Gå til innhold

TEST: Xiaomi Redmi Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at dere tester kinesiske telefoner! Håper norske forbrukere innser hvor mye penger de kan spare på å droppe Samsung og Apple.

 

Anbefaler dere å sjekke ut Meizu, som er mer ukjent internasjonalt. De har færre telefoner men de de har er flagship killers til lav pris.

 

For øvrig er det ikke SÅ vanskelig å få fikset Google på kinesiske telefoner. Bor i Kina og her er det mye vanskeligere ettersom alt som har med Google å gjøre er blokkert på nett, men det er likevel noe de fleste er kapable til å få fikset. Så i Norge kreves det ikke mer enn at man googler Google installer på selve telefonen. Noe som ikke er særlig stress.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Bra at dere tester kinesiske telefoner! Håper norske forbrukere innser hvor mye penger de kan spare på å droppe Samsung og Apple.

 

Anbefaler dere å sjekke ut Meizu, som er mer ukjent internasjonalt. De har færre telefoner men de de har er flagship killers til lav pris.

 

For øvrig er det ikke SÅ vanskelig å få fikset Google på kinesiske telefoner. Bor i Kina og her er det mye vanskeligere ettersom alt som har med Google å gjøre er blokkert på nett, men det er likevel noe de fleste er kapable til å få fikset. Så i Norge kreves det ikke mer enn at man googler Google installer på selve telefonen. Noe som ikke er særlig stress.

 

Enig, gøy med testing av litt andre merker. Håper å se Sharp, Fujitsu etc også etterhvert.

Lenke til kommentar

Byggekvaliteten må en ta med en klype salt. Har hatt Mi5 siden den kom ut, og byggekvaliteten er elending. Det kommer ekstremt mye riper på telefonen. Skjermen blir oppript bare du ser på den. Mistet den forsiktig i bakken, og fikk et passelig hakk. Glasset tror jeg må være av mykeste sort som finnes. Bortsett fra det er Xiaomi sine telefoner bra dersom du får dem til en billig penge. Du må dog belage deg på enten custon rom (selv bruker jeg CyanongenMod) eller bruke en custom launcher og leve med diverse kinesiske ord i ny og ne, samt deres egen applikasjonsbutikk som er satt opp som default og ikke er mulig å endre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

fikk en lenovo s930 av min onkel som også er en kinamodell. slet nå veldig med å få goople play services til å kjøre på den med det første og endte med å prøve å legge inn en ny rom etter mange forsøk. slet også med å legge in andre roms så endte med å legge tilbake stock rom, men denne gangen fungerte play services som smurt.. :p

Lenke til kommentar

eldig bra med test av Xiaomi telefoner.

 

Kjøpte selv 2st Redmi Note 3 Pro til mine barn og kan ikke tenke meg noe bedre telefoner for prisen (2000kr)

 

Den kom med en offisiell Global rom med Engelsk og Google play.

 

Alt har fungert 100% fra Dag 1.

De har lansert 3 eller 4 oppdateringer i løpet av 2 månader.

 

Den har 2GB med Ram og 32GB for lagring.

 

En annen ting jeg liker veldig godt er at de har en egen Xiaomi konto som du knytter telefonen til.

Når det er gjort så kan du enkelt spåre den, slå den av/slette alt på den eller få den til å slå på et larm på høyeste volum. Alt dette fra din PC.

 

Ble levert med glass beskyttelse og et enkelt cover som en liten bonus.

 

Med snapdragon 650 under skallet så kan jeg ikke si at den har stoppet å tenkt når jeg har brukt den.

 

For den prisen så kan jeg ikke tenke meg en bedre telefon.

Lenke til kommentar

Byggekvaliteten må en ta med en klype salt. Har hatt Mi5 siden den kom ut, og byggekvaliteten er elending. Det kommer ekstremt mye riper på telefonen. Skjermen blir oppript bare du ser på den. Mistet den forsiktig i bakken, og fikk et passelig hakk. Glasset tror jeg må være av mykeste sort som finnes. Bortsett fra det er Xiaomi sine telefoner bra dersom du får dem til en billig penge. Du må dog belage deg på enten custon rom (selv bruker jeg CyanongenMod) eller bruke en custom launcher og leve med diverse kinesiske ord i ny og ne, samt deres egen applikasjonsbutikk som er satt opp som default og ikke er mulig å endre. 

De har vel gorilla glass?

 

Ser rimelig grei ut for meg i forhold til glass og riper - men ikke prøv å knekke den:

Lenke til kommentar

Tek: internettforbindelse mellom Europa og Kina er ikke veldig bra. Så om du skal ha noe fra kinesiske servere, eller kinesere skal ha noe fra europeiske servere vil det ta tid, da det ikke er nok infrastruktur til å sende all dataen.

