Gå til innhold

FEATURE: Me har samanlikna Modern Warfare Remastered med originalen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så trist at en utvikler som har laget storheter som Soldier of Fortune serien og Jedi Knight 2 Jedi Outcast/Jedi Academy blir satt til slike oppgaver.

 

Ville likt å sedd i dag ett spill så brutalt som Soldier of Fortune 1/2 hvor du kan bruke hagle å skyte av bena på fiendene for å så se dem stå å halte før dem dør eller bare rett å slett blåse hode demmes rett vekk.

 

Har litt lyst på MW:R, men kun for campaign så venter til at jeg kan få spillet til en mye lavere pris.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-378349

De såkalte "forbedringene" inne i bilen var elendig. Det er ikke forbedringer, det er en annen bil.

 

Ser klart og tydelig at original bildet til høyre er inspirert fra en Mercedes E klasse fra rundt 2000 eller noe, men den bilen i bildet til venstre eksisterer ikke. Det er bare fantasitull som ikke finnes. 

 

Vitsen med å forbedre et spill er å bevare det originale, men samtidig gjøre det originale mer detaljert. I bilen så har de ikke bevart det originale, her har det dukket opp nye gjenstander slik som nye knapper på nye steder, og fjernet ting fra originalen osv, og rattet er annerledes osv. Detaljer som ikke eksisterte i det originale.

 

Greit nok å legge til nye detaljer, men ikke fjerne originale detaljer. 

 

Begynner å bli lei av sånne leke-forbedringer. 

Endret av bruker-378349
Lenke til kommentar

De såkalte "forbedringene" inne i bilen var elendig. Det er ikke forbedringer, det er en annen bil.

 

Ser klart og tydelig at original bildet til høyre er inspirert fra en Mercedes E klasse fra rundt 2000 eller noe, men den bilen i bildet til venstre eksisterer ikke. Det er bare fantasitull som ikke finnes. 

 

Vitsen med å forbedre et spill er å bevare det originale, men samtidig gjøre det originale mer detaljert. I bilen så har de ikke bevart det originale, her har det dukket opp nye gjenstander slik som nye knapper på nye steder, og fjernet ting fra originalen osv, og rattet er annerledes osv. Detaljer som ikke eksisterte i det originale.

 

Greit nok å legge til nye detaljer, men ikke fjerne originale detaljer. 

 

Begynner å bli lei av sånne leke-forbedringer. 

Ja herregud, det er jo direkte forferdelig.

 

For ordens skyld, ja, det var sarkastisk ment. En massiv grafisk oppdatering, men du greier å kalle det en leke-forbedring? Piss meg i øret kompis.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest bruker-378349

Ja herregud, det er jo direkte forferdelig.

 

For ordens skyld, ja, det var sarkastisk ment. En massiv grafisk oppdatering, men du greier å kalle det en leke-forbedring? Piss meg i øret kompis.

Tilsvarende kunne sies om Halo CE Anniversary, det var liksom "massiv grafisk oppdatering", men enkelte deler av grafikken så var klassisk grafikk bedre enn den nye grafikken, fordi det var mulig å skifte mellom klassisk og ny grafikk mens en spilte. Også her var originale elementer fjernet og/eller erstattet med nye elementer.

 

Så ja; det er en leke-forbedring:)

 

 

 

Jeg foretrekker at de forbedrer originale elementer ved å gjøre de mer detaljerte og i høyere oppløsning. Dersom et område virker tomt, så kan en legge til nye elementer for å gjøre det mer fyldigere, men dette må ikke gå på bekostning av originalitet.

 

 

Lenke til kommentar

 

De såkalte "forbedringene" inne i bilen var elendig. Det er ikke forbedringer, det er en annen bil.

 

Ser klart og tydelig at original bildet til høyre er inspirert fra en Mercedes E klasse fra rundt 2000 eller noe, men den bilen i bildet til venstre eksisterer ikke. Det er bare fantasitull som ikke finnes. 

 

Vitsen med å forbedre et spill er å bevare det originale, men samtidig gjøre det originale mer detaljert. I bilen så har de ikke bevart det originale, her har det dukket opp nye gjenstander slik som nye knapper på nye steder, og fjernet ting fra originalen osv, og rattet er annerledes osv. Detaljer som ikke eksisterte i det originale.

 

Greit nok å legge til nye detaljer, men ikke fjerne originale detaljer. 

 

Begynner å bli lei av sånne leke-forbedringer. 

