser. Spillene her blir for Rambo for min del, alt det taktiske er utav bildet og i et sniper spill så er det totalt FAIL.

Lenke til kommentar

Heter det virkelig snikskytter?

 

Heter det ikke skarpskytter?

 

Jeg tror du har begge deler. Ifølge språkrådet sin ordbok så er skarpskytter noen som er veldig treffsikre mens snikskytter er noen som skyter langt unna i skjul. Personlig ville jeg sagt at det vil gi mer mening om en snikskytter er noen som er spesielt trent opp i overlevelse på egenhånd og å blende inn i omgivelsene. Altså mer den typen du har i krigføring enn hva skarpskytter er. Skarpskytter ser jeg for meg er mer spesielt treffsikre mennesker som jobber i politiet og spesialstyrker i mer urbane omgivelser. Men hva vet vel jeg? :)

Lenke til kommentar

Skarpskytter som egentlig heter sharpshooter på engelsk kalles nå ofte DM (designated marksman) dette kan være en man i troppen som har en kraftigere rifle med optikk på. Men som ganger bruker de samme riflene som resten av laget bare med noe kraftige optikk. Ponget er å gi geværlaget litt lengre rekkevidde. Og ikke minst i urbane omgivelser er det mye lettere å se gjennom vinduer om har litt kraftigere opptikk.

 

En snikskytter er en som sniker å stykker. I vestlige militære er dette toptrente soldater med ofte dyre og fancy våpen.

 

Men i praksis kan du være en snikskytter med nesten hva som helst. Når man blir skutt på fra en fiende i skjul vet man ikke om man blir skutt på av en "snikskytter rifle" eller en ak47. Men man blir beskutt av en snikskytter.

 

Når det kommer til spillet. Har jeg prøvd begge de første spillene i serien. For hver gang du er en snikskytter dreper du minst 50 folk med vanlige våpen. Du skryter deg gjennom horder med fiender med vanlige automat våpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...