Gå til innhold

E-SPORT: Prøvde å jukse i «folkets spill»-konkurransen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok ett bevis på at deltagerne i e-sport ikke er voksen nok. De vil at folk skal ta sporten(e) de bedriver seriøst, men de blir avslørt gjentatte ganger. De undergraver sin egen sport på den måten de holder på.

 

Vel, de største og "seriøseste" sportene har også tullinger så jeg tviler på at de få tilfellene av juks innenfor e-sport (totalt sett) har noe som helst å si på utviklingen av e-sport. Jeg synes det er artig med tullekopper som bare ødelegger for seg selv, det som er mindre artig er at det, i alle sporter, er folk som ikke blir tatt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg regner med at vedkommende aldri gjorde dette med den hensikt å manipulere noe som helst.

Ettersom det er naturlig å anta at det ikke ville være noen stor jobb å spore opp syndebukken, så er det også nærliggende å tro at dette ikke var annet enn en fantestrek gjort bona fide.

 

Allikevel forstår jeg at man må ta noen tak for å vise at e-sport ikke er mindre seriøs enn annen sport. Derfor var vel dette en nødvendig konsekvens.

Endret av eirikheggelund
Lenke til kommentar

Jeg regner med at vedkommende aldri gjorde dette med den hensikt å manipulere noe som helst.

 

Ettersom det er naturlig å anta at det ikke ville være noen stor jobb å spore opp syndebukken, så er det også nærliggende å tro at dette ikke var annet enn en fantestrek gjort bona fide.

 

Allikevel forstår jeg at man må ta noen tak for å vise at e-sport ikke er mindre seriøs enn annen sport. Derfor var vel dette en nødvendig konsekvens.

 

Det er litt derfor de fikk en historisk lav straff også.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at vedkommende aldri gjorde dette med den hensikt å manipulere noe som helst.

 

Nja, det er en veldig snill tolkning av saken. Det å starte 100+ lag er jo idiotisk, skal de spille 100+ ganger i f.eks. kvalifiseringsrundene da? Hva skjer hvis de må spille mot seg selv :p

 

Å trykke feil eller å trykke "registrer" noen ekstra ganger hvis det ser ut som laget ikke blir registrert er en ting, men å gjøre det 100+ ganger er åpenbart et forsøk på manipulering i min bok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nok ett bevis på at deltagerne i e-sport ikke er voksen nok. De vil at folk skal ta sporten(e) de bedriver seriøst, men de blir avslørt gjentatte ganger. De undergraver sin egen sport på den måten de holder på.

 

Vel, de største og "seriøseste" sportene har også tullinger så jeg tviler på at de få tilfellene av juks innenfor e-sport (totalt sett) har noe som helst å si på utviklingen av e-sport. Jeg synes det er artig med tullekopper som bare ødelegger for seg selv, det som er mindre artig er at det, i alle sporter, er folk som ikke blir tatt..

 

 

Joda, men det er ikke til å komme bort ifra at esport generelt framstår som ganske lite seriøst og lite "voksent", så er det ikke nødvendigvis sånn at det må være seriøst, men om man ønsker at det skal bli tatt seriøst, så må utøverene også oppføre seg seriøst.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg regner med at vedkommende aldri gjorde dette med den hensikt å manipulere noe som helst.

 

Nja, det er en veldig snill tolkning av saken. Det å starte 100+ lag er jo idiotisk, skal de spille 100+ ganger i f.eks. kvalifiseringsrundene da? Hva skjer hvis de må spille mot seg selv :p

 

Å trykke feil eller å trykke "registrer" noen ekstra ganger hvis det ser ut som laget ikke blir registrert er en ting, men å gjøre det 100+ ganger er åpenbart et forsøk på manipulering i min bok.

Helt åpenbart et forsøk på manipulering ja.

Og som desverre medfører en del ekstra-arbeid.

Men spillet og miljøet er helt nytt som esport, og ingen andre enn Gamer ble skadet av dette.

