Gå til innhold

Mass Effect: Andromeda har fått slippdato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen lore entusiaster som vet hvorfor menneskeheten er i Andromeda galaxen og bakgrunns historien rundt dette? Var det citadel ekspedisjon eller Cyberus etc?

 

Runnet 1 og 2 mange ganger men kan ikke huske å høre at menneskene også var der ute, spilte aldri 3 ferdig, fikk aldri kotor følelsen.

 

En ting jeg virkelig håper er at de forbedrer bromancing i spillet no homo. Sykt irriterende når en driver å bonder med venner som Grakkus og den amphibian kizn og plutselig blir det hele gay. I alle fall setter varsel trekanter eller romance hearts på dialog valgene som er romance og ikke bare bromance.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ME3 hadde for dårlige kontroller for oss PC-spillere, synes jeg, så det gadd jeg ikke spille ferdig.

 

Etter den behandlingen EA har vist sine kunder har jeg ohgså bestemt meg for å ikke støtte dem ved å kjøpe EA-spill. Det er litt synd, for de har noen spill jeg gjerne ville spilt, men de har en stygg tendens til å ikke sette kundenes behov i første rekke, og det har jeg til slutt fått nok av.

Lenke til kommentar

Utifra andromeda trailerne er jeg redd spillet vil ha et "MMO-preg" og være veldig preget av fetch-quests og "randomized" quests, og auto-genererte verdner.
Stemme skuespillet og animasjonene jeg så var helt ræva.

 

Det synes at det ikke er samme team som laget ME1 og Andromeda - og at EA har fått mer makt over bioware.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

ME3 hadde for dårlige kontroller for oss PC-spillere, synes jeg, så det gadd jeg ikke spille ferdig.

 

Etter den behandlingen EA har vist sine kunder har jeg ohgså bestemt meg for å ikke støtte dem ved å kjøpe EA-spill. Det er litt synd, for de har noen spill jeg gjerne ville spilt, men de har en stygg tendens til å ikke sette kundenes behov i første rekke, og det har jeg til slutt fått nok av.

Blir vel som dragoon age inquisition. Et mmo singleplayer spill.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen lore entusiaster som vet hvorfor menneskeheten er i Andromeda galaxen og bakgrunns historien rundt dette? Var det citadel ekspedisjon eller Cyberus etc?

 

Runnet 1 og 2 mange ganger men kan ikke huske å høre at menneskene også var der ute, spilte aldri 3 ferdig, fikk aldri kotor følelsen.

 

En ting jeg virkelig håper er at de forbedrer bromancing i spillet no homo. Sykt irriterende når en driver å bonder med venner som Grakkus og den amphibian kizn og plutselig blir det hele gay. I alle fall setter varsel trekanter eller romance hearts på dialog valgene som er romance og ikke bare bromance.

 

Kort oppsummering av "the andromeda initiative" ut ifra tidslinjen hentet herifra: http://masseffect.wikia.com/wiki/Timeline

 

Tiden regnes i fra CE (Council Era som da starter med "the rachni wars" i CE1 og "the first contact war" når menneskeheten først er i kontakt med Turians er i 2157 for å sette et referansepunkt)

 

* 2176 CE - The Andromeda Initiative, a privately-funded multi-species endeavor created to explore and colonize the Andromeda Galaxy, is founded. (dette er da to år etter Ashley Williams og Kaidan Alenko verver seg til the alliance military.

 

* 2184 CE - July 25: The Andromeda Initiative orientation briefing is shown to prospective candidates.

 

* 2185 CE - The Andromeda Initiative launches with the departure of the Ark Ships and the Nexus towards the Andromeda Galaxy on their 600-year voyage. (dette er året Shepard våkner opp under rekonstruering på cerberus stasjonen etter ulykken med Normandy SR1)

 

Målet med "The Andromeda Initiative" er da:

 

Andromeda Initiative - Founded in 2176 and launched in 2185, the Andromeda Initiative is a civilian, multi-species project created to send scientists, explorers and colonists on a one-way trip to settle in the Andromeda Galaxy. With powerful benefactors lending their support, the program has grown substantially in scope since its inception. The Initiative’s ultimate goal is to establish a permanent presence on the seemingly resource-rich frontier of Andromeda, and eventually create a reliable route between it and the Milky Way Galaxy.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

ME3 hadde for dårlige kontroller for oss PC-spillere, synes jeg, så det gadd jeg ikke spille ferdig.

