Gå til innhold

Se videoen av Facebook-sjefens kunstige intelligens til hjemmet sitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Take my money !!

Slik som dette er jo ekstremt lett for både deg og meg å lage. Flere av oss på forumet har tilsvarende, eller mye mer avanserte løsninger enn hva som fremkommer på filmklippet.

 

Eneste er jo stemmen da. Den er jo litt kul, men norsk fungerer vel kanskje best i norske hjem :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var mest stemmen og at det virket så sømløst :) Har prøvd meg på litt forskjellig tidligere. Blei litt hekta etter jeg så en video på YouTube for lenge siden. Der noen fikk lyset til og dimme automatisk ned når de startet en film på xbmc som det het da :) å sjekke forumet for og se hva slags løsning folk har valgt virke spennende. kunne tenkt meg en litt mere full verdig løsning en det jeg har no. Der jeg kun kan styre lyset i huset via tlf :p

Lenke til kommentar

Var mest stemmen og at det virket så sømløst :) Har prøvd meg på litt forskjellig tidligere. Blei litt hekta etter jeg så en video på YouTube for lenge siden. Der noen fikk lyset til og dimme automatisk ned når de startet en film på xbmc som det het da :) å sjekke forumet for og se hva slags løsning folk har valgt virke spennende. kunne tenkt meg en litt mere full verdig løsning en det jeg har no. Der jeg kun kan styre lyset i huset via tlf :p

 

Kjøp en amazon echo/dot så er du langt på vei til stemmestyring av lysene dine, så kan du slenge på en kontroller(homeseer?) og starte å få opp litt mer automatiske oppgaver. Men pass på, det er svært avhengighets skapende og koster litt i lengden :p 

 

Ang Mark sitt system virker det lovende, de systemene som finnes i dag må en være ganske spesifikk i ordleggingen, virker som han har hatt fokus på at systemet skal tolke hva som blir sagt i stede for å kun kjøre enkelt kommandoer basert på info som kommer inn. Blir spennende å følge med på hvordan systemet utvikler seg og håper han tilbyr det etterhvert :) 

Lenke til kommentar

Har man nok penger er det ganske fantastisk hva man kan få til.. bare synd at mange av nyvinningene de siste årene har blitt druknet i patenter for å beskytte noens profitt margin.

 

Det fins en hel drøss slike automatiseringer og løsninger for de tusen hjem som faktisk er ganske så hjelpsomme eller praktiske, men folk flest vet ikke at det er mulig en gang fordi det koster for mye penger og fordi løsningene ikke blir masse produsert.

 

Bare tenk hva du kunne fått til med en god AI løsning på hjemmenetverket, en htpc og en drøss med raspberry pi (med Arduino løsninger) for motorstyring og automatisering.

Lenke til kommentar

Har man nok penger er det ganske fantastisk hva man kan få til.. bare synd at mange av nyvinningene de siste årene har blitt druknet i patenter for å beskytte noens profitt margin.

 

Det fins en hel drøss slike automatiseringer og løsninger for de tusen hjem som faktisk er ganske så hjelpsomme eller praktiske, men folk flest vet ikke at det er mulig en gang fordi det koster for mye penger og fordi løsningene ikke blir masse produsert.

 

Bare tenk hva du kunne fått til med en god AI løsning på hjemmenetverket, en htpc og en drøss med raspberry pi (med Arduino løsninger) for motorstyring og automatisering.

 

Det er faktisk ikke så dyrt, men problemet er at mange ikke vet om mulighetene og er redde for å sette opp slikt selv. Skal en ha fagfolk til jobben blir det fort ekstremt dyrt. 

Lenke til kommentar

Var mest stemmen og at det virket så sømløst :) Har prøvd meg på litt forskjellig tidligere. Blei litt hekta etter jeg så en video på YouTube for lenge siden. Der noen fikk lyset til og dimme automatisk ned når de startet en film på xbmc som det het da :) å sjekke forumet for og se hva slags løsning folk har valgt virke spennende. kunne tenkt meg en litt mere full verdig løsning en det jeg har no. Der jeg kun kan styre lyset i huset via tlf :p

Nå har jo Mark leid inn Morgan Freeman til og lese opp forskjellige settninger. derfor det er så "sømløst" :p

Lenke til kommentar

Har lenge hatt lyst på mer smarte løsninger i hjemmet, men hver gang jeg ser en video som dette kommer jeg på hvor lite smart det egentlig er. Det samme går gjerne igjen i de fleste eksempler. Det er langt igjen til The Jetsons.

Styring av lys og varme er smart nok, men er heller ikke et problem på "gamlemåten".

 

Fint med nystekt toast om morgenen. Problemet er bare at det gjerne krever to brødskiver som har ligget klar siden man la seg kvelden før... Alt annet enn ferskt med andre ord.

Lenke til kommentar

Har lenge hatt lyst på mer smarte løsninger i hjemmet, men hver gang jeg ser en video som dette kommer jeg på hvor lite smart det egentlig er. Det samme går gjerne igjen i de fleste eksempler. Det er langt igjen til The Jetsons.

Styring av lys og varme er smart nok, men er heller ikke et problem på "gamlemåten".

 

Fint med nystekt toast om morgenen. Problemet er bare at det gjerne krever to brødskiver som har ligget klar siden man la seg kvelden før... Alt annet enn ferskt med andre ord.

 

Akkurat det med toast er jo en gimmick, men det er utrolig mye som er praktisk og ikke minst energibesparende. Jeg styrer det meste med stemmen hjemme, som lys, varme, media enheter osv i tillegg til å ha automatiske oppgaver når jeg forlater huset eller kommer hjem.  Det skal ikke så mye til heller :)  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...