 

Poenget med straffereaksjoner er ikke å slå ned på for å slå ned på, men å lage en trivelig arena for deltakerne. En arena som oppleves som rettferdig og inkluderende. Reaksjonene skal naturligvis også fungere preventivt.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at vedkommende aldri gjorde dette med den hensikt å manipulere noe som helst.

 

Ettersom det er naturlig å anta at det ikke ville være noen stor jobb å spore opp syndebukken, så er det også nærliggende å tro at dette ikke var annet enn en fantestrek gjort bona fide.

 

Allikevel forstår jeg at man må ta noen tak for å vise at e-sport ikke er mindre seriøs enn annen sport. Derfor var vel dette en nødvendig konsekvens.

 

Nå vet ikke jeg hvordan slike lag opprettes, men å opprette 132 lag høres ut som litt mye arbeid for en fantestrek.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]

[...]

 

Joda, men det er ikke til å komme bort ifra at esport generelt framstår som ganske lite seriøst og lite "voksent", så er det ikke nødvendigvis sånn at det må være seriøst, men om man ønsker at det skal bli tatt seriøst, så må utøverene også oppføre seg seriøst.

 

AtW

 

Eneste jeg har vært borti som synes det er folk som ikke interreserer seg for e-sport. F.eks. fotballfolk som synes det eneste seriøse er å se på massevis av mannfolk som sparker en ball :p

 

Det er vel også en generell formening blant mange at folk som sitter mye på PC'en er fjortiser som bor i kjelleren til mor.

Lenke til kommentar

 

 

 

[...]

[...]
 

Joda, men det er ikke til å komme bort ifra at esport generelt framstår som ganske lite seriøst og lite "voksent", så er det ikke nødvendigvis sånn at det må være seriøst, men om man ønsker at det skal bli tatt seriøst, så må utøverene også oppføre seg seriøst.

 

AtW

 

Eneste jeg har vært borti som synes det er folk som ikke interreserer seg for e-sport. F.eks. fotballfolk som synes det eneste seriøse er å se på massevis av mannfolk som sparker en ball :p

 

Det er vel også en generell formening blant mange at folk som sitter mye på PC'en er fjortiser som bor i kjelleren til mor.

Jeg observerte en venn se NY finalen i Sjakk her for et par uker siden. Da fikk jeg en liten aha-opplevelse av hvordan folk oppfatter meg når jeg ser på esport :D.

 

Kanskje like greit å akseptere at smaken er som baken. Eller så kan man bli fanboy og nett-troll. IDK

Lenke til kommentar

Nok ett bevis på at deltagerne i e-sport ikke er voksen nok. De vil at folk skal ta sporten(e) de bedriver seriøst, men de blir avslørt gjentatte ganger. De undergraver sin egen sport på den måten de holder på.

 

Enig. Særdeles barnslig kultur når det jukses. Syns forøvrig det også snart er på tide at man kutter ut sykling, langrenn, fotball og forsøk på demokratiske valg i militantstater.

Lenke til kommentar

 

[...]

[...]

 

Joda, men det er ikke til å komme bort ifra at esport generelt framstår som ganske lite seriøst og lite "voksent", så er det ikke nødvendigvis sånn at det må være seriøst, men om man ønsker at det skal bli tatt seriøst, så må utøverene også oppføre seg seriøst.

 

AtW

 

Eneste jeg har vært borti som synes det er folk som ikke interreserer seg for e-sport. F.eks. fotballfolk som synes det eneste seriøse er å se på massevis av mannfolk som sparker en ball :p

 

Det er vel også en generell formening blant mange at folk som sitter mye på PC'en er fjortiser som bor i kjelleren til mor.

 

 

Jeg ser relativt mye på esport(?) ihvertfall mer enn jeg gjør på vanlig sport, og når man ser hvordan ting gjøres i norge på esport-fronten, så er ikke akkurat "seriøse deltakere" det som er min første assosiasjon, det er mye rart.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...