Ja herregud, det er jo direkte forferdelig.

 

For ordens skyld, ja, det var sarkastisk ment. En massiv grafisk oppdatering, men du greier å kalle det en leke-forbedring? Piss meg i øret kompis.

De kunne ikke akkurat fådd bilen til å sedd mer likt som en ekte bil med mindre de hadde betalt for rettigheter for å bruke en likhet, noe som er helt unødvendig.

 

Kanskje om nærmere 10 år når biler selv i skytespill har omtrent like god detalj som biler i forza eller lignende, men likevel så er ikke bilprodusenter særlig glad i å se bilene deres ødelagt. Derfor man ikke har sedd særlig skade på biler i Gran Turismo f.eks. Så om man får se skytespill bynne å bruke ekte biler i framtiden er noe man bare må vente å se, men det er ikke umulig.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-378349

De kunne ikke akkurat fådd bilen til å sedd mer likt som en ekte bil med mindre de hadde betalt for rettigheter for å bruke en likhet, noe som er helt unødvendig.

 

Kanskje om nærmere 10 år når biler selv i skytespill har omtrent like god detalj som biler i forza eller lignende, men likevel så er ikke bilprodusenter særlig glad i å se bilene deres ødelagt. Derfor man ikke har sedd særlig skade på biler i Gran Turismo f.eks. Så om man får se skytespill bynne å bruke ekte biler i framtiden er noe man bare må vente å se, men det er ikke umulig.

Det med bilen var bare ett eksempel, siden det var et egnet bilde i artikkelen å kommentere. Er fullt klar over rettigheter angående biler og våpen osv. Men den midtkonsollen i klassisk CoD4 er tungt inspirert fra en Mercedes E klasse 200 fra rundt 2000 tallet, med automatgir:)

Lenke til kommentar

Største problemet med Remastered er jo at PC-utgaven er helt latterlig dårlig optimalisert, da tenker jeg på multiplayer. Det er rett og slett ikke spillbart for veldig mange. Jeg sitter på i7-3960X @ 4.5GHz og 2x GTX 980 i SLI og har kompis som sitter på i7-6770K og GTX 1070 og det er stuttering over alt. Selv når spillet mener det er 70 FPS+ så føles det hakkete når man løper, havner i skytedueller osv.. Det er rett og slett en komplett fiasko.

 

Og dette har Activision satt bak tidens mest idiotiske betalingsmodell hvor man blir tvunget til å kjøpe Legacy eller Deluxe Edition av Infinite Warfare? Det er bare å si takk og farvel, og god natt! Dette holder rett og slett ikke mål, noe mer klarere strykkarakter finner du rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Flere år siden jeg har kjøpt cod spill, og vurderte seriøst å kjøpe det denne gangen. Kun for å brenne iw og kose meg med mwr.

 

Veldig glad for at jeg ventet. Denne remake søpla er jo fornærmende mot pc spillere. Jeg hadde følt meg rundlurt med ett b-produkt som er teknisk underlegen til originalen. Eneste bedre er grafikken til tider, men så jævla mørkt det skal være da.... Det er greit å se fienden i skytespill... Lite gjennomtenkt og dårlig gjennomført remake. Sparte jeg de penga.

 

Tror ikke det er lenge til denne serien blir pensjonert. Trenger ett lite tiår pause før de bør prøve seg igjen tror jeg.

Lenke til kommentar

Flere år siden jeg har kjøpt cod spill, og vurderte seriøst å kjøpe det denne gangen. Kun for å brenne iw og kose meg med mwr.

 

Veldig glad for at jeg ventet. Denne remake søpla er jo fornærmende mot pc spillere. Jeg hadde følt meg rundlurt med ett b-produkt som er teknisk underlegen til originalen. Eneste bedre er grafikken til tider, men så jævla mørkt det skal være da.... Det er greit å se fienden i skytespill... Lite gjennomtenkt og dårlig gjennomført remake. Sparte jeg de penga.

 

Tror ikke det er lenge til denne serien blir pensjonert. Trenger ett lite tiår pause før de bør prøve seg igjen tror jeg.

 

Har Modern Warfare: Remastered til PC, og kan med fullt alvor si at jeg ikke kjenner igjen et fnugg av hva du sier, her.

 

Jeg foreslår at du selv kjøper spillet på STEAM, faktisk prøver det, også kan du simpelthen refundere det etter to timer dersom du ikke liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...