Gå til innhold

Samsung Galaxy S8 kommer trolig i monsterutgave med heldekkende skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Større og større mobil skjermer er ikke nødvendigvis noe bra. Kjøpte for ikke lenge siden en OnePlus3 som har 5.5" skjerm. Min neste mobil blir heller mindre enn den enn større. 4.7"-5.2" området er passe synes jeg.

 

Min LG G3 på 5.5 tommer er passelig. Veldig individuelt på hva man liker og ikke. Samsung Wave var 3.5 tommer om jeg ikke husker feil. Denne var shcvææææær når den kom ut, skulle aldri ha noe større. Men telefonen ble større, og jeg vendte meg alltid til det. Deilig med god og stor skjerm :) men kunne ikke hatt noe større fysisk telefon enn LG G3, men om rammene blir mindre så går det fint ann at skjermen er større.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Min S6 på 5.1' er det største eg kan tenke meg å ha, helst vil eg ha noko ned mot 4.7", så det blir vel neppe noko Galaxy S8 for min del. 6.2" er i alle fall ikkje noko eg hadde fått plass til i lomma. Høyrest ut som noko damene kunne brukt og hatt i veska.

 

Det er utvilsomt ein marknad for store telefonar, men eg håpar det òg er ein marknad for dei små og at dei ikkje forsvinn.

 

Sidan telefonane ikkje tåler all verden - noko som neppe blir betre av at heile fronten er ein skjerm - har eg alltid beskyttelsesetui på telefonen. Ein 6.2" med etui er stor.

Lenke til kommentar

Tror folk glemmer at en 6.2" Galaxy S8 med heldekkende skjerm er samme størrelse som en 5.5" iPhone. Akkurat som med Mi MIX.

 

Skjermen i seg selv er altså gigantisk, men telefonen er ikke. Den er bare en vanlig stor telefon. Ser du Mi MIX fra baksiden ved siden av en iPhone, så ser den ikke gigantisk ut.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Tør de virkelig ta sjansen på det når S6/S7 selger så bra som de gjør i 5.1"? Jeg sliter litt med å tro på ryktet.

 

Det jeg dessverre kan tro på er at de dropper den flate versjonen. Curved gimmicken har av en eller annen grunn slått an, og vi få som ønsker et ikke-forvrengt bilde er i mindretall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir nok ikke flere Samsung på meg da nei

Har kun hatt S-serien, men S5 blir nok min siste

Akkurat passe størrelse, noe større og den vil ikke passe i arbeidsbuksa

 

 

Helt enig, har nå en flat S7 og den passer akkurat i lomma på arb.buksa, en S7 Edge går ikke ned i lomma og jeg er heller så begeistret for en større skjerm/mobil, for den blir fort både tyngre og vanskeligere å håndtere med en hånd når en skal jobbe i tillegg.

 

Forstår godt de som ønsker og har behov for en større skjerm, men slik er det ikke alle som har det. Jeg kunne godt klart meg med en mindre skjerm også for det hadde vært enklere i forhold til hva jeg jobber med, men så var det det med at øya ikke blir bedre med alderen heller da......... ;)  Så type S7 flat, er så langt den beste str. for meg og mitt behov.

Lenke til kommentar

Samsung har jo en større utgave i form av Note, den har alltid vært noe større enn Galaxy serien

Ser ikke noe poeng i å ha Note serien lengre når Galaxy kommer i såpass stor utgave og jeg tror faktisk det er flere som begynner å bli lei skjermene som bare blir større og større

Ikke lenge til alle går med nettbrett på øret..

Lenke til kommentar

Jeg byttet denne uken fra S6 Edge+ til S7 Edge. Og grunnen til at jeg gikk for Edge også denne gangen er skjermen. Synes 5.5" til 5.7" er den størrelsen jeg foretrekker på dagens mobiler. Utenom da jeg hadde den første vanlige S6 Edge (ikke +) bruker jeg ikke Edge funksjonene, og f.eks nattklokke etc er skjult siden jeg bruker Clear View LED cover, som jeg både har hatt på Edge+ og nå S7 Edge.

