Gå til innhold

KOMMENTAR: Våger vi å tro på Nintendo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg regner jo egentlig med ytelsen blir litt bedre når man kobler til ladestasjonen, men tror nok det vil ha mer med strømbruk å gjøre enn at ladestasjonen har et eget grafikk-kort eller noe sånn...

 

Altså, la oss si at hvis Nintendo Switch får en 720p skjerm du bruker når du er "on the go", så regner jeg jo fortsatt med at jeg har alternativet å spille i 1080p når jeg er hjemme i sofaen.

 

Regner med det blir en slags low-power modus når du er ute med konsollen, og en mer performance-rettet modus som klokker kjernene opp når du kobler til ladestasjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er alltids et marked for en stasjonær spillkonsoll ifra Nintendo. Grunnen til at Wii:U trynet så voldsomt skyldes jo mye helt elendig markedsføring og det faktum at spillutvalget var temmelig dårlig til lansering, og egentlig har vært veldig beskjedent hele veien.

 

Flere av spillene var også skuffende dårlige. Jeg er en som har kost meg mye med Mario Party opp igjennom, det er et genialt spill i sosiale sammenhenger som kan kombineres med god dose alkohol men Mario Party til Wii:U må være det dårligste i serien. Rett og slett håpløst skuffende. Man har andre partyspill som Mario & Sonic at the Summer Olympic Games osv men også her så er utgaven vi fikk til Wii:U temmelig dårlig sammenlignet med hva som har blitt levert tidligere.

 

Virker nesten som om Nintendo har sett salgstallene og valgt å ikke investere så mye i plattformen og valgt å drite loddrett i et par av spillene som normalt pleier å være solide. Konsollen har jo også hatt en identitetskrise hva gjelder håndkontrollere... Nesten ingen spill benytter Wii:U Game Pad'en på noen god eller fornuftig måte. De fleste spill legger opp til at du skal bruke Wii Mote, men uten å bruke bevegelser, du skal bare holde den sidelengs å bruke den som en håpløst lite ergonomisk håndkontroller...

 

 

Håper er at Nintendo med Switch sammenkjører den stasjonære og håndholdte spillkonsollen. At denne er arvtager til Wii:U OG Nintendo 3DS og at det vil samkjøre all spillutvikling og at det vil bety større satsing på spillene og at vi vil sitte igjen med langt flere, og ikke minst bedre spill enn hva vi gjorde med Wii:U. Samtidig så håper jeg de dropper all gimmick hva gjelder håndkontroller. Fokuser alt rundt en tradisjonell analog kontroller, og et par knapper og hold dere til det.

 

 

Ytelsen ryktes å være et sted mellom 1-1,5 TFLOPS som putter den et sted mellom Xbox One og PlayStation 4 (ikke Pro). Det er jo ikke allverdens, men Wii:U ligger på snevre 0,35 TFLOPS så det er jo en temmelig grei forbedring og Wii:U har levert endel ganske så pene spill med god ytelse så jeg regner med ytelsen vil være "god nok" og det holder nok. Det setter dog en potensiell brems for store multiplattform / tredjepartspill spill om den henger langt etter PlayStation 4 Pro og neste års Project Scorpio.

Lenke til kommentar

tror nok jeg kanskje kommer til å hoppe over denne nintendo konsollen da det kommer virkelig ikke ut nok nintendo spill som frister meg til å kjøpe dem lenger. kjøpte bare zelda spillene for wii u. ( kommer nok bare til å kjøpe det nye spillet for wii u også. ) og hvis jeg ikke spiller dem, samler den jo bare støv… nintendo klarer ikke å holde trett med ps4 ( spiller ikke xbox ). men noe som hadde vært utrolig gøy var om de hadde gjort en remake av super mario 64 i tillegg til mer nye spill, så klart.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig måtte det komme en kommentar om at det må være 60 bilder i sekundet hvis ikke er det for dårlig :p

 

Anyway...

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne, men alt er avhengig av pris.

Jeg ser for meg å kunne spille dette på f.eks toget opp til fjellet i påsken sammen med samboer eller med nevøer på hytten på kvelden etter en lang dag på ski. Eller på andre turer. Men det er uaktuelt om maskinen koster mer enn 2500 kr

  • Liker 1
Lenke til kommentar

blir dag 1 kjøp. wii skuffa ikkje, wii u skuffa litt, men ikke mye (kun mangel på spill), nintendo lager konsoller som er gøy, skulle bare ønske at folk innser at gameplay>grafikk. Xbox og ps4 har ingen spill (forutenom ff15 som kommer til ps4) som retferdigjør kjøp av disse konsollene, da jeg kan spille samme evnt. bedre spill på pc.

min wii u er mer i bruk enn ps og xbx i mitt hus.

Lenke til kommentar

blir dag 1 kjøp. wii skuffa ikkje, wii u skuffa litt, men ikke mye (kun mangel på spill), nintendo lager konsoller som er gøy, skulle bare ønske at folk innser at gameplay>grafikk. Xbox og ps4 har ingen spill (forutenom ff15 som kommer til ps4) som retferdigjør kjøp av disse konsollene, da jeg kan spille samme evnt. bedre spill på pc.

min wii u er mer i bruk enn ps og xbx i mitt hus.

