Gå til innhold

Galaxy S7 og S7 Edge får Android 7 Nougat i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte Samsung S7 for et par dager siden, og savner allerede HTC. TouchWiz er noe søppel og burde enten bare droppe hele dritten eller gå veien HTC gjorde med Sense (som nå faktisk har blitt bra og minimalistisk).

 

Vil helst unngå å roote telefonen allerede nå og miste kanskje viktige funksjoner (ikke sjekket så mye ut om dette enda)

Lenke til kommentar

Kjøpte Samsung S7 for et par dager siden, og savner allerede HTC. TouchWiz er noe søppel og burde enten bare droppe hele dritten eller gå veien HTC gjorde med Sense (som nå faktisk har blitt bra og minimalistisk).

 

Vil helst unngå å roote telefonen allerede nå og miste kanskje viktige funksjoner (ikke sjekket så mye ut om dette enda)

Du kan unngå en del av touchwiz-søpla med en annen launcher. Første jeg gjorde på min S4 var å kjøpe fullversjonen av Nova Launcher. Bruker det på min S7 også. Men så klart, *helt* borte blir det ikke, dessverre.

 

Jeg er litt irritert på meg selv over at jeg kjøpte samsung enda en gang, men når jeg ville ha oled og vanntetting så hadde jeg ikke så alt for mange alternativer. Håper det blir god community support for telefonen når Samsung etter ~2 år begynner å droppe sikkerhetsoppdateringer.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

 

Kjøpte Samsung S7 for et par dager siden, og savner allerede HTC. TouchWiz er noe søppel og burde enten bare droppe hele dritten eller gå veien HTC gjorde med Sense (som nå faktisk har blitt bra og minimalistisk).

 

Vil helst unngå å roote telefonen allerede nå og miste kanskje viktige funksjoner (ikke sjekket så mye ut om dette enda)

Du kan unngå en del av touchwiz-søpla med en annen launcher. Første jeg gjorde på min S4 var å kjøpe fullversjonen av Nova Launcher. Bruker det på min S7 også. Men så klart, *helt* borte blir det ikke, dessverre.

 

Jeg er litt irritert på meg selv over at jeg kjøpte samsung enda en gang, men når jeg ville ha oled og vanntetting så hadde jeg ikke så alt for mange alternativer. Håper det blir god community support for telefonen når Samsung etter ~2 år begynner å droppe sikkerhetsoppdateringer.

Samsung mobiler har ikke OLED skjerm, men sAMOLED...

Lenke til kommentar

Kjøpte Samsung S7 for et par dager siden, og savner allerede HTC. TouchWiz er noe søppel og burde enten bare droppe hele dritten eller gå veien HTC gjorde med Sense (som nå faktisk har blitt bra og minimalistisk).

 

Vil helst unngå å roote telefonen allerede nå og miste kanskje viktige funksjoner (ikke sjekket så mye ut om dette enda)

 

Du er klar over at du kan installere sense uten root på S7?
Lenke til kommentar

 

Samsung mobiler har ikke OLED skjerm, men sAMOLED...

 

en AMOLED-skjerm består av OLED-bildeelementer. Det du sier er ca like kverulerende som å si "Nei, det er ikke en LCD-skjerm, det er en TFT-LCD-skjerm". Eller hva med "en bil er ikke et kjøretøy, det er et motorisert kjøretøy"

 

OLED er enten passiv eller aktiv. Alt som brukes til skjermer er aktive. Altså en LG OLED TV er også AMOLED, fordi AM = Active Matrix. Den må jo nødvendigvis være aktiv, så om du sier AMOLED eller OLED så er det egentlig det samme. P-OLED er noe annet derimot. Akkurat som så godt som all LCD vi bruker har et TFT lag.

 

Sen står for super eller noe slik. De har jo SUHD også, der står ikke Sen for noe som helst.  Det er Quantum Dots TVer, så det er en forskjell, men ikke noe navnet står for.

 

Så det å skrive OLED er det samme som sAMOLED, siden alle mobiler har Samsung sine OLED skjermer uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjøpte Samsung S7 for et par dager siden, og savner allerede HTC. TouchWiz er noe søppel og burde enten bare droppe hele dritten eller gå veien HTC gjorde med Sense (som nå faktisk har blitt bra og minimalistisk).

Hva er galt med TouchWiz?

Det er et fordummebde, irritabelt, bloated og forferdelig UI som ser ut som et designsamarbeid mellom et firma for utleieklovner og en blindeforening.

Lenke til kommentar

 

 

Kjøpte Samsung S7 for et par dager siden, og savner allerede HTC. TouchWiz er noe søppel og burde enten bare droppe hele dritten eller gå veien HTC gjorde med Sense (som nå faktisk har blitt bra og minimalistisk).

Hva er galt med TouchWiz?

Det er et fordummebde, irritabelt, bloated og forferdelig UI som ser ut som et designsamarbeid mellom et firma for utleieklovner og en blindeforening.
Dette gjelder forsåvidt ikke vare Touchwiz. Slik blir resultatet når man slår sammen UIer fra flere produsenter. Endret av dachr94
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...