 

 

Hva var dårlig med kontrollene til PC utgaven? Eller missforstår jeg innlegget ditt nå? Har spilt gjennom samtlige mass effect spill 10 ganger pluss minus å synst da oppriktig talt at Mass effect 3 har helt fine kontroller? Eneste  jeg har å kritisere på det er den manglende gamepad supporten, men igjen siden vi er på PC finst det mods som gir support.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Noen lore entusiaster som vet hvorfor menneskeheten er i Andromeda galaxen og bakgrunns historien rundt dette? Var det citadel ekspedisjon eller Cyberus etc?

 

Runnet 1 og 2 mange ganger men kan ikke huske å høre at menneskene også var der ute, spilte aldri 3 ferdig, fikk aldri kotor følelsen.

 

En ting jeg virkelig håper er at de forbedrer bromancing i spillet no homo. Sykt irriterende når en driver å bonder med venner som Grakkus og den amphibian kizn og plutselig blir det hele gay. I alle fall setter varsel trekanter eller romance hearts på dialog valgene som er romance og ikke bare bromance.

Kort oppsummering av "the andromeda initiative" ut ifra tidslinjen hentet herifra: http://masseffect.wikia.com/wiki/Timeline

 

Tiden regnes i fra CE (Council Era som da starter med "the rachni wars" i CE1 og "the first contact war" når menneskeheten først er i kontakt med Turians er i 2157 for å sette et referansepunkt)

 

* 2176 CE - The Andromeda Initiative, a privately-funded multi-species endeavor created to explore and colonize the Andromeda Galaxy, is founded. (dette er da to år etter Ashley Williams og Kaidan Alenko verver seg til the alliance military.

 

* 2184 CE - July 25: The Andromeda Initiative orientation briefing is shown to prospective candidates.

 

* 2185 CE - The Andromeda Initiative launches with the departure of the Ark Ships and the Nexus towards the Andromeda Galaxy on their 600-year voyage. (dette er året Shepard våkner opp under rekonstruering på cerberus stasjonen etter ulykken med Normandy SR1)

 

Målet med "The Andromeda Initiative" er da:

 

Andromeda Initiative - Founded in 2176 and launched in 2185, the Andromeda Initiative is a civilian, multi-species project created to send scientists, explorers and colonists on a one-way trip to settle in the Andromeda Galaxy. With powerful benefactors lending their support, the program has grown substantially in scope since its inception. The Initiative’s ultimate goal is to establish a permanent presence on the seemingly resource-rich frontier of Andromeda, and eventually create a reliable route between it and the Milky Way Galaxy.

 

 

Oh takker, denne oppsummering gjorde meg jævli hypet for Andromeda, glemte at jeg elsket ME universet og all fluffen. Btw Beef pie is the best pie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ME3 hadde for dårlige kontroller for oss PC-spillere, synes jeg, så det gadd jeg ikke spille ferdig.

 

 

Hva var dårlig med kontrollene til PC utgaven? Eller missforstår jeg innlegget ditt nå? Har spilt gjennom samtlige mass effect spill 10 ganger pluss minus å synst da oppriktig talt at Mass effect 3 har helt fine kontroller? Eneste  jeg har å kritisere på det er den manglende gamepad supporten, men igjen siden vi er på PC finst det mods som gir support.

 

Kontrollene er tilpasset håndkontroller - ikke mus og tastatur. Faktisk bærer hele spillet preg av å være en dårlig port-over fra konsoll.

Lenke til kommentar

 

 

ME3 hadde for dårlige kontroller for oss PC-spillere, synes jeg, så det gadd jeg ikke spille ferdig.

 

Hva var dårlig med kontrollene til PC utgaven? Eller missforstår jeg innlegget ditt nå? Har spilt gjennom samtlige mass effect spill 10 ganger pluss minus å synst da oppriktig talt at Mass effect 3 har helt fine kontroller? Eneste jeg har å kritisere på det er den manglende gamepad supporten, men igjen siden vi er på PC finst det mods som gir support.

