Gå til innhold

TEST: Google Pixel XL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat det er foreløpig uklart. Vi har spurt Google et par ganger siden lanseringen, og kommer til å fortsette å spørre om det. Men kjenner vi dem og andre på deres størrelse rett er det lite info å hente før de eventuelt bestemmer seg for det.

 

Det er slett ikke utenkelig at de venter til Google Assistant er klar for nye språk, men det kan potensielt ta kjempelang tid - og for alt vi vet kan Pixel 2, eller hva nå oppfølgeren blir hetende, være på markedet innen den tid.

 

Forhåpentligvis dukker den likevel opp her. Vi fikk være med på lanseringsarrangementet i London, og det er relativt uvanlig for så store selskaper å åpne opp slikt uten at de aktuelle produktene faktisk er på vei i en eller annen form.

 

Vi fortsetter å etterspørre informasjon, og så fort vi eventuelt får den dukker det opp i artikkelform på forsiden, samt at denne testen vil bli oppdatert :)

Lenke til kommentar

Dubious: Listene er ikke alltid like, men representerer de viktigste tingene som er oppturer og nedturer med hvert produkt. Det kunne like gjerne stått for iPhone også, men i denne omgangen ble det viktigere å bemerke den manglende hodetelefonkontakten. De er heller ikke regnestykker, men det er mange som ønsker å bruke dem som det, så dersom vi fyller på med hvert minste ønske i listene til de er like lange lurer mange på hvorfor vi deler ut gode karakterer til telefoner med lange trekklister. I realiteten er det bare en oversikt over noen av de viktigste tingene å være klar over, og hverken regnestykker eller noen uttømmende liste over positive og negative ting for hvert produkt.

 

Men ser du til iPhone 6S, derimot er minnekortmangelen med: http://www.tek.no/artikler/test-iphone-6s/193245/3

 

Og nei, personlig er jeg likeglad til systemet bak, og bruker som regel telefonen jeg er mest nyssgjerrig på, eller liker best i øyeblikket. Det siste året har det vært begge de siste generasjonene iPhone, LG V20, Galaxy S7 Edge og Huaweis Mate 8, P9 Plus og Honor 8 som har fått okkupere lommene mine i perioder utover selve testperioden. At Windows Phone ikke er representert skyldes enkelt og greit lite fokus på plattformen fra Microsoft selv den siste tiden, og få virkelig spennende modeller. Unntaket er HPs Elite X3 som vi gjerne skulle testet men som foreløpig ikke har vært innom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

newnick: Der handler det aller mest om hva slags design du liker. Det er veldig like telefoner på maskinvare og bruksopplevelse. Hvis telefonene ofte knuser, gå for P9 som ikke har glass på begge sider. Hvis de tas godt vare på og dere synes glass er finest, gå for Honor 8. Jeg er nok en slags kråke selv, og liker ting som er litt blanke, og foretrekker derfor designen på Honor 8 med farget metallfolie under glass. Den er noe billigere enn P9, men det er lite som skiller. P9 er noen hakk kjappere i maskinvaren, men sannsynligvis ikke nok til at det vil merkes forskjell i overskuelig tid fremover :)

 

Oh, og jo - Honor 8 er glatt som et såpestykke. Så det er også en ting å vurdere om man liker. Noen synes det er greit, mens andre misliker det. Er det den minste skjevhet på overflaten du legger den på, begynner den å vandre av seg selv. Ikke legg den på sofaarmlenet, for da går den i bakken to til fem minutter senere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nok et steg tilbake fra Google synes jeg. Blant annet er det merkelig å komme med en XL telefon (phablet) uten stereohøytalere. Selv enkle apper, for eksempel dyrelyder for de minste barna, drar nytte av stereohøytalere i min gamle Androidtelefon.

 

Er fortsatt meget fornøyd med min Nexus 6 64 GB, rart den var på markedet så kort tid, den er bedre enn de nyere Nexus 6P og 5X. Nydelig også med Android 7 Nougat som har kommet nå! Folk blir fortsatt "slått i bakken" når de prøver HDR-kameraet på min over 2 år gamle mobil som bare kostet 4500 ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Skulle likt trådøs lading, men det har seg sånn at man hvertfall nå, må velge mellom metall mobil og trådløs lading.

Personlig vill jeg ha metall mobil over trådløs lading.

 

Jeg bryr meg heller ikke om den er vantett eller ikke.

Men jeg vil ha sterio høytalere, eller hvertfall i det minste har høytaler forran og ikke på andre sider.

Lenke til kommentar

Nå skal det jo nevnes at alle som har en google-konto har gratis lagring av uendelig bilder inntil 16 megapixels... som da er de aller fleste mobiler i dag. De lagres riktignok med noe redusert filstørrelse (i det Google kaller "high" quality).

Er det med Google Pixel snakk om at bildene lagres i original-formatet, med uendelig lagringsplass? Eller har Google rett og slett litt sleip markedsføring?

Endret av avtrekkeren
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...