Gå til innhold

Samsungs nye skjerm skal gjøre spillingen bedre med kvanteprikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man ikke bare kalle quantum dots istedenfor å måtte fornorske alt... "kvanteprikker" FFS...

 

Fordi det er det det norske forskningsmiljøet kaller det. De tre jeg kjenner som har skrevet mastergrad og den ene som skriver doktorgrad om kvanteprikker bruker iallefall det i tale hyppig, og som det norske navnet i diverse kompendier eller oppgaver...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Om den har VA-panel, >75 Hz og trådløs lading for telefon, tror jeg faktisk det blir et kjøp. :)

Sikla litt på ultrawide i denne serien selv. Den har iallefall 100Hz og VA.

Forøvrig glad den ikke har G-Sync da det nok hadde lagt på en 2-3000 på prisen.

 

https://www.prisguide.no/produkt/samsung-c34f791-281572

Sitter med 35" Ultrawide selv (av annet merke) og kan ikke forestille meg å gå tilbake til det jeg hadde tidligere.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

Om den har VA-panel, >75 Hz og trådløs lading for telefon, tror jeg faktisk det blir et kjøp. :)

Sikla litt på ultrawide i denne serien selv. Den har iallefall 100Hz og VA.

Forøvrig glad den ikke har G-Sync da det nok hadde lagt på en 2-3000 på prisen.

 

https://www.prisguide.no/produkt/samsung-c34f791-281572

 

Er iallfall utrolig fornøyd med bildet på Samsung TV-en med kvanteprikker!

Lenke til kommentar

Jøss, endelig en 16:9 skjerm i 27" med kurve og 1440p! Skulle vært 16:10 og 2560x1600 for å være perfekt, men dette er nært. Curved er latterlig i stua, men smart foran PCen og oppløsningen er perfekt til 27". Not bad Samsung, not bad!

Ideelle hadde i mine øyne vært 21:9. Har dette formatet i kurvet i dag (35") og det er en helt rå opplevelse sammenliknet med smalere format.

Lenke til kommentar

De minste 21:9 skjermene er 70cm brede, skal man ha tre i bredden (og det må man jo minst ha) så tar det 2 meter og 10(!!), hvor brede skrivebord har folk, og hvor mye skal man snu på hodet for å se Excel-arket helt til høyre på høyreskjermen?

Hvorfor må man ha to skjermer? Min kurvet skjerm på 35" dekker hele synsbredden min (med den avstanden jeg sitter fra skjermen) og gir en mye mer innlevelse i spill.

 

Har 2x27" på jobb da jeg jobber mye i flere programmer og der ser jeg nytten av flere skjermer, men kunne ikke tenkt meg det oppsettet hjemme.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

For meg er tre skjermer et minimum for å få fornuftig oversikt når man jobber i flere programmer og dokumenter samtidig. På hovedPCen hjemme har jeg seks stykk sRGB-kalibrerte Dell 24" 1920x1200 skjermer. Men så brukes den primært til jobb, spiller en sjelden gang i blant. Har dessverre ikke plass til så mange skjermer på jobb. 

Kameraet gjør at det ser litt rart ut, men skjermene er naturligvis like store og plassert symmetrisk i forhold til hverandre: (og se gjerne bort fra rotet på skrivebordet, var en travel dag)
post-30004-0-16862800-1483669053_thumb.jpg

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...