Gå til innhold

– Samsung Galaxy S8 skal droppe hodetelefoninngangen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+152

Jaja, da blir det i så fall noe annet enn Samsung neste gang. Jeg har både trådløse ørepropper og trådløst headset, så jeg burde være midt i målgruppen som ikke skal savne minijack, men jeg bruker den uansett såpass mye at jeg ikke kommer til å kjøpe en mobil uten.

Men dette er jo en av fordelene med å bruke Android, liker man ikke det en leverandør leverer kan man kjøpe noe fra en annen.

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det er idioti at produsentene alltid hermer etter apple. både i design og funksjoner.

 

Ifølge de mest ihuga Android fanboysa så gjør de visst ikke det. Samsung bare kom på å gjøre dette litt etter at Apple hadde gjort det. Innovasjon tror jeg de kaller det...

Lenke til kommentar

Jeg vil si dette rett og slett er skikkelig modig av Samsung. Særlig siden det er bare et par måneder siden de virket veldig opptatt av at de leverte telefoner med 3.5mm-kontakt. Det krever mot å innrømme så raskt at man tok helt feil!

 

(Samsung klarte å finne opp eksploderende telefoner helt selv da, det skal de ha.)

Endret av Audun_K
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har både trådløse ørepropper og trådløst headset, så jeg burde være midt i målgruppen som ikke skal savne minijack, men jeg bruker den uansett såpass mye at jeg ikke kommer til å kjøpe en mobil uten.

Jeg bruker den såpass lite at jeg fint kunne klart meg uten, men av prinsipp vil jeg velge noe annet når jeg skal ha ny telefon. Hvis det også stemmer at de skal satse på god stereohøyttalere, anser jeg det som enda en grunn til å finne noe annet. Greit at det finnes noen som synes det er viktig at det er god lyd i høyttalerne til telefonen, men for min del er dette eksepsjonelt lite viktig.
Lenke til kommentar

 

 

 

- "Akkurat hva telefonen skal tjene på å fjerne inngangen er uvisst, men valget vil blant annet kunne gi en tynnere telefon og bedre plass til batteri."

 

Den der skjønte jeg ikke helt?

 

Det må i så tilfelle være enten eller, og ikke begge deler...

Det er jo ikke akkurat en HDD eller SDD det er snakk om her?

 

Men om jeg fikk velge så ville jeg ha gått for bedre plass til batteri, da det forhåpentligvis kan bidra til økt batterikappasitet og lengre brukts tid imellom hver lading.

 

Mobil-TLF'ene er allerede tynne nok som de er.

Personlig så synes jeg at de kunne med fordel ha vært tykkere.

Med grunnlag i argumentet i teksten over.

 

Uansett så synes jeg at det er dumt at dem skal fjerne hodetelefon-utgangen.

 

Mange produsenter gikk fra 3,5mm til 2,5mm for å spare plass, men å fjerne den helt er kjipt. *Sukk*

 

Med adapter så er det jo et lite lys i enden av tunelen fortsatt for oss med standard hodetelefoner.

 

Det der med at en ikke skal kunne lade Mobil-TLF'en samtidig som en hører på musikk, eller motsatt, er ikke noe problem for de aller fleste vil jeg tro.

Da det virker imot sin hensikt å gjøre de to tingene samtidig uansett.

Lenke til kommentar

Hadde vært ålreit om de kunne lage to versjoner.. en med og en uten.

Aner ikke om dette er en monstrøs ekstrakostnad for produksjonen av dem,

men hadde uansett vært ålreit. For de som vil ha den utgangen.

Samtidig hadde man fått en indikasjon på hva folk vil ha.

 

(Samsung klarte å finne opp eksploderende telefoner helt selv da, det skal de ha.)

Det har vel iExplode også klart meg bekjent?

Både før og etter Samsung vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hadde vært ålreit om de kunne lage to versjoner.. en med og en uten.

Aner ikke om dette er en monstrøs ekstrakostnad for produksjonen av dem,

men hadde uansett vært ålreit. For de som vil ha den utgangen.

Samtidig hadde man fått en indikasjon på hva folk vil ha.

 

(Samsung klarte å finne opp eksploderende telefoner helt selv da, det skal de ha.)

Det har vel iExplode også klart meg bekjent?

Både før og etter Samsung vel?

 

Men det var vel Samsung som gjorde det til allemannseie?

Lenke til kommentar

 

Hadde vært ålreit om de kunne lage to versjoner.. en med og en uten.

Aner ikke om dette er en monstrøs ekstrakostnad for produksjonen av dem,

men hadde uansett vært ålreit. For de som vil ha den utgangen.

Samtidig hadde man fått en indikasjon på hva folk vil ha.

 

(Samsung klarte å finne opp eksploderende telefoner helt selv da, det skal de ha.)

Det har vel iExplode også klart meg bekjent?

Både før og etter Samsung vel?

 

Men det var vel Samsung som gjorde det til allemannseie?

 

Jeg snakket kun om hvem som var først jeg.. Da jeg var uenig at Samsung klarte å finne det opp helt selv. Meg bekjent har iPhone begynt å brenne/eksplodere etc i lang tid før Samsung (note? følger ikke helt med på det så mulig det er feil produkt) .

 

Edit: Samma det, har ingenting med artikkelen å gjøre.

 

Synes personlig å fjerne den utgangen er tåpelig, hvorfor ikke ha to versjoner.. 

De har jo allerede 16 forskjellige farger og andre tåpelige variasjoner.