 

Problemet til Wii U feks har jo vært den prekære mangelen på gode spill, så jeg ser ikke helt hvorfor det er noe argument for å heller velge det enn noe annet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg liker ideen men virker litt som om spillene ikke har god nok ytelse. Spesielt de gangene han spilte uten å ha den i dock så virka det som om ytelsen var dårlig. Spillkonsoller skal ha 60 bilder i sekundet!

 

Vell PS4 pro får ikke 60 fps som standard.

 

Mer interessant er at ytelsen virker som er nok for å kjøre PS4 / One spill.

Nvidia Shield har 0.3-0.4 tflops, One har 1.3 tflops.

Om Switch er 2-3 ganger kraftigere en shield er du ikke så mye under One, med 720p og litt dårligere grafikk innstillinger bør du kunne kjøre de samme spillene.

Er ikke så vanskelig å nedskalere grafikk.

 

Minne, 4GB er halvparten av det One har,

Dette kan bli er større problem, du kan tjene en god del på å skalere ned teksturer, men om spillet selv krever mye minne har du et problem, i beste fall får du skyrim på PS3, i verste fall kan du glemme å porte.

CPU, aner ikke hvor kraftig denne er sammenlignet med PS4, Kan muligens bli et problem hvis mye svakere, som systemminne er dette noe som er vanskelig å skalere ned mye

Lenke til kommentar

Har ikke mye tillit til Nintendo etter de siste årene, men med Switch kan de kanskje greie å få meg med på lasset enda en gang. Men jeg tror det ikke før det faktisk skjer. Portable konsoller har jeg aldri greid å få innabords, og Gud vite at jeg har prøvd. Så for min del faller den biten ganske bort.

 

Men Nintendo gjør det i hvertfall veldig mye klarere hva dette er for en type maskin fra starten av. Wii U var vel i grunn dømt og henrettet allerede fra veldig tidlig av på den fronten. Men prisen tror jeg blir veldig viktig her. One og PS4 får man nå til veldige fine priser. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tror dette blir en bra maskin med flere gode spill både ved utgivelse og videre fram i tid. Skjønner ikke hva folk mener med at det finnes ingen eller lite gode spill på Wii U. Mario Kart 8, Splatoon, Super Smash Bros Wii U, Super Mario Maker, Super Mario 3D World, Zombie U, Nintendoland, Assassins Creed 4: Black Flag, Call of Duty Black Ops/Ghosts og enda noen fler. Og remakes/remaster av både The Legend of Zelda Wind Waker og Twilight Princess og drøssevis av gode gamle klassikere fra NES, SNES og N64. Wii U leste også Wii spill og man kunne bruke alt av Wii spaker til Wii U. Man kunne også overføre alle spill man har lasta ned til Wii og overføre dem til Wii U så man slapp unna å betale for dem igjen. Kunne egentlig ha vært løst med en form for konto system men var likevel enkelt å gjøre.

 

Noen av de spillene som aktivt brukte gamepaden bra er Zombie U, Super Mario Maker, Nintendoland, Raving Rabbids, TLOZ: Wind Waker, Twilight Princess, Star Fox Zero, Splatoon.

 

 

FPS har liten betydning så lenge det er jevnt. Alt over 22 FPS oppleves som flytende og de fleste filmer, serier og andre sendinger på tv er kun 24 - 30 FPS.

 

Min aller største bekymring med Switch er batteritiden. Kommer nok til å stå i dockingen i 95% av tiden uansett men er greit å kunne få spillt litt når man er på toget, bussen, båten eller flyet :-) forutenom det er jeg ganske sikker på dette blir råbra. Nintendo har også gjort om sin online infrastruktur med ny nintendo kontoløsning for å knytte alle nintendo produkter sammen. Gleder meg virkelig til Mars

Lenke til kommentar

Tja, vi vet jo ikke så mye om maskina enda, bare at den blir en hybrid med moderat kraft.

Jeg er temmelig sikker på at de ikke hadde hatt en sjanse i markedet med en PS4-klone på dette tidspunktet, så jeg tror de har gjort det riktige valget. Vi får se om folk blir nysgjerrige på denne her da. Personlig så har jeg et behov for litt ordentlig gaming på farten, men det er sikkert mange folk her som bruker bilen til jobb og aldri rører et spill utenfor stua si.

Lenke til kommentar

FPS har liten betydning så lenge det er jevnt. Alt over 22 FPS oppleves som flytende og de fleste filmer, serier og andre sendinger på tv er kun 24 - 30 FPS.

 

 

Du kan jo ikke sammenligne film og spill. Det ene krever jo interaksjon og styring, det andre ikke. Blir som å sammenligne fugl og fisk. Her er du temmelig på villspor.

Endret av RamGuy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt logikken rundt "vanlige folk", de trenger ikke en dyr plastboks under TVen sies det, joda, kanskje sant, men trenger de en konsoll å bære med seg rundt? Kommer de til å spille multplayer med andre med switchen sin de tar med rundt? Er ikke helt overbevist ihvertfall.

 

AtW

 

Folk spiller jo på farten alt. Og folk liker tydeligvis å være sosiale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...