Gå til innhold

KONKURRANSE: Det nytter ikke gjemme seg for dagens premie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Formuleringen på det riktige svaralternativet til det første spørsmålet kunne kanskje vært litt mer presis? Det er jo ikke akkurat definisjonen på Dual Band, i beste fall en VELDIG forenklet forklaring til personer som kan null og niks om nettverking.

 

Hvorfor det egentlig. Dual band betyr jo bare at det er støtte for to forskjellige frekvenser. Blir jo ikke feil det.

Lenke til kommentar

jeg holdt på å svare feil på spørsmålet om dualband.

 

Svarene er jo helt feil, og har ingen ting med spørsmålet å gjøre :S

Det ene er kanskje mer riktig enn det andre, men fortsatt skivebom.

Kom igjen Tek..

Jeg skjønner ikke hvorfor dere reagerer på forrige luke...

Dual band sånn jeg tolker det, er jo bare at ruteren kan kjøre 2,4GHz og 5GHz nett samtidig. At man logger seg inn i ruterens brukergrensesnitt, og oppretter et SSID på 2,4GHZ og ett på 5GHz. Lavere frekvens for støtte for gamle nettverkskort og lengre rekkevedde. Mens det som kjører på 5GHz har kortere rekkevidde, men med høyere hastighet. Legger man da inn begge nettene på enhetene, så vil jo enheten veksle automatisk mellom disse, og prioritere 5GHz nettet pga høyere hastigheter hvis man er innenfor dets rekkevidde. (og at enheten støtter 5GHz frekvensen da selvfølgelig) Hva er greia? Og da blir jo svaret ganskje åpenlyst... Eller er det jeg som tenker annerledes enn dere? Googlet dual band routers, og ser en artikkel som skriver akuratt dette:

 

"By supplying separate wireless interfaces for each band, dual band 802.11n and 802.11ac routers provide maximum flexibility in setting up a home network. Some home devices require the legacy compatibility and greater signal reach that 2.4 GHz offers while others may require the additional network bandwidth that 5 GHz offers: Dual-band routers provide connections designed for the needs of each."

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...