Gå til innhold

Mobilbetalingstjenesten Strex har fått millionbot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

"Strex har 2,5 millioner aktive brukere i måneden i Norge"

 

Så ca. halvparten av befolkningen bruker Strex hver måned? Det har jeg veldig vanskelig for å tro.

Strex er det firmaet som formidler SMS-baserte betaltjenester. Tror jeg, for infoen på hjemmesidene er vanskelig å tolke. Men, enig med deg, at 2,5 millioner nordmenn kjøper ting per måned, høres urealistisk ut. Ikke glem, likevel, at Tek-nettverket har en lang historie for å surre med tall.
Lenke til kommentar

 

"Strex har 2,5 millioner aktive brukere i måneden i Norge"

 

Så ca. halvparten av befolkningen bruker Strex hver måned? Det har jeg veldig vanskelig for å tro.

 

Tror heller det er Tek som har missforstått og det skal være 2,5 millioner transasksjoner

Vi har gjengitt det Strex selv har fortalt oss. De hadde 1,6 millioner brukere i 2015, og dette tallet skal ha økt til 2,5 millioner nå.

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Strex har 2,5 millioner aktive brukere i måneden i Norge"

 

Så ca. halvparten av befolkningen bruker Strex hver måned? Det har jeg veldig vanskelig for å tro.

Tror heller det er Tek som har missforstått og det skal være 2,5 millioner transasksjoner

Vi har gjengitt det Strex selv har fortalt oss. De hadde 1,6 millioner brukere i 2015, og dette tallet skal ha økt til 2,5 millioner nå.

 

- Niklas

 

2.5 millioner brukere eller 2.5 millioner aktive brukere som dere skriver i artikkelen? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Kanskje Strex brukes i andre tjenester enn det vi ser inkludert de nevnte? For eksempel avstemning i MGP...

Stemmer. Den og andre tjenester som er basert på å sende SMS til fire og femsifrede nummer.

Lenke til kommentar

 

 

"Strex har 2,5 millioner aktive brukere i måneden i Norge"

 

Så ca. halvparten av befolkningen bruker Strex hver måned? Det har jeg veldig vanskelig for å tro.

 

Tror heller det er Tek som har missforstått og det skal være 2,5 millioner transasksjoner

Vi har gjengitt det Strex selv har fortalt oss. De hadde 1,6 millioner brukere i 2015, og dette tallet skal ha økt til 2,5 millioner nå.

 

- Niklas

Hørest ut som en gedigen bløff spør du meg :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke si det. Strex brukes som betalingsmåte på buss i Trondheim og Bergen blant annet. Så når du velger betal med mobil inne i appen for henholdsvis Mobilett for AtB (Trondheim) og Skyss sin tilsvarende app (Bergen). Pluss litt andre tjenester, så er ikke dette ett urealistisk antall brukere. Mange som betaler bussbilletten med telefonen. Man har kanskje brukt strex uten at man er klar over det. Det er de som ligger i grunn og leverer disse betalingstjenestene. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

"Strex har 2,5 millioner aktive brukere i måneden i Norge"

 

Så ca. halvparten av befolkningen bruker Strex hver måned? Det har jeg veldig vanskelig for å tro.

 

Tror heller det er Tek som har missforstått og det skal være 2,5 millioner transasksjoner

Vi har gjengitt det Strex selv har fortalt oss. De hadde 1,6 millioner brukere i 2015, og dette tallet skal ha økt til 2,5 millioner nå.

 

- Niklas

Hmm - betyr det at dere bare gjengir slike opplysninger uten å stille kritiske spørsmål?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...