Gå til innhold

Nytt løsepengevirus fjerner seg hvis du infiserer vennene dine først


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Med andre ord, infiser 2 virtuelle maskiner og så er du fri? høres ut som en grei deal for meg.

 

Står at de to må betale

Men hvis disse 2 virtuelle maskinene sender det videre til 2x2 maskiner til.. så burde jo du slippe unna.... eller???

 

Hvor mange må sendes videre til før maskinen låses opp.. hvis alle bare sender videre og ingen betaler..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er det reelt at filene blir borte om du venter til tiden har tikket ned?

Noen som har prøvd?

 

Og hva må man gjøre for å få noe sånt inn på maskina?

 

Har hjulpet andre med tidligere versjoner av cryptolocker, zepto m.m de siste månedene (kommer en del nye varianter daglig, dette er god butikk), så for de variantene jeg har vært borti:

 

1. Som regel har bare prisen økt når tiden går ut. Filene forblir på maskinen, men de er jo kryptert. Så er det opptil angreperne om de gidder vedlikeholde din personlige link for dekrypteringsscriptet. Du kan jo ev. håpe på at noen med tiden slipper en egen dekryptor, f.eks hos https://www.nomoreransom.org

 

2. Typisk dobbel- eller trippelfaile som bruker. Først laste ned .pdf eller .doc, så godkjenne å kjøre makroer i dokumentet ved åpning. Disse kommer gjerne (som .zip) i epost forkledd som hentemelding fra Posten eller kvittering for ditt kjøp hos ____.

 

.. sååeh.. kildekritikk forblir meget aktuelt etter endt skolegang ;)

Endret av cc
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

E ting jeg mener å ha lagt merke til er at ca'ish alt folk er redd for å miste er bilder. Jeg mener at ting man har glede av å huske husker man uten bilder :)

 

Har du ikke sett Ghost in the Shell (Den originale) og spilt Deus Ex? Er ikke lenge før de hacker hjernen din via implantatene alle etterhvert må ha for å henge med. Plutselig husker du ingenting av bardommen din og må betale noen skurker for å låse opp alt sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...