 

Det er ikke som om det å skru av brannmuren på PCen din øker hastigheten på nettet ditt akkurat, så jeg vet ikke hvor dere har det fra.

Lenke til kommentar

Kjøpte Xiaomi MI2s direkte fra Kina når den kom for 3 år siden. På den tiden var den (på papiret) bedre enn Samsung S4, men til halvparten av prisen. En av de beste telefonene jeg har hatt. Byttet den nylig ut for iPhone SE da jeg ville ha en litt mindre telefon uten å måtte gå ned i kraft. Den fungerer forsåvidt fint enda og ligger kun klar for backup hvis noe skjer med SE'en. Skulle ønske Xiaomi fortsatte med de litt mindre telefonene (MI2s er 4.3"). Kvalitet for pengene!

Lenke til kommentar

TKongen: Det er jeg/vi klar over. Referansen til den kinesiske brannmuren handler om mangelen på tilgang til vestlige tjenester. For folk flest kan det være tricky å komme seg forbi slikt.

Det er altså ikke snakk om noen brannmur i vanlig forstand, men heller en gjengs omtale/morsomhet av måten Kina sperrer ute tjenestene som ikke gir landet full kontroll over informasjonen.

"The great firewall of China"

Mer her: https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Firewall

 

Forøvrig - Mi5S dukker opp i morgen, med europeiske tilpasninger direkte fra butikk. I tillegg tenkte vi å ommøblere denne Redmien litt, med eventuelle alternative ROMs som kan ha dukket opp, slik at det også blir en litt mer nerdete sak på samme telefon, der vi ikke må ta alle forbeholdene vi gjør i en test - som også skal være gyldig for de mange (flertallet) som ikke ønsker å jobbe masse med telefonen sin før den er egnet verktøy :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Akkurat modellen det er snakk om her har ikke 800 MHz 4G, men det ble litt mye annet å holde styr på før jeg kom så langt i vurderingen. Å kjøpe Redmi Pro på den måten vi har fått denne levert, er opplagt noe kun entusiaster og folk som liker å tukle litt med ting burde gjøre. Det kan være kjempegøy, men er ikke for alle. Men det er klart, med den arealdekningen 800 MHz gir her til lands er det opplagt en ting å passe på når vi går i gang med enheter som er i hvert fall litt mer tilpasset våre markeder.

Pseudopod: Jeg ser det er en del som har forsøkt seg på å tukle litt med å "låse opp" frekvensbånd på XDA, men førsteinntrykket etter litt kjapp Googling er at det ikke ser enkelt ut - og at det kanskje heller ikke går.

Hvis det er et brikkesett med radio som i utgangspunktet også skal takle 800 MHz kan det tenkes at det går, men mobilen bør også være bygget for det, ettersom de ulike frekvensene mobilen skal fungere på også bør passe til antennekonstruksjonen i mobilen for å gi noe særlig nytte. Det er også en haug ulike brikkesett som brukes av Xiaomi og flere av de andre kinesiske produsentene, så prosedyren vil antakeligvis skille seg en del fra variant til variant dersom det går.

 

Forøvrig støtter Redmi Pro 850 MHz på 4G, 900 MHz på 3G og 800 MHz på 2G, såvidt jeg kan se. Spørsmålet er om det ikke bare trengs en eventuell opplåsing, men også en "nedstenging" av det den i utgangspunktet gjør på de frekvensene. Når den i utgangspunktet sender der burde antennen klare seg greit, og de fleste går vel ned dit-ish på ett eller annet vis, så strengt tatt burde kjipeste utfall være litt under optimal ytelse.

Jeg har foreløpig bare såvidt rukket å snuse på problemstillingen, så om flere har input her er det gull verdt når nerdehatten skal på og vi prøver oss på tukling med programvaren som går noen gode hakk forbi det lille som ble gjort for å sette denne i kontakt med Google :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Hvis du tar med merverdiavgift og frakt må du regne med å betale et sted mellom 3000 og 4000 kroner for Xiaomi Redmi Pro, og dermed havner den såvidt under de rimeligste mobilene med designfokus, så som Huaweis Honor 8 og Galaxy A5 (2016). Dette kan være vel så gode valg i Norge.

 

Skjønner ikke hvordan dere klarer å få denne til å bli såpass dyr.

 

Redmi Pro Note er større med 5.5" skjerm og har SD650 med 3GB ram og 32GB lagringsplass.

Denne koster knappe $170 med frakt. Dvs at prisen med mva og fortollingsgebyr er under 2000,-.

http://m.geekbuying.com/item/-HK-Stock--Official-International-Version-Xiaomi-Redmi-Note-3-Pro-5-5-Inch-FHD-3GB-32GB-Smartphone-Qualcomm-Snapdragon-650-Hexa-Core-MIUI-V7-16-0MP-TOUCH-ID---Dark-Gray-371104.html

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...