Gå til innhold

FEATURE: Nintendo Classic Mini byr på et fint gjensyn, men én ting ødelegger litt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kunne vel ha lagd håndkontrollen uten kabel da, med dagens teknologi skulle ikke det være så vanskelig...men syntes de heller skulle lagd Super Nes i stedenfor denne med masse Link (Zelda) spill, Megaman, Castelvani osv. Men denne skal prøve fordi prisen skremmer jo ingen .)

 

SNES blir kanskje neste dersom denne blir ein suksess.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det kunne vel ha lagd håndkontrollen uten kabel da, med dagens teknologi skulle ikke det være så vanskelig...men syntes de heller skulle lagd Super Nes i stedenfor denne med masse Link (Zelda) spill, Megaman, Castelvani osv. Men denne skal prøve fordi prisen skremmer jo ingen .)

SNES blir kanskje neste dersom denne blir ein suksess.

 

Det bør dem gjøre! Savner Mario World og ikke minst F-Zero min absolutt favoritt :D

Lenke til kommentar

Er man låst til 30 spill for alltid, eller er det mulighet for å få tak i flere?

Famicom Mini'n er allerede hacket, er bare nu ett spørsmål om tid før også NES Mini'n er hacket og man kan kjøre homebrew på den:

 

 

Skjønner nostalgien med å ha ledning, men andre parti av NES Mini fra Nintendo burde absolutt ha en lengre ledning. I tillegg bør de legge til en reset knappekombo eller eventuelt en egen knapp til det plassert f.eks på undersiden av kontrolleren ettersom reset også brukes til savestate.

Endret av Boss-Znakemaster
Lenke til kommentar

 

Jeg savner Duck Tales, Little Samson og Track & Field II.

Jeg savner også Duck Hunt, men den ville krevd pistol.

 

Da måtte Nintendo evt. brukt sensor-baren som er til Wii/Wii U og lagd en ny pistol, men da ville nok prisen på konsollen fort økt med 200-300,-

Hvordan fungerte egentlig pistolen som ble levert til den originale NES? Minner... :)
Lenke til kommentar

Hvordan fungerte egentlig pistolen som ble levert til den originale NES? Minner... :)

 

Ved å gjere heile skjermen svart med unntak av målet eit lite øyeblikk. Så satt det ein lyssensor nederst i løpet på zapperen som då avgjorde om det var treff basert på om den registrerte nok lys frå skjermen eller ikkje.

 

Denne teknologien fungerer desverre kun på lysrør-TV, så du er derfor avhengig av å ha ein bilderørs-TV om du vil finne fram gamle NES og zapper.

 

 

 

Angåande lengden på ledninga til kontrolleren?

Kor lang er medfølgande HDMI og USB kabel?

Dersom dei kablane er lange så kan det være at Nintendo har tenkt at konsollen ikkje skal være tilkobla heile tida, men at du skal ha den med deg, f.eks. når du besøker venner. Og at konsollen skal koblast rett i TV'en frå framsida eller sida av TV'en, og at sjølve konsollen blir satt på bordet slik at alle ser den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verdt å merke seg: disse gamle spillene viser veldig fort at flatskjermer har *fryktelig* input-lag. F.eks. min relativt nye Grundig-TV har >100 ms, og spill som dette blir umulige å spille. Det er ikke det samme som "response time". Jeg angrer veldig på at jeg ikke var klar over dette når jeg kjøpte TV'n og kunne spurt.

 

Faktisk spiller jeg nå Destiny med PSVR Cinematic Mode siden lavere oppløsning er bedre enn forsinkelsen på min TV.

Lenke til kommentar

Kanskje den korte ledningen er kun for at maskinen skal bli billigere å produsere, ettersom de ikke viste hvor populær den kom til å bli.

1 Meter ledning på 1 Million maskiner... er sykt mye penger å spare på 1 Million meter med ledning.

 

Ellers så kan det tenkes som en annen skriver, at man skal ha konsollen nærme.

Slik som det var på 80-90 tallet.

 

Selv om ledningen var lang før i tiden, så satt man i sakkosekken kun 1-2 meter unna tv'en med konsollen 0.5 - 1 meter unna slik at man nettopp kunne trykke på reset knappen når spillene hang seg uten å reise seg opp :)

Kanskje de vil vekke de minste nostalgiske detaljene med konsollen?

 

Jeg synes det er helt greit at man må trykke reset knappen for å komme til hjem menyen. Men det er leit at ledningen ikke er like lang som på orginal kontrolleren.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...