Gå til innhold

SNIKTITT: Nå kan du se Canal Digitals innhold med Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men å slippe en app til den minst proprietære smart-TV-plattformen Andrid-TV, nei det gidder de ikke.

 

Smart TV'en er død om få år uansett, fremtidige "TVer" kommer antagelig med ikke annen funksjonalitet enn å motta Chrome Cast o.l. type overføring av signaler.

Tipper de prioriterer smart tv systemene med størst markedsandel først?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg skjønner ikke helt hva som er vitsen. Trodde man kunne abonnere på kanalene til Canal Digital via Apple-TV bare man har internettilkobling, men virker som man må ha dekoder og parabol?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva som er vitsen. Trodde man kunne abonnere på kanalene til Canal Digital via Apple-TV bare man har internettilkobling, men virker som man må ha dekoder og parabol?

 

Man må ikke ha dekoder og parabol, men er man Canal Digital Satellitt kunde så har man nok begge deler fra før. Disse kan gjerne demonteres og pakkes bort om man ønsker. 

 

Og blir man ny kunde hos Canal Digital Parabol så kan man velge bort antenne, og dekoderen får man uten kostnad.

 

Så denne appen er et supplement og man kan selv velge hvordan man vil bruke abbonnementet fra CD.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Synd det ikkje kjem til android TV, eg gadd ikkje å kjøpe apple TV uansett fordi det er så jævla upraktisk å halde styr på ørtens antall fjernkontrollar.

I det daglige så trenger man ikke særlig med fjernkontrollere. Toucher jeg appletv fjernkontrollen så slår tven seg på, og på rett inngang, forsterkeren slår seg på og så er man i gang. På appletv fjernkontrolleren så kan jeg stille lyden samt slå av igjen. Så som sagt tidligere, hadde de lansert cloud pvr i denne appen så hadde jeg kastet ut dekodere og parabolantenner.

Lenke til kommentar

Men å slippe en app til den minst proprietære smart-TV-plattformen Andrid-TV, nei det gidder de ikke.

 

Smart TV'en er død om få år uansett, fremtidige "TVer" kommer antagelig med ikke annen funksjonalitet enn å motta Chrome Cast o.l. type overføring av signaler.

 

Jeg byttet ut min Apple TV3 med en Nvidia Shield TV. Jeg kommer aldri til å bytte tilbake, mer gjennomført tv-opplevelse skal man lete lenge etter :-p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synd det ikkje kjem til android TV, eg gadd ikkje å kjøpe apple TV uansett fordi det er så jævla upraktisk å halde styr på ørtens antall fjernkontrollar.

AppleTV-fjernkontrollen skrur på TVen og setter på riktig input, og kan læres opp til å styre lyden på TV eller stereoanlegg. Og noen fjernkontroller som følger med TV'er i dag kan også styre AppleTV'en.

Lenke til kommentar

Må skryte litt av Canal Digital her. Bildekvaliteten er faktisk overraskende bra, kan nesten sidestilles med kvaliteten man oppnår via Smart HD og ADB dekoder, som gir den beste bildekvaliteten av samtlige TV-løsninger på det norske markedet per dags dato etter min erfaring. Hadde ikke forventet såpass god bildekvalitet på live sendinger, langt der ifra.

 

Det er dog noen åpenbare ulemper. For det første så mangler det kanaler, så man har dessverre ikke tilgang på alle kanaler og det er jo en temmelig stor akilleshæl for de som kunne tenke seg å erstatte hele dekoderen med en slik løsning som føles langt mer sexy og moderne. Av større kanaler som mangler så har du blant annet ikke TV3, Viasat 4 og National Geographic. Av de litt mindre kanalene så mangler Fox, TNT, History 2, Comedy Central, Discovery HD Showcase, Discovery Science, Discovery World, TLC, C-More First, C-More Hits, C-More Series, C-More Stars og SF Kanalen.

 

 

Det er litt uheldig at de ikke klarer å få på plass alle kanaler fra Norgespakken, en pakke alle faktisk må abonnere på for å i det hele tatt få TV ifra Canal Digital Satellitt. Regner med at det er Viasat Norge som har satt seg veldig på bakbeina og nekter de tilgang på TV3 og Viasat 4, noe som er utrolig irriterende...

 

Hvorfor kanaler som National Geographic mangler når de har National Geographic Wild og Animal Planet er litt merkelig. Det samme gjelder History 2 når de allerde har History (1), og samme med Discovery HD Showcase, Science og World når de allerede har Discovery. Det merkeligste er vel kanskje at de mangler C-More sine kanaler for film og TV-serier når de har C-More sine sportskanaler. Det er normalt strengere rettigheter og ikke minst dyrere med sportskanalene kontra de øvrige.

 

 

En siste ting er ukesarkivet. Det er helt forskjellig bildekvalitet på ukesarkivet og direktesendinger. Hvor direktesendinger har imponerende god bildekvalitet, så er ikke ukesarkivet i nærheten. Ukesarkivet fremstår ekstremt overkomprimert og ser mer ut som en 480i / SD sending enn noe annet. Dette er noe de bør se på, ettersom du ikke har noen opptaksmuligheter ved bruk av appen så burde man kunne forvente at ukesarkivet kan tilby tilsvarende kvalitet som direktesendinger.

Lenke til kommentar

Noe jeg tenkte på selv med den nye "TV"-appen til Apple. Og kommer tilsvarende for Altibox, blir det å investere i nyeste AppleTV. Synes det er skutt i huet at i dag er vi påtvunget de tunge og ofte utdaterte dekoderboksene. Når jeg har båndbredden (500 Mbit/sj, så burde det være mulig med en app for TV-kanalene.

 

Fremtiden er spennende :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er dog noen åpenbare ulemper. For det første så mangler det kanaler, så man har dessverre ikke tilgang på alle kanaler og det er jo en temmelig stor akilleshæl for de som kunne tenke seg å erstatte hele dekoderen med en slik løsning som føles langt mer sexy og moderne. Av større kanaler som mangler så har du blant annet ikke TV3, Viasat 4 og National Geographic. Av de litt mindre kanalene så mangler Fox, TNT, History 2, Comedy Central, Discovery HD Showcase, Discovery Science, Discovery World, TLC, C-More First, C-More Hits, C-More Series, C-More Stars og SF Kanalen.

 

 

TV3 og Viasat 4 er på plass, men ikkje de andre du nevner.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...