Gå til innhold

Microsoft vil innta bilmarkedet


Anbefalte innlegg

Kommer sikkert 14-tissvitser som "haha, da vil alle bilene plutselig stoppe" osv snart, men her er mitt synspunkt.

 

Hva i all verden er vitsen med et mer avansert operativsystem i en bil enn hva det allerede er? Så på reprisen av Top Gear på NRK2 i går, det var utrolig mye info en kunne få ut ifra Nissan Skyline GT-R 34. Dersom de mener at Windows skal kontrollere drivstofftilførselen osv blir jeg litt skeptisk her, så avansert teknikk er ikke nødvendig. Dersom de prøver seg på hybrid og/eller hydrogendrevne biler er det noe annet, da dette er teknologi av betydelig nyere årgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det kommer ut så skal jeg heller kjøpe meg en sykkel azz.. jeg som hat*er antispinn og traction control fra før og av. så tror ikke jeg kommer til å kjøpe meg en slik bil med det første da.. tenk også at da vil bilene trenge MYE mer service også siden det er mange som liker å fikle med elektroniske ting..

Lenke til kommentar

Spørs om du hater antispinn og traction control dagen det er speilglatt og du har litt for høy fart igjennom en sving. Sier ikke at det automatisk ordner seg, men du har en soleklar fordel. Mercedes' ESP-system funker tilsynelatende meget godt. Satt på i en 03 C180 Kompressor her en dag, ESP'en koblet seg inn ofte. Det var meget glatt denne dagen.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke bilprodusentene vil slippe til utenforstående i sine systemer for ASR, ESP, ABS og andre forkortelser. Microsoft har jo ikke peiling på hvordan et innsprøytingssystem fungerer, dette har f.eks. Bosch god greie på. Tipper det er mer på navigasjon og underholdning de mener de skal inn, ikke selve systemene som gjør en moderne bil sikker.

Lenke til kommentar

Siden ingen andre vil skrive 14tiss vitser, får jeg gjøre det:

 

"Your car has moved. Please restart, so the new changes can take effect"

 

"Your car has crashed. Please revert to a previous backup to continue.."

 

"The steering wheel is not responding. Restart, or contact the supplier for support"

 

"Your brake has been disconnected due to an unknown error. Please restart the device. If the problem persists, please call 800-oh-no! for assistance."

 

 

:)

flere?

Lenke til kommentar

Passende smiley som reaksjon på nyheten: :scared:, :no:, :yucky: og :cry:

Huff det her var en dårlig nyhet. Fra før liker jeg ikke ABS (personlig bremser jeg raskere ned UTEN ABS enn med...), Anti-spin, ESP osv. Jeg blir direkte flau når slikt kobler seg inn og påstår at jeg er en dårligere fører enn bilens elektronikk. Når jeg ser og hører folk som sier "bilen er SÅÅÅ fantastisk. ABS'en og ESP'en kobler seg inn hele tiden", så lurer jeg på hvor du har fått lappen og jeg vil iallfall kvie meg for å sitte på med slike personer. Det går fint ann å kjøre en bil uten at slikt herk kobler seg inn. Alt det elektroniske som er i bilen er nemlig ment som et hjelpemiddel i nødsituasjoner, og ikke som noe som skal koble seg inn i hver sving.

 

Ta f.eks ABS: den kobler seg inn når hjulene låser seg, MEN det kan man jo enkelt unngå hvis man ikke bremser så hardt, ikke sant? Slik er det for resten av det elektroniske.

 

Kan med en gang sverge på at jeg aldri kommer til å kjøpe en bil med M$ produkter i, det trørr jeg rett og slett ikke (har generelt sett en elendig erfaring med M$ produkter for PC)

Lenke til kommentar

nå må dere lese da! MS skal jo ikke ha noe med styring av bilen å gjøre. det er mer slik underholdning, info og div. tjenester det er snakk om. null nix styring! (alt annet hadde jo vært galskap)

 

Edit: hadde vært grisefornøyd om jeg fikk en piratversjon som betalte bompengene for meg :thumbs:

Endret av Mr Anders
Lenke til kommentar
Incompatible driver....

Å så bra. hehe. klart vi ikke kan dy oss for vitser ved en slik anledning. Kan godt hende dem kan lage et system som funker (vel..), men det betyr ikke at vi på forumet kan ha det litt artig :)

Noe vi er flinke til.

 

 

Error in unknown.

Reason unknown.

Lenke til kommentar
Huff det her var en dårlig nyhet. Fra før liker jeg ikke ABS (personlig bremser jeg raskere ned UTEN ABS enn med...), Anti-spin, ESP osv. Jeg blir direkte flau når slikt kobler seg inn og påstår at jeg er en dårligere fører enn bilens elektronikk.

Nesten alle slike elektroniske hjelpemidler er "bedre" enn deg, det er bare å innse, det er grunn til at selv yrkessjåfører i motorsport bruker det (om de har lov vel og merke). Og de aller fleste bremser da vel ned raskere uten abs, abs er jo ikke lagd for å minske bremselengden. (selv om den dagen det kommer en "ideell" abs så vil den gjøre det).

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...