Gå til innhold

Nvidias Android-boks kommer snart i bedre utgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skaffet meg NVIDIA Shield TV tidligere denne måneden. Gikk rett i retur... Var skuffende greier. Den kommer pre-bundlet med Plex og likevel så slet den med frame-drops / lugging når jeg spilte av ting som Westworld via Plex. Har aldri opplevd hakking/frame-drops i Plex noengang, og jeg skaffet Shield TV egentlig utelukkende for å få en god YouTube og Plex 4K opplevelse på min nye LG OLED65B6V og den skuffet stort.

 

Samboer var ikke videre imponert over YouTube-appen heller som hun følte at hadde et ganske så idiotisk UX-design sammenlignet med appen til Apple TV. Hun abonnerer på bøttevis med folk, og på YouTube-appen til Shield TV så listes alle i en endeløs rekke/kolonne av runde ikoner/bilder nedover langs siden, mens på Apple TV så har du faktisk en liste som gir deg oversikt også i bredden så hvor hun per linje på NVIDIA Shield TV fikk ikon for en person, så hadde hun en linje med seks personer på Apple TV. Når hun først abonnerer på godt over 40-personer så sier det seg selv hvilken løsning som blir mest logisk og effektiv.

Lenke til kommentar

Skaffet meg NVIDIA Shield TV tidligere denne måneden. Gikk rett i retur... Var skuffende greier. Den kommer pre-bundlet med Plex og likevel så slet den med frame-drops / lugging når jeg spilte av ting som Westworld via Plex. Har aldri opplevd hakking/frame-drops i Plex noengang, og jeg skaffet Shield TV egentlig utelukkende for å få en god YouTube og Plex 4K opplevelse på min nye LG OLED65B6V og den skuffet stort.

 

Samboer var ikke videre imponert over YouTube-appen heller som hun følte at hadde et ganske så idiotisk UX-design sammenlignet med appen til Apple TV. Hun abonnerer på bøttevis med folk, og på YouTube-appen til Shield TV så listes alle i en endeløs rekke/kolonne av runde ikoner/bilder nedover langs siden, mens på Apple TV så har du faktisk en liste som gir deg oversikt også i bredden så hvor hun per linje på NVIDIA Shield TV fikk ikon for en person, så hadde hun en linje med seks personer på Apple TV. Når hun først abonnerer på godt over 40-personer så sier det seg selv hvilken løsning som blir mest logisk og effektiv.

 

Da må du ha gjort noe galt, eller fått en skada shield.

Har selv to, og mener selv den er det beste du får av tv bokser på markedet. Apple tv vil jeg ikke akkurat skryte mye av, og etter å ha prøvd den utallelige ganger hos venner, så synes jeg den virkelig ikke når opp til anklene en gang.

Men, nle mp det ha vært som fikk din til å hakke og styre. Min ene har kablet, og min andre ser i andre etasje med semi god dekning. Begge gær så det griner.

Når det gjelder youtube, så abonnerer ikke jeg mye, men finner akkurst det jeg vil ha, ved at den har lært meg å kjenne. Så alt kommer pent og pyntlig...og bare gasse på.

Burde gitt den en sjanse til :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Abonnerer på Plex-pass, har livstidsabonnement og har vært i kontakt med flere som har akkurat det samme problemet så er tvilsomt at det er isolert til akkurat den NVIDIA Shield TV-en jeg hadde i hus. Den har jo også det "gamle" UX-designet til Plex, det til Apple TV er langt mer moderne og effektivt. Apple TV laster også inn album art langt raskere. Scroller du raskt igjennom på Shield TV så henger den igjen i den forstand at nederste rad med serier/filmer ikke klarer å laste inn grafikk raskt nok.

 

Ikke spesielt aktuelt å plukke opp noen ny Shield TV når den brukes utelukkende til noen få spesifikke ting, hvorpå jeg og samboer finner Apple TV til å utføre egentlig samtlige bedre. Ikke fantes det noen TV2 Sumo-app til den heller. Og ikke var den noen logisk måte for å være logget inn med to forskjellige Google-kontoer til samme Shield TV samtidig.

