Gå til innhold

TEST: Synology DiskStation DS216j


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med 2 slike, hvordan er det og speile disse over Internett. Eventuelt backup av enkelte mapper på hver NAS.

Og vil dette la seg gjøre med 2 ulike modeller av Synology sine NAS.?

Ja.

Jeg kjører fra en DS415 til en gammel DS411. Fungerer knirkefritt. Du velger bare hva du vil ta backup av og setter opp hvor ofte jobben skal kjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har to slike satt opp med Cloud Sync (torrent type synkronisering) av en mappe og det fungerer stort sett bra. Men av og til blir filer korrupte. Og av og til korrupte filer er ikke godt nok for en slik løsning, billig eller ikke... Den gamle rsync baserte backupen er sansynligvis mer stabil men mer klønete å sette opp iom. at man må åpne porter i brannvegger.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Kan man feks ta backup av denne med den norske skytjenesten Jotta Cloud?

Ja og nei fra siden til jotta.

 

"Hi,

We allow taking backup of a single network disk / NAS per Jottacloud account. We do not offer own clients to network drives, so the backup of such equipment must go through a computer running Jottacloud client. One can only use Backup to upload data from network drives, you can not use the sync folder.

 

To backup a network drive, simply add folders from the NAS drive in the same way as you would add folders from an external disk to "Backup".

 

The disadvantage is then that all bakcup traffic will go through the main machine, but it's also a little easier to keep track trough the Jottacloud client available from your computer."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker BitTorrent-sync. Den fungerer nesten som Dropbox, men mellom servere. Filer som endres blir oppdatert så godt som i sanntid.

 

Ellers er det som nevnt egne programmer for synkronisering mellom flere DSM. Man kan også ta den mer tungvinte veien og lage scripts som gjør dette.

Lenke til kommentar

 

På tide å teste noko litt større enn 2 og 4 disk NAS...

Joda, men den vanlige bruker klarer seg normalt med 2 x 4 disk NAS.

Var det noen bestemte modeller du vil se test av?

No er vel ikkje dei fleste her på Tek "vanlege" brukarar akkurat ;)

 

Er mange 6+ disk modellar der ute. Og skal ein ha ei digital filmsamling så nyttar det ikkje med ein liten 4 disk NAS :)

Har sjølv ein Synology DS2413+ som har vore på nesten 100% siste 3,5 år.

Endret av Gazer75
Lenke til kommentar

Jeg mange Synology'er. Alt fra 211j til 1815+ (totalt 7 stk.) Super fornøyd. Har også en Qnap (TS-431). Synes Synology er flinkes på gui. Videre har jeg testet Netgear og Asustore, greie nok men ikke på høyde med Synology. Du velger ikke feil med Synology. (Qnap er bra det og, men ikke samme stabilitet som Synology etter min erfaring).En ting som er veldig viktig - bruk bare disker som er beregnet for NAS! Har tabbet meg noen ganger der. Verdt de ekstra kronene i gode disker.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Noen som vet noen vei utenom thumbnail-konverteringa av bilder og video?

Hva tenker du på da?

Du kan bruke Photo Station Uploader for å avlaste CPU til NASet. Den vil da bruke ressursene til PCen din.

It creates thumbnails and converts videos to playable and high quality formats using the processing power of your computer instead of consuming the system resources of your DiskStation.

https://www.synology.com/en-us/support/download/DS415+#utilities

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...