Gå til innhold

Her er Nintendo Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow! Overraskende bra konsept fra Nintendo. Nå må man ta forbehold om at det fungere så bra som det vises i traileren (noe man ikke kan stole helt på alltid), men dette virker som et bra konsept!

 

Jeg som har byttet fra konsoll til PC kunne vurdert en slik på siden, til lettere spill (Mario, Zelda, Smash Bros osv). Enkelt og morro.

 

Var egentlig skeptisk til hva Nintendo skulle levere, men dette virker kult slik de viser det! :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da er det bare å håpe på bra Nintendo spill. Tredjeparts støtte vil nok begrense seg med maskinvaren som er i denne i tiden fremover. Skyrim ble vist? Men det er jo et gammelt spill som vil klare å kjøre i nativ 4K på PS4Pro. Mens Switch vil nok holde seg rundt 1080p eller lavere. Bare for å sette ting i litt perspektiv.

 

Men skal bli spennende å se hardware som er i den. Kan jo hende det er Nvidia sin nye brikke og da er det plutselig litt mer krutt. 

Lenke til kommentar

Er det slik å forstå da at den "boksen" man har hjemme kun er en docking-stasjon, og at all kraften ligger i "nettbrettet"?

 

Regner med det, det er teknisk mulig med et eksternt grafikk kort, hovedproblemet er er at det blir vanskeligere og utvikle for samt at pris og kompleksitet går opp.

Ikke et problem for pc der alt går via directx uansett men det vil gjøre det veldig vanskelig om du ønsker å jobbe rett mot hardware og presse denne maksimalt slik det er vanlig på konsoller.

Lenke til kommentar

Ser overraskende bra ut til å være Nintendo (har aldri vært noen fan av maskinvaren til Nintendo, både Pro kontroller, Wii:U GamePad osv er ikke så mye å skryte av..) men jeg blir skeptisk til maskinvarekraften her. Vil den i det hele tatt være noe særlig kraftigere enn Wii:U? For meg som kun kommer til å bruke den stasjonært hjemme så er det litt bittert å punge ut for ny konsoll, som tydeligvis ikke vil være kompatibel med eksisterende tilbehør osv osv.. Om konsollen i seg selv egentlig ikke byr på noe særlig ekstra i form av forbedret maskinvare.

 

Den "Switchhåndkontrolleren", altså "ikke-Pro" så temmelig horribel ut. Skal den virkelig brukes med den klossen i midten? Ser ikke ergonomisk ut for fem, flate, øre. Pro-kontrolleren så ikke så ille ut, og i "nettbrettmodus" så den også veldig bra ut selv om jeg aldri kommer til å bruke den i den modusen...

 

 

EDIT:

 

Kan virke som "motion controller" er borte? Det er jeg i så fall kjempepositiv til. Betyr jo at styring i spill blir sentrert rundt vanlig håndkontroller igjen. Wii:U var jo veldig merkelig her med sin kombinasjon av motion controller og vanlig håndkontroller og det ene spillet, og det ene minigamet brukte motion controls, mens det andre ikke gjort det så du måtte flippe wii moten sidelengs..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Ser overraskende bra ut til å være Nintendo (har aldri vært noen fan av maskinvaren til Nintendo, både Pro kontroller, Wii:U GamePad osv er ikke så mye å skryte av..) men jeg blir skeptisk til maskinvarekraften her. Vil den i det hele tatt være noe særlig kraftigere enn Wii:U? For meg som kun kommer til å bruke den stasjonært hjemme så er det litt bittert å punge ut for ny konsoll, som tydeligvis ikke vil være kompatibel med eksisterende tilbehør osv osv.. Om konsollen i seg selv egentlig ikke byr på noe særlig ekstra i form av forbedret maskinvare.

 

Den "Switchhåndkontrolleren", altså "ikke-Pro" så temmelig horribel ut. Skal den virkelig brukes med den klossen i midten? Ser ikke ergonomisk ut for fem, flate, øre. Pro-kontrolleren så ikke så ille ut, og i "nettbrettmodus" så den også veldig bra ut selv om jeg aldri kommer til å bruke den i den modusen...

 

 

EDIT:

 

Kan virke som "motion controller" er borte? Det er jeg i så fall kjempepositiv til. Betyr jo at styring i spill blir sentrert rundt vanlig håndkontroller igjen. Wii:U var jo veldig merkelig her med sin kombinasjon av motion controller og vanlig håndkontroller og det ene spillet, og det ene minigamet brukte motion controls, mens det andre ikke gjort det så du måtte flippe wii moten sidelengs..

 

enig i at kontrolleren så ikke så behagelig ut, du kan også spille med dem løse, så de på flyet men det virker enda mer knotete.

 

Du kan også spille med kun en kontroller og ha noen andre bruke den andre,

Dette krever at spillet er designet for det og støtter to spillere på en gang på samme skjerm,

 

Du har også en temmelig standard kontroller. Slik jeg ser det kunne de like godt hatt kontrollene fast på brettet. ville gitt mer plass til hardware, du kan like godt ta med en vanlig kontroller som det mellom stykket

 

Hardware, det er et nettbrett ikke en boks, så ytelse vil være deretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...