Gå til innhold

Samsung lanserer nye smartkjøleskap med digre berøringsskjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

But why?

Det er vel ikke så vanskelig å forstå nytten av å kunne se hva man har i kjøleskapet til en hver tid eller å kunne bruke en skjerm på kjøleskapet til oppslagstavle som synkroniseres fra mobil.

 

Problemet her er vel prisen sett opp mot nytteverdi.

Hva med å faktisk åpne kjøleskapet og kikke inn? :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Anbefaler folk som synes kjøleskapet er latterlig dyrt å se på lignende kjøleskap, uten skjerm og så sammenligne hvor mye ekstra det koster, istedenfor å sammenligne med de du får opp når du sorterer etter lavest pris på elkjøp. 

 

Kan jeg friste med et slik for eksempel?

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/SBSES7165/liebherr-premiumplus-side-by-side-sbses-7165-21-185cm

"Kun" 65.000 kr. Til sammenligning ligger Samsung sitt dyreste "side-by-side"/"french door" eller hva du vil kalle det på ca 30.000 kr hos elkjøp. Kan godt være andre har enda dyrere modeller.

 

Så kan du lure på om du trenger så dyrt kjøleskap i utgangspunktet uansett da, men det er noe annet :p (Du trenger mye plass også)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler folk som synes kjøleskapet er latterlig dyrt å se på lignende kjøleskap, uten skjerm og så sammenligne hvor mye ekstra det koster, istedenfor å sammenligne med de du får opp når du sorterer etter lavest pris på elkjøp. 

 

Kan jeg friste med et slik for eksempel?

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/SBSES7165/liebherr-premiumplus-side-by-side-sbses-7165-21-185cm

"Kun" 65.000 kr. Til sammenligning ligger Samsung sitt dyreste "side-by-side"/"french door" eller hva du vil kalle det på ca 30.000 kr hos elkjøp. Kan godt være andre har enda dyrere modeller.

 

Så kan du lure på om du trenger så dyrt kjøleskap i utgangspunktet uansett da, men det er noe annet :p (Du trenger mye plass også)

For mange så er 50k ingenting, og kjøper gjerne slik bare fordi de har lyst. Selv har jeg skrudd på et enkelt kjøleskap, det eneste som var spesielt med det var motoriserte hyller. Det kostet 120,000kr og det sto på hytta til denne personen(Han hadde også tilsvarende fryseskap OG vinskap)...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

But why?

Det er vel ikke så vanskelig å forstå nytten av å kunne se hva man har i kjøleskapet til en hver tid eller å kunne bruke en skjerm på kjøleskapet til oppslagstavle som synkroniseres fra mobil.

 

Problemet her er vel prisen sett opp mot nytteverdi.

Du vet det kan sikkert argumenteres at det å ha en smart dopapirholder som gir en god oversikt samt lager detaljert statistikk om bruk, men igjen så kommer spørmålet "but why?".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hjelper ikke med skjermer og flott teknologi når designet ikke støtter Wife 1.0's estetiske kontrollrutiner.

Har du vurdert å oppgradere til 2.0?

 

2.0 støttes kun via the DLC. Hilsen EA Games. 

Det er DLC ja, og prisen på slike oppdateringer blir bare drøyere og drøyere. Blir dyrere enn originalen til slutt. Desuten kan ikke 1.0 egentlig oppdateres, eller avinstalleres. Oppdateringer er standalone og må lastes inn ved siden av, og selv om 1.0 ikke brukes må man betale massevis i vedlikehold. Og så skal jeg ikke begynne på alle de potensielle kompatibilitetsproblemene man kan få ved å kjøre flere versjoner av wife på samme system.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Anbefaler folk som synes kjøleskapet er latterlig dyrt å se på lignende kjøleskap, uten skjerm og så sammenligne hvor mye ekstra det koster, istedenfor å sammenligne med de du får opp når du sorterer etter lavest pris på elkjøp. 

 

Kan jeg friste med et slik for eksempel?

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/SBSES7165/liebherr-premiumplus-side-by-side-sbses-7165-21-185cm

"Kun" 65.000 kr. Til sammenligning ligger Samsung sitt dyreste "side-by-side"/"french door" eller hva du vil kalle det på ca 30.000 kr hos elkjøp. Kan godt være andre har enda dyrere modeller.

 

Så kan du lure på om du trenger så dyrt kjøleskap i utgangspunktet uansett da, men det er noe annet :p (Du trenger mye plass også)

Jeg har vært litt fascinert av kule hvitevarer opp gjennom årene, men alltid hatt beina nok på bakken til at jeg fokuserer på primærfunksjonene kjøl og frys. De skal gjøre den jobben bra, så får alt annet være estetikk og dilldall.

 

For meg er det også viktig at jeg har redundans i tilfelle noe ryker. Har derfor et kombiskap på kjøkkenet som jeg har alle de tingene jeg trenger ofte. På en bod har jeg et kombiskap og et fryseskap. Disse gir redundansen jeg trenger, samt kapasitet til å bunkre opp gode tilbud eller god fangst fra fisketurer. Fancy skjerm-hvitevarer kommer neppe hit i overskuelig fremtid. Skjermer vil jeg ha separat så jeg slipper å ha ubrukelig gammel maskinvare/programvare når kjøleskapet fyller for eksempel 10 eller 20 år.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Anbefaler folk som synes kjøleskapet er latterlig dyrt å se på lignende kjøleskap, uten skjerm og så sammenligne hvor mye ekstra det koster, istedenfor å sammenligne med de du får opp når du sorterer etter lavest pris på elkjøp. 

 

Kan jeg friste med et slik for eksempel?

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/SBSES7165/liebherr-premiumplus-side-by-side-sbses-7165-21-185cm

"Kun" 65.000 kr. Til sammenligning ligger Samsung sitt dyreste "side-by-side"/"french door" eller hva du vil kalle det på ca 30.000 kr hos elkjøp. Kan godt være andre har enda dyrere modeller.

 

Så kan du lure på om du trenger så dyrt kjøleskap i utgangspunktet uansett da, men det er noe annet :p (Du trenger mye plass også)

 

Greit nok at det sikkert er ett godt kjøleskap, men de burde lansere slik funksjonalitet til "standard" skapene også. Trenger ikke være store greiene, temp, strømforbruk, kamera er egentlig det som trengs. Og det koster ikke mange kronene å sette opp selv, da utkonkurrerer de seg selv for normalkunden. 

Lenke til kommentar

Hva med å faktisk åpne kjøleskapet og kikke inn? :p

Det blir litt tungvint å gjøre når jeg allerede er på kiwi.

 

Du vet det kan sikkert argumenteres at det å ha en smart dopapirholder som gir en god oversikt samt lager detaljert statistikk om bruk, men igjen så kommer spørmålet "but why?".

Vel, jeg svarte deg bare på spørsmålet.

 

Som Prøysen sier,

Og at det er en nyttig ting kan ingen komme fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...