 

 

Eneste negative med Apple TV er mangelen på 4K, og den har heller ikke refresh rate switching i Plex. Men refresh rate switiching hjelper jo lite når man ender opp med å slite med frame-drops.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skaffet meg NVIDIA Shield TV tidligere denne måneden. Gikk rett i retur... Var skuffende greier. Den kommer pre-bundlet med Plex og likevel så slet den med frame-drops / lugging når jeg spilte av ting som Westworld via Plex. Har aldri opplevd hakking/frame-drops i Plex noengang, og jeg skaffet Shield TV egentlig utelukkende for å få en god YouTube og Plex 4K opplevelse på min nye LG OLED65B6V og den skuffet stort.

 

Samboer var ikke videre imponert over YouTube-appen heller som hun følte at hadde et ganske så idiotisk UX-design sammenlignet med appen til Apple TV. Hun abonnerer på bøttevis med folk, og på YouTube-appen til Shield TV så listes alle i en endeløs rekke/kolonne av runde ikoner/bilder nedover langs siden, mens på Apple TV så har du faktisk en liste som gir deg oversikt også i bredden så hvor hun per linje på NVIDIA Shield TV fikk ikon for en person, så hadde hun en linje med seks personer på Apple TV. Når hun først abonnerer på godt over 40-personer så sier det seg selv hvilken løsning som blir mest logisk og effektiv.

Da må du ha gjort noe galt, eller fått en skada shield.

Har selv to, og mener selv den er det beste du får av tv bokser på markedet. Apple tv vil jeg ikke akkurat skryte mye av, og etter å ha prøvd den utallelige ganger hos venner, så synes jeg den virkelig ikke når opp til anklene en gang.

Men, nle mp det ha vært som fikk din til å hakke og styre. Min ene har kablet, og min andre ser i andre etasje med semi god dekning. Begge gær så det griner.

Når det gjelder youtube, så abonnerer ikke jeg mye, men finner akkurst det jeg vil ha, ved at den har lært meg å kjenne. Så alt kommer pent og pyntlig...og bare gasse på.

Burde gitt den en sjanse til :)

 

Har Apple TV gen 4 og Shield TV selv. Var så sykt hypa for Shield TV at jeg bestilte den fra USA i sin tid, når den kom ut der. Fantastisk boks, og den beste boksen til bruk av Kodi / Plex. Støtter dts hd og dolby truehd med passtrough. Samt dts x og dolby atmos. Kunne ikke vært foruten den boksen der.

 

Støtter også frame rate switching så du får filmene dine i 24p, på Apple TV har du ikke mulighet til dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan går det med Android TV om dagen? Har android 5.1 på en Philips tv og den er skikkelig buggy og med grunnleggande problem som ustabilitet og dårlig funksjonalitet på appene. Angrer på min store tro på Android TV.

Har du 2014-2015-modell av Philips så er det ikke bra. Var sammen med min 2014 55PUS8809 jeg fikk Nvidia Shield. Men har nå fått en 2016-mod som erstatning, det er en helt annen verden. Mye bedre. Men bruker ikke funksjonene på TV, bruker det kun via Sheild.

Lenke til kommentar

Hvordan går det med Android TV om dagen? Har android 5.1 på en Philips tv og den er skikkelig buggy og med grunnleggande problem som ustabilitet og dårlig funksjonalitet på appene. Angrer på min store tro på Android TV.

Nexus Player ble oppgradert til Nougat tidligere i høst, så det er ingenting i veien med utviklingen av Android. Hva Philips, Nvidia og de andre produsentene velger å gjøre med det, dét er en helt annen side.

