Gå til innhold

HTC jobber med eksperimentelle mobiler med sære materialer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har aldri vært det samme og ikke levert noe nevneverdig siden HTC One M8 (hvis GPE Edition, fortsatt en råtass, var 2014s aller beste telefon). Har gått lei av å håpe og heie på dette resultatløse selskapet som aldri vil lære av sine feil: "HTC" er ikke et populært merke som folk flokker seg til, men likevel forventer de å selge sine toppmodeller til vanvittige summer. De burde vite bedre og endre strategi. Gjør som OnePlus og andre mindre selskaper: kutt reklameinntekter og eventuelt forhandlere. Kutt ut det dedikerte grensesnittet til fordel for noe nærmere «stock», som gir raskere og glattere opplevelse, og både sparer en ressurser og ikke minst problemer og tid ved oppdateringer.


 


I 2016 lanserte de HTC 10. Alle spesifikasjoner var noenlunde lik de andre modellene som var ute. Men det manglet UFS 2.0-lagring, og stereohøyttalerne var en skygge av fronthøyttalerne fra tidligere modeller. Prislapp ved lansering? 7500,-. Og så skal vi virke overrasket over at de gikk på sin verste salgsperiode på flere år. Sent i 2015 solgte de A9, en telefon med middelmådige spesifikasjoner, til 4-5000,-. Det samme året som de solgte kalkunen HTC One M9 for 7000,- ved lansering.


 


Så ser du på inntjeningen de har per enhet. De går faktisk i et lite minus. Dette mens andre asiatiske selskaper som OnePlus kan levere modeller som OP3 (som, ironisk og melankolsk, henter sin utseende fra HTC One M7), med 6GB RAM, AMOLED-skjerm, SD820, UFS 2.0-lagring, førsteklasses design, eksklusive funksjoner som Dash-charge og fordømt god (og ren) programvare. ZTE gjør det endra bedre i maskinvare med Axon 7: alt det samme i tillegg til 1440p-oppløsning og fronthøyttalere. LeEco tar det et steg videre med prisen med SD821-telefonen Le Pro 3 til skarve 2500,-. Huawei leverer sakene med Mate 8, mens Xiaomi har sine Redmi-modeller. Nesten alle av disse gjør det fordi de minimerer forhandler- og reklamekostnader til de gitte produktene for å synke prisen, og klarer dermed å få tak i bedre/dyrere hyllevare enn HTC. Gjennom dette selger de tilsvarende spesifikasjoner til halvparten av prisen til en HTC 10, og ofte i mer komplette telefoner (OP3 er enkelt 2016s beste flaggskiptelefon). De går heller ikke i minus, men ofte i pluss.


 


Dette har vi altså sett år etter år, etter år. Selv når HTC har produsert virkelig gode produkter, som M7 og M8, har de solgt dårlig. Hvert år behandles som et «nytt håp», og hvert år ender i resignerte salgstall. På ett eller annet tidspunkt må den endeløse sløyfen av håp og skuffelse si stopp.  


Endret av La Menthe
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...