Gå til innhold

SAMLETEST: Her får du stort sett ikke det du betaler for, med mindre du går for våre testvinnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Philips Fidelio M2BTBK og Tek glemmer å nevne et par store ulemper med dette headsettet: Ettersom av/på/ring-knappen er plassert på oversiden (motsatt side av høyttaleren) skrur headsettet seg stadig vekk på i baggen og begynner å ringe opp siste oppringte på mobiltelefonen (grunnet måten man "legger sammen" hodetelefonene). Det samme problemet oppstår dersom man har hodetelefonene rundt halsen da det er lett å komme borti den samme knappen med haken/kjeven og dermed ringe noen/starte musikk/etc. Ekstremt plagsomt.

 

Jeg har også tidvis problemer med å koble til telefonen (gjelder både Xperia Z3+ og S7 Edge). Jeg får ikke "media", kun samtale over bluetooth og det har skjedd ved mer enn én anledning at jeg har sittet på bussen og skrudd på headsettet, sett bluetooth-symbolet og trykket play i Spotify for så å dundre musikk ut fra mobilen i stedet for headsettet. Det løser seg med litt fikling, men alikevel svært irriterende.

 

Det er også en svært irriterende LED-lampe på hodetelefonen som blinker relativt kraftig i hvitt eller blått. I dagslys er den grei, men om man skal høre på musikk når man legger seg eller i et ganske mørkt rom må man belage seg på at hele rommet lyser opp ved jevne mellomrom. Også irriterende.

 

Lydkvaliteten og batteritiden er dog god, men jeg tror ikke jeg ville anbefalt dette headsettet til noen uten å nevne disse ulempene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke rart man blir skuffet nei. Det er mye som skal inn i en trådløs hodetelefon til under 2000kr, nemlig batteri, blåtannmodul, forsterker og dac, alt i en og samme pakke. Personlig ville jeg hoppet over denne prisklassen, da lyden kan bare bli så god.

 

Personlig har jeg Beoplay H7, og de er en av de beste jeg har testet så langt (merk dog at denne har svakheter og er langt unna en hodetelefon til kr 4000 som er kablet). Veldig god komfort, god batterilevetid og veldig gjennomført design. God og klar lyd, ikke spesielt farget bortsett fra litt subtil ekstra trøkk i bassen og litt ekstra detaljer i toppen. Minus må være at de skjermer ikke så godt lyd fra omgivelsene og null støykansellering. 

 

Sammenlignet med H8, som jeg også har testet ut i en lengre periode, så har H8 forferdelig komfort (kan ikke ha de på uten å få uebehag pga. at jeg bruker briller), de presser dessuten inn mot hodet. I tillegg har de overdrevent mye bass og lyden oppleves helt annerledes enn H7. Støykanselleringen farger dessuten lyden en del (mange instrumenter som f.eks. gitar) får en mye slankere klang med en aktivert, i tillegg til at jeg ikke syntes det var noe særlig støykansellering å snakke om. At noen faktisk betaler mer for å få disse kontra H7, er et stort mysterium.

 

Har også testet Sennheiser Momentum Wireless 2 og disse var gode. Litt for lite detaljer i toppen for min smak og en litt mørkere signatur (noe jeg ikke liker i heletatt). Her også var støykanselleringen såpass tafatt, at man like gjerne kunne latt være. Bedre komfort enn på enn H8, men langt fra komforten til H7.

 

Skulle gjerne hatt et bra trådløse headphones fra Beyerdynamic nå. Da hadde jeg kost meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

En kommentar til Philips Fidelio M2BT...

 

Kjøpte disse med en gang de kom... Oppdaget med en gang en forstyrrende lyd i den ene øreklokken (den med BT-mottaker)....

 

Fikk den byttet hos Elkjøp (ansatt verifiserte feilen)... Fikk et nytt sett, med samme problem...

 

Ikke hørbart om man spiller pop, rock og denslags, men med en gang man hører lydbok/podcast/klassisk musikk så var den svært fremtredende... Testet med medfølgende kabel og da var problemet ikke tilstede.

 

Testet 4 forskjellige BT-kilder med samme resultat. Var i lang dialog med Philips-support og de kunne ikke hjelpe...

 

Til slutt gikk jeg tilbake til Elkjøp og krevde å heve kjøpet; noe jeg til slutt fikk innvilget etter en del krangling... Nå har jeg Bose QC35 og kunne ikke vært mer happy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville holdt meg unna Philips Fidelio M2BTBK. Har hatt to stk og måtte levere tilbake begge. Lyden var kjempegod, men de var upraktiske å ha med seg, bluetoothforbindelsen var vanskelig å opprettholde eller få kontakt med igjen, samt at den var svært svak og det skulle svært lite til før den mistet kontakten. I tillegg opplevde jeg ulyder. Oppgraderte til Sennheiser Momentum II med bluetooth i stedet, og da snakker vi. Dobbelt så dyre nesten, men vel verdt pengene om du først skal bruke tusenlapper på trådløs (eller ei) lyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...