Gå til innhold

Dette er Black Friday-tilbudene du bør slå til på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt misvisende før-pris på UE55KS7005. Denne har kostet 11995,- siden sommer, så reelt sett ikke SÅ bra tilbud

 

Hei, Skjetnis!

 

Jeg la inn prisutviklingsgrafen til hvert produkt nå, slik at det blir tydeligere hvordan prisene har utvikelt seg.

 

Selv om UE55KS7005 "bare" har gått ned 2000 kroner er det greit å være klar over at vi allerede omtalte det som et kupp da den kostet 12 000 kroner. At den nå har gått ned et par tusenlapper ekstra et allerede godt kjøp enda bedre. :)

 

- Niklas

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Føler at butikker i norge bruker black friday kun til å selge ut dritten de har liggende som de ikke får solgt ellers.

Kan vedde på tilbudene til komplett blir relativt like som de hadde på siste time tilbuds dagen.

Sett på tilbudene til expert,elkjøp og lefdal denne uken, er ikke så mye bra der, mest lokketilbud hvor de skriver kun så mange tilgjengelig

Lenke til kommentar

Norge har ikke skjønt black Friday konseptet helt enda.

 

De store kjedene bare lurer folk, setter opp prisene i forkant for så å komme med magert tilbud i ukes kampanjer rundt black friday.

 

Fra 11999 > 9999 på 7 serien til Samsung er ikke 20% en gang.

 

Black Friday er jo skapt for å lure kunder og vi går på hver gang. Vi ser mer på % avslag enn vi ser på pris. Om noe koster 10000 som er satt ned fra 20000 er dette langt bedre enn noe som koster 10000 som er satt ned fra 12000. I det første tilfellet har vi ikke råd til å ikke kjøpe hva de enn måtte være, gjerne på kreditt.

 

Føler at butikker i norge bruker black friday kun til å selge ut dritten de har liggende som de ikke får solgt ellers.

Kan vedde på tilbudene til komplett blir relativt like som de hadde på siste time tilbuds dagen.

Sett på tilbudene til expert,elkjøp og lefdal denne uken, er ikke så mye bra der, mest lokketilbud hvor de skriver kun så mange tilgjengelig

 

Det er jo faktisk det som er hele poenget med Black Friday... Få mest mulig varer ut slik at de kan lage plass til varene som forventes å bli populære mot jul, det vil i tillegg være begrenset opplag med gode tilbud på nye varer for å trekke folk til butikkene. Norske butikker har ikke forstått det da, det er noen få gode tilbud, men det virker ikke som om de selger produkter til en pris som om de ønsker å bli kvitt dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo faktisk det som er hele poenget med Black Friday... Få mest mulig varer ut slik at de kan lage plass til varene som forventes å bli populære mot jul, det vil i tillegg være begrenset opplag med gode tilbud på nye varer for å trekke folk til butikkene. Norske butikker har ikke forstått det da, det er noen få gode tilbud, men det virker ikke som om de selger produkter til en pris som om de ønsker å bli kvitt dem.

 

Så har da heller ikke nettbutikker samme behovet for å bli kvitt varer som en fysisk butikk med femti kvadratmeter lagringsplass, spesielt ikke siden mange av varene de selger ikke engang kommer fra eget lager. De virkelige overraskelsene kommer nok fra fysiske butikker. Kanskje sitter den lokale elkjøp-butikken eller lokalt forankra elbutikken inne med noen gamle varer uten etterspørsel, og da kan man kanskje få et greit produkt til en fantastisk pris. Vil jeg gjette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oled TVen kommer på salg til 15k på onsdag på lefdal sånn til opplysning. Riktig nok kun 220 stk da.

 

I hvilke butikker da? Eventuelt på nett? Min Pioneer Kuro LX5090H driver å skrur seg av med kryptiske feilmeldinger nærmest daglig nå så ser ut som jeg dessverre må pensjonere den et par år tidligere enn planlagt... Foreløpig så er det bare å skru den av og på igjen så fungerer den tilsynelatende som normalt men er jo åpenbart at den er helt på kanten av levetiden.

 

Eneste aktuelle å erstatte med er nok LG OLED. 15'000kr for 55-tommer B6V høres jo ut som en fin pris, spesielt når de dyrere modellene er så latterlig mye dyrere til tross for marginale forbedringer i bildekvaliteten. Synd det ikke kjøres tilbud på 65-tommer, syntes en overgang ifra 50-tommer til 55-tommer er litt stusslig, men prishoppet opp til 65-tommer syntes jeg blir for høyt når du nesten må betale dobbel pris for 10-tommer ekstra.

 

Synd at disse LG OLED 2016 modellene har såpass lav motion resolution og baserer seg på "sample-and-hold" teknikk så det blir samme motion blur effekt som på LCD. Alt annet med disse OLED TV-ene er jo bedre enn min LX5090H, men motion resolution er utrolig nok lavere og med bruk av sample-and-hold så får man også samme motion blur effekt som  på LCD som vil gjøre at motion resolution og motion blur vil være dårligere enn på min 7 år gamle TV..

 

Det store spørsmålet er jo hvor merkbart det vil være i praksis, har jo uansett 30-dager åpent kjøp så skulle det bli krise så er det bare å returnere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...