 

Er spent på ny Shield. Jeg har en som vi bruker til spilling, Youtube og Play Musikk. Meget habil boks. Fungerer også utrolig godt med Plex for de som bruker det. Regner med at en stabil versjon av Kodi 17 vil gjøre susen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt denne en god stund. Men NRK apen krasjer konsekvent hele tiden, mangler TV2SUMO og krangler litt.

 

Nye Google cromecast streame dings(ultra?) Skal nå prøves, da denne nå har wired nett.

Du kunne kjøpt adapter til chromecast < ultra fra Google. Er uansett snakk om fast ethernet/ 100mbps, mens det er gigabit på nvidia shield TV.

Personlig har jeg ingen problemer med NRK-appen, prøv å fjerne cache, evt avinstaller og installer på nytt?

TV2 Sumo og andre tjenester uten app men med innebygd chromecast-støtte kan brukes med cast-appen (Google Cast Receiver) som er innebygd i Shield'en. Funker smertefritt den og.

Endret av o-l-a-v
Lenke til kommentar

Litt skuffet over at ikke nVidia videreutvikler og leverer ny Shield Tablet, lik den de kom med for noen år siden, flott tablet med god ytelse og hendige funksjoner til en meget overkommelig penge.

 

Ser ikke noe behov for å bytte ut tablet'en min med denne strømmeboksen med det første.

Lenke til kommentar

 

 

Skaffet meg NVIDIA Shield TV tidligere denne måneden. Gikk rett i retur... Var skuffende greier. Den kommer pre-bundlet med Plex og likevel så slet den med frame-drops / lugging når jeg spilte av ting som Westworld via Plex. Har aldri opplevd hakking/frame-drops i Plex noengang, og jeg skaffet Shield TV egentlig utelukkende for å få en god YouTube og Plex 4K opplevelse på min nye LG OLED65B6V og den skuffet stort.

 

Samboer var ikke videre imponert over YouTube-appen heller som hun følte at hadde et ganske så idiotisk UX-design sammenlignet med appen til Apple TV. Hun abonnerer på bøttevis med folk, og på YouTube-appen til Shield TV så listes alle i en endeløs rekke/kolonne av runde ikoner/bilder nedover langs siden, mens på Apple TV så har du faktisk en liste som gir deg oversikt også i bredden så hvor hun per linje på NVIDIA Shield TV fikk ikon for en person, så hadde hun en linje med seks personer på Apple TV. Når hun først abonnerer på godt over 40-personer så sier det seg selv hvilken løsning som blir mest logisk og effektiv.

Da må du ha gjort noe galt, eller fått en skada shield.

Har selv to, og mener selv den er det beste du får av tv bokser på markedet. Apple tv vil jeg ikke akkurat skryte mye av, og etter å ha prøvd den utallelige ganger hos venner, så synes jeg den virkelig ikke når opp til anklene en gang.

Men, nle mp det ha vært som fikk din til å hakke og styre. Min ene har kablet, og min andre ser i andre etasje med semi god dekning. Begge gær så det griner.

Når det gjelder youtube, så abonnerer ikke jeg mye, men finner akkurst det jeg vil ha, ved at den har lært meg å kjenne. Så alt kommer pent og pyntlig...og bare gasse på.

Burde gitt den en sjanse til :)

 

Har Apple TV gen 4 og Shield TV selv. Var så sykt hypa for Shield TV at jeg bestilte den fra USA i sin tid, når den kom ut der. Fantastisk boks, og den beste boksen til bruk av Kodi / Plex. Støtter dts hd og dolby truehd med passtrough. Samt dts x og dolby atmos. Kunne ikke vært foruten den boksen der.

 

Støtter også frame rate switching så du får filmene dine i 24p, på Apple TV har du ikke mulighet til dette.

 

 

 

Akkurat dette med Dolby True HD og DTS HD Master Audio er et veldig godt poeng. Her har jeg blitt "gammal" og kastet HiFi-høyttalerne på dør og bruker nå bare lydplanke så for min del så spiller ikke lydsporene noen videre stor rolle lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...