Gå til innhold

TEST: GoPro Hero5 Black


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke noe bildestabilisering på 4K video da dette er digital stabilisering.

 

Utover dette så er jo brukervennligheten en god del bedre enn GoPro Hero 4 Black som jeg har. Vurderer nesten å kjøpe 5èrn hos Expert med DNB Mastercard i dag, blir da en pris på 3352,- når rabatten på 20% er fratrukket.

Endret av fwj__
Lenke til kommentar

IMO er gopro skuffende, min hero 3 black har jeg bare hatt problemer med, elendig batteri og elendig i mørket. En venn kjøpte en av de litt dyrere actioncam fra sony og den knuser gopro på så å si alt, spesielt stabilisering og prestasjon i mørket, eneste er at det er mindre ekstrautstyr til den. Neste gang blir det uansett ikke gopro for min del ihverfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste i DN sin test at knappene sluttet å fungere under vann dypere enn 5 meter. Har dere noen formening om dette?

 

Jeg er på jakt etter et kamera til dykking og da bør det gjerne fungere til 30-40 meter

 

Hm, det hørtes jo litt merkelig ut. Vi har ikke testet kameraet til dykking, så vi kan ikke si noe om akkurat det. Men når du skal ned på 30-40 meter må du ha ekstra hus uansett. Sjekk ut Virb Ultra 30, den er vanntett til 50 meter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på:

 

1. Har en Gopro 3+ silver liggende som jeg bruker endel. Dersom man vurderer kun videokvalitet i 1080p, er kvaliteten såpass mye bedre i Gopro 5 at det er noe vits å oppgradere? Har sett noen 3 vs 5 videoer på youtube, og ser at det er et hopp i funksjonalitet, men usikker på om hoppet gjelder videokvalitet i like stor grad?

 

2. Ser at flere nevner Sony X3000 som en utfordrer til Gopro serien - tipper svaret er nei men jeg må spørre likevel, er det mulig å bruke noe av ekstra utstyret til GoPro sammen med sony kamera? Tenker da på Gopro Jaws bla. (har sony x3000 standard tripod mount?)

 

edit: Ser kamera har standard tripod mount, har kamera huset det samme?

 

 

3. Gopro 3 har en (klønete) mulighet for ekstern mikrofon - har Sony X3000 det?

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Den første, 2,7 K, tar opp video i full HD-bredde, men i 4:3-format, slik at videoen tar opp mer i høyden. Dette gir oss muligheten til å gå inn å flytte på bildet i etterkant, alt ettersom om vi vil ha med oppe eller nede i bildet, etter behov.

 

Denne funksjonen høyrast interessant ut, det kan vel vere litt enklare å få med det ein skal i opptaket på den måten når det går litt fort i svingane.

 

Det eg har prøvd å finne ut utan hell er kor omstendeleg det er å klyppe dette om frå 4:3 til 16:9? Det står om å "flytte på bildet i etterkant" i utdraget frå artikkelen over her, men er dette noko ein enkelt kan gjere i GoPro sitt eige redigeringsprogram, eller må ein ha tyngre redigeringsprogramvare og bruke massevis av tid for å få ut det ynskte utsnittet?

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...