Gå til innhold

Dette er nettbrettet for deg som foretrekker å lese og skrive på papir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan forstå at noen vil ha funksjonen, med det å kunne skrive ord inn for hånd. Men, for en som er komfortabel med tastatur, så ser jeg ikke helt nytten. Da ville jeg heller ha hatt flere muligheter for ekstratastatur, enten det er fysisk, eller laseravlesbare. Liker fysiske knapper da, så blir vel drassende på et lettvektstastatur jeg da.

 

Og da kreves det at enhetene har bluetooth eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Nytten av det å skrive for hånd kan eksempelvis være at det trigger deler av hjernen som gjør at informasjonen lagres på en annen måte enn om du skriver på tastatur, i følge enkelte studier. Kjekt om du noterer til en eller annen test, eller skal huske noe. Det er sikkert flere andre ting også.

 

Videre kan det være interessant å kunne bruke denne til å tegne/skisse.

 

Med det sakt, for min del savner jeg ikke følelsen av å skrive på papir så mye at jeg bruker 3000 kr på et nettbrett som ikke er veldig bra til så mye annet. Om man leser mye kan det være mer aktuelt, men man må da vurdere om billigere alternativer er nok.

 

Jeg skriver en del med penn på min Surface, og synes ikke det å skrive på vanlig skjerm er problematisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tastaturet har vært en redning for meg som ble svært sliten i håndledd og fingre på skoleeksamener. Fikk jo ikke bruke tastatur den gangen på eksamener, men jeg mener det er en bedring av livskvaliteten å kunne hamre inn noen setninger på Qwerty i løpet av sekunder.

 

Det å ha tastatur og det å kunne lese er betydelig mer effektivt, framfor å måtte skrive, benytte talekommando eller å måtte lytte til lydbøker. Nå har jeg ikke lekt så mye med talekommando, men ser jo potensiale på et stort forbedringspotensiale akkurat på det, så framtiden bringer kanskje noen fordeler etterhvert med seg. Men, med tastaturet så slipper en å tenke høyt for omgivelsene sine (slipper å prate), altså nok en fordel.

Endret av G
Lenke til kommentar

For min del, så er dette ett produkt jeg kunne vurdert. Jeg husker på en helt annen måte når jeg kan sitte og notere kontra å bruke ett tastatur (noterer jeg med pc'n, så skriver jeg omtrent ordrett av det som blir sagt) skriver jeg for hånd, så blir det stikkord og jeg kan heller bruke tiden på å følge med på det som blir sagt.

 

Jeg liker også å tegne, men synes at f.eks ipad har så mye "ekstra" som forstyrrer meg når jeg bare skal kloddre ned en enkel skisse. Så ett slikt produkt hadde vært flott for meg (selv om prisen er litt stiv)

Lenke til kommentar

Norsk moms er ikke inkludert i prisen :)

 

Ellers virker det som et spennende produkt jeg gjerne kunne tenkt meg å brukt i jobbsammenheng. Prisen som blir rundt 4k er ikke uoverkommelig.

 

Det kommer til slutt an på hvor glad man er i å skrive for hånd, og om man vil ofre flerbruksheten til et nettbrett.

 

Galaxy Note 10.1 (2014) koster rundt 2k brukt på Finn, og Surface 3 kan man få mellom 5 og 6k brukt.

Lenke til kommentar

Interessant å se hvordan reMarkable virker sammenliknet med tilsvarende produkt fra Sony, http://www.sony.com/electronics/digital-paper-notepad . Sony har hatt dette produktet et par år -- vet ikke om det selges i Norge.

 

Etter hva jeg observerer på videoer av sony-enheten har skjermen mye mer treghet, og gir ikke noen god brukeropplevelse. Skysystemet til reMarkable virker ganske strømlinjeformet, men jeg håper det lages støtte for one-note, google docs, office 365 o.l.

Lenke til kommentar

Avgjørende for meg er om dette faktisk gir en god tegneopplevelse. Blir dette et nesten-produkt, så holder det ikke.

Jeg er forsatt usikker på om dette kun er et enkelt verktøy for enkle skisser, eller om dette har nok nyanser. Personlig vil jeg gjerne ha et godt tegneverktøy, men ikke bare nesten!

Det er den forsikringen jeg vil ha. Kommer den, så hopper jeg på tilbudet.

Lenke til kommentar

Ocr? håndskrift til tekst? Har den også den muligheten innebygd så skal jeg ha en...

For det er det største problemet jeg har med kladde notatene og ideene mine.. Få de inn i en lesbar for på pc'n.

 

Spesielt siden jeg har en kladdebok med meg over absolutt alt for man vet aldri når en ide treffer deg og trenger å bli skrevet ned/skissert. (skjer meg hele tiden). Og jeg har en sånn blokk i hver jakke, en her ved siden av fast sitteplass i sofaen, en i ryggsekken og en på nattbordet..

 

Så god ocr funksjonalitet som klarer å skille mellom notater, skisser, og skissenotater er verdt sin vekt i gull her i huset, for ingenting har holdt mål så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...