Kontrollene er tilpasset håndkontroller - ikke mus og tastatur. Faktisk bærer hele spillet preg av å være en dårlig port-over fra konsoll.
Det gjelder 99% av alle AAA spill sluppet de siste 10åra. Så ikke noe unikt. Selv syns jeg combaten og alt slikt var best i 1eren. 2 og 3 ble bare generiske cover shooters. Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Kontrollene er tilpasset håndkontroller - ikke mus og tastatur. Faktisk bærer hele spillet preg av å være en dårlig port-over fra konsoll.

 

 

Der må vi nok bare si oss enige om å være uenige, bruk av biotics og abilleties i combat er optimalisert for bruk av tastatur (numeriske taster) eller mus om du vil det på PC versionen og har et helt annerledes grunnlegende design fra konsoll versionen hvor du har det typiske konsoll hjulet optimalisert for stikker for disse valgene. På PC versionen har de altså gått ut og fullstendig redesignet UIen for hele systemet for hvor mange utviklere i deres possisjon hadde valgt å ikke gjøre det. Eneste ganger "konsolhjulet" dukker opp i er i samtaler hvor du velger svar med dette, ikke noe som plager meg noe betydelig eller gjør noe med gamplayet, men det finst også mods her som fjernet hjulet og gir deg et lignende system som i dragon age origins med vanlig tekst du klikker på. 

 

Jeg er typen som irriterer meg over dårlige PC porter, men må oppriktig si at jeg alltid har sett på mass effect serien som gode eksempler på hvordan PC porter burde gjøres når det kommer til endring i UI og hvordan spillet har blitt optimalisert for mus og tastatur, så jeg skjønner ikke helt den kritikken din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utifra andromeda trailerne er jeg redd spillet vil ha et "MMO-preg" og være veldig preget av fetch-quests og "randomized" quests, og auto-genererte verdner.

Stemme skuespillet og animasjonene jeg så var helt ræva.

 

Det synes at det ikke er samme team som laget ME1 og Andromeda - og at EA har fått mer makt over bioware.

Jeg er helt enig. Elendige animasjoner og Asari som ser ut som de har Downs-syndrome.

Jeg ser utviklere har vært ute og sagt de skal polishe spillet helt til realease men dette tar jeg med en bøtte salt mtp hvordan Dragon age: Inqusition ble.

Endret av Zitrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg for min del syns spillet ser helt fantastisk ut og gler meg noe enormt! bare for å tilføye litt positivitet :) . Selve ansikts animasjonene som det har vært litt drama rundt har vel bioware og vært ut og nevnt at de fortsatt jobber med og at det aktuelle klippet i den siste traileren var en glitch som de skal få rettet før release. Ellers ser jeg frem til å få litt mer livlige ansikter og bevegelser enn de langt mer statiske animasjonene en fant i de 3 første UE3 baserte spillene. De fikk til det meste svært bra i Inqusition rent teknisk med frostbite etter min mening så at de skal få det til minst like bra i mass effect bare antar jeg. 

 

Jeg koste meg forøvrig ihel med Inqusition, ja der er en del unødvendige fetch quests (som du forøvri mesteparten av tilfellene ikke trenger å røre engang) men der er jo og en god historie og plenti med engasjerende og gøy main quests og ikke minst flust med interessante karakterer. Et populært spill å hate som jeg nok tror har skyld i en ganske grei bandwagon effekt hvor folk som ikke engang har spilt spillet kritiserer det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortsatt rart at man ikke har fått vite noe om den sentrale konflikten. "Samle ressurser" og "basebygging" blir veldig tynt i lengden, samme hvor artige figurene og omgivelsene er. Og siden det er det mest omfattende spillet de har laget, blir det vel slik at en halv-kul skurk dukker opp i ny og ne for å race deg til mål, og fint lite annet i følge det vi vet. Det jeg har sett til nå minner veldig om Inquisition IN SPACE.

 

Og så lenge Mac Walters (han og Hudson skrev slutten til ME3 alene, og gjorde mye annet krøll i spillet) er innvolvert, vil jeg fortsette å være skeptisk frem til jeg ser noen anmeldelser. Håper egentlig at de får veldig få preorders, men håper samtidig at det vil leve opp til/overgå forventningene (som for øvrig ble satt veldig mye lavere etter ME3).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...