Endret av wampster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å gjøre telefonene tynnere er i hvertfall fullstendig idioti. Man ser jo det samme på Apple sine siste macbooks hvor alt skal slankes, og det går jo selvsagt utover batteriet. Slenge på en slitsom OLED-touchbar i tillegg bare for å gjøre saken bedre.

 

Både S7 og iPhone telefonene i dag er for min del utrolig dårlig rent ergonomisk å holde i pga. formfaktor og at de skal være så jævlig tynne. En form for deksel er obligatorisk. For min del håper jeg mobilene fetes litt opp de neste årene, for slik der er nå er det jo blitt helt tullete og jålete.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er idioti at produsentene alltid hermer etter apple. både i design og funksjoner.

 

Ifølge de mest ihuga Android fanboysa så gjør de visst ikke det. Samsung bare kom på å gjøre dette litt etter at Apple hadde gjort det. Innovasjon tror jeg de kaller det...

Newsflash:

 

Min Panasonic Lumix telefon fra 2011 hadde heller ikke hodetelefonutgang, og jeg måtte pent finne meg i å bruke en USB til minijack overgang for å kunne bruke kablede hodetelefoner med den. Det funket forsåvidt greit, men det at det ikke solgtes slike overganger i vanlige butikker og at den var lett å miste var det ikke så mange som tenkte på...

 

Mener at andre produsenter også har hatt dette tidligere, deriblant Motorola.

 

Innovasjon sier du. Kanskje du burde undersøkt litt mer før du kommer med slike påstander?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er idioti at produsentene alltid hermer etter apple. både i design og funksjoner.

 

Ifølge de mest ihuga Android fanboysa så gjør de visst ikke det. Samsung bare kom på å gjøre dette litt etter at Apple hadde gjort det. Innovasjon tror jeg de kaller det...

 

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Folk som ikke er fanboys ser at alle produsenter henter inspirasjon fra andre. Se på Apples design, varslingssenter er eksempler på at Apple har hentet mye inspirasjon, og hvis Samsung fjerner 3.5 mm plugg er det åpenbart inspirasjon fra Apple.

 

Hvorfor er det så ille? Alle selskapene tar inn ting som de mener er bra, og forbrukere får bedre produkt. Det er HELE poenget med konkurranse at du har forskjellige folk som kommer på smarte ting, slik at mobiler som helhet utvikler seg raskere enn om vi hadde et selskap. Da hadde alle mobiler fortsatt vært 3.5".

 

Hadde vært ålreit om de kunne lage to versjoner.. en med og en uten.

Aner ikke om dette er en monstrøs ekstrakostnad for produksjonen av dem,

men hadde uansett vært ålreit. For de som vil ha den utgangen.

Samtidig hadde man fått en indikasjon på hva folk vil ha.

 

(Samsung klarte å finne opp eksploderende telefoner helt selv da, det skal de ha.)

Det har vel iExplode også klart meg bekjent?

Både før og etter Samsung vel?

Alt for dyrt med to versjoner. Samsung har allerede mye med Edge og non-edge og kuttet ned på det.

 

Alle litium baserte enheter kan ta fyr. iPhones har tatt fyr, men det er ikke Apple sin feil. Note var en konstruksjonsfeil fra Samsung som gjorde sannsynligheten for brann MYE større enn vanlig. Det har aldri Apple gjort. Eller ingen andre i moderne tid. Så det er rett og slett bare en gigantisk feil fra Samsung.

 

Andre Samsung telefoner har tatt fyr før og, men ikke mer enn normalen. Så Note er et spesielt tilfelle.

 

EDIT: Fortsatt uenig i å fjerne 3.5 mm kontakt. Har hørt Huawei har godt utvalg av gode mobiler med bra systemytelse. Bra at det finnes mange alternativer på markedet.

Endret av TKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung følger visstnok etter Apple med sin neste toppmodell.

 

– Samsung Galaxy S8 skal droppe hodetelefoninngangen

Ingen telefoner har hodetelefoninngang. De har vanligvis hodetelefonutgang!

 

Kanskje litt prik, men jeg forventer at teknologijournalister vet forskjell på en utgang og en inngang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis det også stemmer at de skal satse på god stereohøyttalere, anser jeg det som enda en grunn til å finne noe annet. Greit at det finnes noen som synes det er viktig at det er god lyd i høyttalerne til telefonen, men for min del er dette eksepsjonelt lite viktig.

Så det å gjøre noe bedre er for deg en negativ greie?

Selv om jeg er helt enig i at høyttalere til tlf for meg er eksepsjonelt viktig, så anser jeg det ikke som negativt å ha gode høyttalere.

Lenke til kommentar

 

Hvis det også stemmer at de skal satse på god stereohøyttalere, anser jeg det som enda en grunn til å finne noe annet. Greit at det finnes noen som synes det er viktig at det er god lyd i høyttalerne til telefonen, men for min del er dette eksepsjonelt lite viktig.

Så det å gjøre noe bedre er for deg en negativ greie?

Selv om jeg er helt enig i at høyttalere til tlf for meg er eksepsjonelt viktig, så anser jeg det ikke som negativt å ha gode høyttalere.

Forsåvidt enig i dette. Verdsetter helt OK lyd i høyttallere mer enn jeg trodde etter at jeg hadde s7 Edge i en 5-6 mnd. tid. For og så gå tilbake til min iPhone 6, og det er merkbart mer behagelig lyd altså.

 

Har ikke fått tid til å sammenligne med nye iPhone 7 enda, men har vanskelig for å tro det er noe dårligere her enn be.6

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...