Gå til innhold

FEATURE: Battlefield 1 imponerar på fleire plattformar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller var grafikken bedre på starwars?

Bf1 har ganske mange lavoppløste texturer. Ble en smule skuffa, sidn dice pleier og ha jevlig bra groundtextures osv, nå er det mer standard småpixlete og grøtete.

 

Det er mulig de måtte gjøre noen kompromisser som følge av at det nå er 64 spillere, mot 40 i Battlefront.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt så på PC er det ganske mye problemer ute å går: alt fra at man ikke klarer å laste spillet, funksjoner som ikke virker osv. og at mange faller ut av spillet og ender på skrivebordet, diverse krasj mm.

 

Det lukter av problemene til BF2 i sin tid, som ikke kom under relativ kontroll før den ble patchet flere ganger. 

 

Hardcore-mode funker ikke heller, enda. Men skulle visstnok ikke fungere på et senere tidspunkt. 

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller var grafikken bedre på starwars?

Bf1 har ganske mange lavoppløste texturer. Ble en smule skuffa, sidn dice pleier og ha jevlig bra groundtextures osv, nå er det mer standard småpixlete og grøtete.

 

Jeg ser også at når man ligger i søla eller er idekning rett bak en stein så kan man se litt svakheter i texturene. Men jeg tror variasjonene i teksturene er mye høyere i BF1 enn i SWBF. Vi har gress, grus, søle, steinmur, steinvegg, tre, busker, dører etc.. etc..

I SWBF hadde vi sandstein, en annen sandstein, enda en sandstein... og snø, is og mere snø, og ikke hadde man "prone" heller så man kom liksom ikke helt neppå bakketexturene.

 

Jeg har ikke hatt en eneste frys/krash/disconnect de første 15 timene av spilling og det er klart under gjennomsnittet for en battlefield release. Det er alltids noen som har en kombo av PC hardware/drivere som feiler. Nå fikk jeg ny NVIDIA driver i går kveld så vi får se om optimismen holder seg.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt så på PC er det ganske mye problemer ute å går: alt fra at man ikke klarer å laste spillet, funksjoner som ikke virker osv. og at mange faller ut av spillet og ender på skrivebordet, diverse krasj mm.

 

Det lukter av problemene til BF2 i sin tid, som ikke kom under relativ kontroll før den ble patchet flere ganger. 

 

Hardcore-mode funker ikke heller, enda. Men skulle visstnok ikke fungere på et senere tidspunkt. 

 

Det at det er problemer på PC kan jeg skrive under på. Spillet klikker nesten hver runde for meg med melding om "BF1 has stopped working" uten noe mer utfyllende info. Etter å ha deaktivert DVR i xbox appen så har jeg fått spille noen få fulle runder, men det skjer enda ganske ofte.

Lenke til kommentar

 

Bare så det er sagt så på PC er det ganske mye problemer ute å går: alt fra at man ikke klarer å laste spillet, funksjoner som ikke virker osv. og at mange faller ut av spillet og ender på skrivebordet, diverse krasj mm.

 

Det lukter av problemene til BF2 i sin tid, som ikke kom under relativ kontroll før den ble patchet flere ganger. 

 

Hardcore-mode funker ikke heller, enda. Men skulle visstnok ikke fungere på et senere tidspunkt. 

Det at det er problemer på PC kan jeg skrive under på. Spillet klikker nesten hver runde for meg med melding om "BF1 has stopped working" uten noe mer utfyllende info. Etter å ha deaktivert DVR i xbox appen så har jeg fått spille noen få fulle runder, men det skjer enda ganske ofte.

 

 

Nei, problemene er ikke unike. Det vil sikkert bli en ordning på dette, men til å være såpass kostbart og "oppskrytt" så burde det ikke være så mye problemer med BF1.  

Lenke til kommentar

Prøvde spillet på PS4, folk snakker om realistisk bla bla..

Joda, våpnene er realistiske i form og farge, men der stopper det.

Spillet er fullstendig blottet for AI, historien er fullstendig på jordet, folk hopper flere hundre meter uten fallsjerm etter å ha kjempet i 15 minutters tid inni brennende hydrogen luftskip som nekter å falle ned.

Dette er faen med det mest absurde spillet jeg noen gang har spillt. Hadde ikke blitt overrasket om det plutselig kom en gjeng med amerkansk wresling jøklere løpende med rosa paraplyer midt i skuddscenene.

Mangelen på bakkekontakt gjør tok meg fullstendig ut av det som ellers kunne vært et godt spill, med noen gode ideer.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller var grafikken bedre på starwars?

Bf1 har ganske mange lavoppløste texturer. Ble en smule skuffa, sidn dice pleier og ha jevlig bra groundtextures osv, nå er det mer standard småpixlete og grøtete.

BF1 har mye mere variasjon på terrenget, bygninger samt destruction som ikke finnes i Battlefront, så de måtte nok inngå noen kompromisser.

Synes nå spillet ser knall bra ut på pc hvertfall. Av og til litt for bra grafikk for det gjør det mye vanskeligere å se fienden føler jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...