Gå til innhold

Nå er Apples nye MacBook Pro endelig offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Maskinen plasserer seg størrelsesmessig mellom minste MacBook og trettentommeren med Touch Bar, men den kjører samme maskinvare fra Intel som den mer påkostede varianten.

Her ble det litt feil i begge deler av setningen.

 

Maskinen har samme størrelse som trettentommeren med Touch Bar, men den har ikke Touch Bar eller like rask prosessor og minne.

Lenke til kommentar

Raden Pro 460, er sikkert en form for RX 460, så helt ok ytelse, rundt Nvidia 960m/965m.

 

Gleder meg til å få kloa i skjermen, Apple sine specc shit viser at den er hele 500 nits. Det er ekstremt mye mer enn min gamle laptop.

 

Selv med blank skjerm bør den være brukbar utendørs. Men ja 500 nits er ganske crazy. Lyskanon!

 

Til sammenligning er en xps 13 rundt 300 nits.

Lenke til kommentar

Syns denne ser veldig fin ut, særlig i Space Grey. Både MS og Apple med to meget interessante modeller egentlig :)

Lurer også på hvordan det nye tastaturet er, kanskje er det noe bedre å skrive på enn Macbook 12", men bittelitt lengre vandring?

The verge sin hands on, sa at det var nesten identisk Macbook tastaturet. 

 

 

 

The keyboard is almost identical to the Butterfly keyboard found on the tiny MacBook. That’s going to cause some people to grind their teeth, but I think it’s great and easy to type on — and I do think the keys might have sightly better travel, but don’t hold me to that. In any case, I expect that this will be a sore spot for some people, but my level of sympathy isn't as high as it ought to be, because I think this keyboard is great.

 

 

 

 

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Syns denne ser veldig fin ut, særlig i Space Grey. Både MS og Apple med to meget interessante modeller egentlig :)

Lurer også på hvordan det nye tastaturet er, kanskje er det noe bedre å skrive på enn Macbook 12", men bittelitt lengre vandring?

The verge sin hands on, sa at det var nesten identisk Macbook tastaturet. 

 

 

 

The keyboard is almost identical to the Butterfly keyboard found on the tiny MacBook. That’s going to cause some people to grind their teeth, but I think it’s great and easy to type on — and I do think the keys might have sightly better travel, but don’t hold me to that. In any case, I expect that this will be a sore spot for some people, but my level of sympathy isn't as high as it ought to be, because I think this keyboard is great.

 

 

 

 

Har vært kritisk til tastaturet på vanlige MacBook selv, men jeg har bare klattet litt rundt på tastaturet i butikken. De jeg kjenner som har eid maskinen, har fått et elsk-forholdet til tastaturet. Så godt mulig det kun handler om tilpasning. :)

 

Jeg gleder meg til tester av denne. Er litt glad jeg ikke har solgt min egen MBPr 15 enda, ettersom jeg neppe hadde fått mer enn 10K igjen, og da hadde jeg sikkert måtte gå ut med 15 000 kr ekstra for den. Det tøyer strikken min litt langt, men dæven for en maskin. :D

Lenke til kommentar

Lenovo prøvde seg jo på dette for et par år siden: http://blog.lenovo.com/en/blog/introducing-the-new-thinkpad-x1-carbon uten videre hell i og med at det forsvant året etter. Får se om Apple får det til.

 

Lenvo forsøkte seg med noe helt annet, nemlig en stripe med 4 faste symbolsett som man kunne veksle mellom, men som ikke var programmerbar.

https://www.youtube.com/watch?v=8L-mIqJW1v0

Lenke til kommentar

Flott, nok en toppmodell som er et stort ran mtp. pris, men klarer likevel ikke å gi oss noe mer enn fjorårets CPU-modell. For å ikke snakke om det dårligste GPU-alternativet.

Du mener Kaby Lake, som ikke er tilgjengelig i denne speccen enda?  :huh:

 

Forøvrig så må jeg nesten gi MS en liten "seier" her, syns deres nye Surface Book ser enda lekrere ut

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Flott, nok en toppmodell som er et stort ran mtp. pris, men klarer likevel ikke å gi oss noe mer enn fjorårets CPU-modell. For å ikke snakke om det dårligste GPU-alternativet.

Billigere enn surfacebook med bedre speccs da. Er ikke så ille :)

 

Edit; eller kanskje ikke billigere. Like billig/dyr med 16gb ram og 256ssd. Du får jo quad core på macen også. Men ja. Koster å kjøpe "premium" laptoper.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...