 

Ser frem til S8. En ting er sikkert, det er at jeg aldri har angret på å gått over til Samsung telefoner. Og nå med minnekort mulighet også, var valget enkelt å gå for et 128 GB kort for å ikke gå tom med det første ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung har jo en større utgave i form av Note, den har alltid vært noe større enn Galaxy serien

Ser ikke noe poeng i å ha Note serien lengre når Galaxy kommer i såpass stor utgave og jeg tror faktisk det er flere som begynner å bli lei skjermene som bare blir større og større

Ikke lenge til alle går med nettbrett på øret..

Hvem har sagt at Samsung dropper 5.1"?

 

Hvis noe så blir dette en ekstra-telefon i tillegg til 5.1 og 5.7 som de har fra før av. Samsung er ikke helt idioter, åpenbart er ikke så store mobiler mainstream på noen måte. Akkurat som Xiaomi lanserte sine vanlige modeller i vanlig størrelse, og lanserte også en ekstra stor. Det er mer som et ekstra tilbud, enn endring i skjermstørrelse.

 

Det som er sannsynlig derimot er det som er nevnt over med at alle modellene blir Edge.

 

 

Note er ellers ikke en ekstra stor telefon. Du har hatt S6/S7 som har vært samme størrelse som Note. Note serien handler ikke om størrelse. Den kom jo gjerne et halvt år før S-serien med nyvinninger ingen andre hadde enda. I tillegg til skjermpennen. Det hadde vært idiotisk å laget den mindre, derfor er den stor, men Note handler ikke om skjermstørrelse. Hvis du bare vil ha en større telefon kjøper du Galaxy S7 Edge.

 

Det er derfor mange som kjøpte Note før er skuffet over Note i det siste, da det ikke er så mye som skiller den og Galaxy serien akkurat. De er gode, men forskjellen på en Galaxy S7 Edge og Note 7 er ikke så veldig store for å si det slik.

Lenke til kommentar

Ikke alle som vil ha gimmicken "Edge" heller

Ikke alle telefoner som heter "Galaxy" heller.  Det som er så bra med Android. Om en produsent (Samsung f.eks) gjør en mainstream avgjørelse som du ikke er enig i, og det vil alltid være folk som ikke liker avgjørelsene, så kan du bare kjøpe en annen telefon. I motsetning til Apple der du må bite i det sure eplet og akseptere det. Det finnes massevis av gode Android telefoner, du kan tom kjøpe en Edge telefon av Xiaomi og nå :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke alle som vil ha gimmicken "Edge" heller

Ikke alle telefoner som heter "Galaxy" heller.  Det som er så bra med Android. Om en produsent (Samsung f.eks) gjør en mainstream avgjørelse som du ikke er enig i, og det vil alltid være folk som ikke liker avgjørelsene, så kan du bare kjøpe en annen telefon. I motsetning til Apple der du må bite i det sure eplet og akseptere det. Det finnes massevis av gode Android telefoner, du kan tom kjøpe en Edge telefon av Xiaomi og nå :p

 

 

Godt poeng, og derfor valgte jeg en OnePlus3 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en s7 Edge i øyeblikket og den er såpass stor at jeg sliter med å nå toppen av skjermen til tider. Litt utifra hvordan jeg holder telefonen, om jeg sitter, går osv. I hovedsak støtter jeg den på lillefingen om jeg bare har 1 hånd. På grunn av "edge" kan jeg ikke holde rundt sidene uten å komme borti ting, så da er lillefing på bunn det naturlige for meg.

 

Vil nok ikke ha større telefon enn dette.

Lenke til kommentar

S7 Edge med Samsung sitt skinndeksel er vel litt i overkant for min del for at jeg skal ha 100% trygt og godt grep. Men takket være dekselet sliter ikke jeg med å komme borti Edge funksjonaliteten noe særlig. Men det er ikke noen god telefon å bruke effektiv uten deksel syns jeg. Samsung må i hvertfall legge til grunn en god teknologi som forhindrer at edge klarer det til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...