Gå til innhold

Skyrim: Special Edition har ytelsesproblemer på PlayStation 4 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tydeligvis problemer med å treffe 1080p 60fps på PS4 Pro i Final Fantasy XV også... Hvis denne maskinen ved launch ikke engang klarer å kjøre spill i 60 fps, så skjønner jeg ikke hvorfor noen skulle kjøpt en i det hele tatt...

 

Det er vel utviklerne sitt problem og ikke selve maskinen. Det er spill der ute som kjører i 4k 60fps på PS4 pro.

Lenke til kommentar

PS4 pro eller xbox one kommer aldri til å bli like kraftig som pc, dette overrasker konsoll spillere gang på gang når dem ikke kan kjøre spill på høy oppløsning og 60fps.

Det er på tide å slutte og sammenligne konsollene med pc for sammenligningsgrunnlaget er latterlig.

Det er det vel ikke. Er helt kurant å sammenligne en trehjulssykkel og en SR-71 Blackbird

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det er tydeligvis problemer med å treffe 1080p 60fps på PS4 Pro i Final Fantasy XV også... Hvis denne maskinen ved launch ikke engang klarer å kjøre spill i 60 fps, så skjønner jeg ikke hvorfor noen skulle kjøpt en i det hele tatt...

 

Det er vel utviklerne sitt problem og ikke selve maskinen. Det er spill der ute som kjører i 4k 60fps på PS4 pro.

Dette er snakk om Skyrim da. De spillene PS4 klarer å dra i 4k i 60 fps må være særdeles små spill eller ha lite detaljer.

Lenke til kommentar

Skuffende selv om det er bare snakk om 1-2fps men når målet er 30fps så merkes det veldig fort. Og så må vi ikke glemme at det er et Bethesda spill da..  Selv synes jeg dem burde heller ha gått for 1400-1800p og tatt ibruk checkerboard rendering og da med høyere fps. Men er viktig å huske at dette er early days. Er bare å se på dem fleste PS4 spill på lansering og idag til å se hvor stor forskjell det er når utviklere får dreisen på maskinen.

 

Får bare håpe det ikke tar så lang tid med Pro.

 

Synes det er bra at Sony har gått mer bort ifra å kalle det en 4K konsol og isteden dynamic 4K. 4K er helt klart best men 1400-1800p er milevis bedre en 720,900 og 1080p.  

Lenke til kommentar

Nå er det jo flere spill som får 1080p/60fps støtte. Men det er helt opp til utviklerne å bestemme hvordan dem vil ta ibruk maskinen. Siden konsoll har og er primært en 30fps konsoll så tviler jeg vi vil se mye 60fps fokus men som vanlig fokus på grafikk.

 

Selv er Pro kjøpt for høyere oppløsning og HDR. Noe som gir penere spill. Nativ 4K og 60fps er hvorfor jeg også har en PC. Til en heeeelt annen pris.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Det er tydeligvis problemer med å treffe 1080p 60fps på PS4 Pro i Final Fantasy XV også... Hvis denne maskinen ved launch ikke engang klarer å kjøre spill i 60 fps, så skjønner jeg ikke hvorfor noen skulle kjøpt en i det hele tatt...

 

Det er vel utviklerne sitt problem og ikke selve maskinen. Det er spill der ute som kjører i 4k 60fps på PS4 pro.

PS4 Pro kommer aldri i verden til å kjøre noe mer enn indie-spill eller veldig lite krevende spill i 4k 60 fps i den prisklassen den er, men det er heller ikke et poeng at den skal det, og det er ikke det jeg klager over.

 

Jeg er egentlig enig i deg at det er utviklerne som må være problemet her, da Skyrim er et spill fra 2011, og det er ekstremt svakt at det ikke kjører bedre enn det gjør... (ja, jeg vet at special edition ser litt bedre ut, men likevel, det ser jo fortsatt ikke spesielt bra ut grafikk-messig sammenlignet med nyere spill, og er heller ikke merkverdig krevende å kjøre)

 

Jeg syns det er svakt av Sony å reklamere for en "pro"-versjon av konsollen sin som ikke klarer å spille nye spill (og igjen, Skyrim teller ikke som nytt engang i min bok) i 1080p 60fps, selv om det er utviklerne som står bak feilene. Her må Sony sette strengere krav!

 

Vi hørte jo mange som sverget på at den originale PS4 ikke kom til å ha problemer med å spille de nyeste spillene i 1080p 60fps da den kom ut, og vi har jo sett hvordan det gikk. Hvis ikke det engang er en garanti at det kommer til å skje med "pro-versjonen" (!!) av konsollen engang, så vet jeg ikke hvorfor de slipper den i det hele tatt...

 

Vi får krysse fingrene for at dette bare er midlertidige startup-problemer, men jeg facepalmer litt når jeg ser sånne saker som dette, siden det er så ekstremt unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...