Gå til innhold

Med denne kan du kaste GoPro-kameraet ditt avgårde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det største bruksområdet er nok å henge det i en snor etter en paraglider. Folk har tidligere brukt kreative mer eller mindre suksessfulle egenlagde løsninger på dette som å skjære opp en 1,5 liters flaske og sette på noen finner klipt ut i plast, osv.

 

Og den kan vel kanskje også brukes på samme måte på en kite, men jeg mistenker at det vil vingle veldig mye frem og tilbake og lage ubrukelige bilder, og at man må ha mye vind for å holde den flygende.

Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

Blir den populær så kan de kanskje få til masseproduksjon. Før de har masseproduksjon kan de heller ikke ha fordelene av denne, sånn som at andelen faste kostnader ikke lenger blir høy i forhold til de variable kostnadene. 

 

Sånn sett har jeg større tro på at de går konkurs om den ikke blir populær. 

 

 

Edit: missing "ikke"-part no longer missing. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

Blir den populær så tar det ikke mange ukene før de er konkurs. 49€ er litt i meste laget.

Hadde jeg klart å solgt massevis av isoporklosser til 49€/stk så skulle jeg ledd hele veien til banken. Klossen koster neppe mer enn 1€ i masseproduksjon.

Det var litt drøy pris ja. Akkurat som ved "injection molding" er det nok verktøyet/støpeformen som koster, ikke selve isoporen. Så om det er få som blir laget kan kanskje prisen forsvares, men hvis den blir masseprodusert i mange, mange tusen eksemplarer er den nok alt for høyt priset.

Lenke til kommentar

Det er marginalkostnaden ved masseproduksjon.

 

PS. Er det noen her som har lagt merke til at det ofte følger med formstøpte isoporklosser til massevis av ting vi kjøper, selv relativt billige ting til under hundrelappen, uten at det ser ut til å fordyre produktet nevneverdig? Disse er også produsert, designet i detalj, har administrasjonskostnader, skal være fortjeneste på i mange ledd, med mer.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dingsen (vingene) virker ikke allverdens solid heller. Det skal jo ikke mye skade/skjevhet til før den begynner å vingle i lufta og blir jo neppe resultatet veldig bra lenger.

Lenke til kommentar

Synes dette er en god og fornuftig pris. Et minus er at armene kommer til å verke etter noen hundretalls kast :)

 

Kommer sikkert en kasteinnretning også.

 

"Tired of throwing your AER™? Introducing... the ARM™! This revolutionary device frees you from using your arms. Allowing them to naturally atrophy. Back us on KickStarter!"

Lenke til kommentar

Det er marginalkostnaden ved masseproduksjon.

 

PS. Er det noen her som har lagt merke til at det ofte følger med formstøpte isoporklosser til massevis av ting vi kjøper, selv relativt billige ting til under hundrelappen, uten at det ser ut til å fordyre produktet nevneverdig? Disse er også produsert, designet i detalj, har administrasjonskostnader, skal være fortjeneste på i mange ledd, med mer.

 

Jeg regner med at målet de har satt på kickstarter kampanjen har de satt slik at det dekker all kostnader med verktøy, utvikling og administrative og PR kostnader, og alt de selger utover kickstarter kampanje målet blir dermed så og si penger rett i lomma deres.

Lenke til kommentar

Jeg ble svimmel av å se på dette. Skrot! ;-)

Demovideoen deres er 2:42 lang. Allerede etter 00:30 begynte jeg å lure på når den skulle ta slutt for det var ganske slitsomt å se på mange sånne parabel-baner etter hverandre.

 

Jeg regner forresten med at det ligger temmelig mange timer video og forarbeid bak den snutten på knappe tre minutter, så dette er ikke akkurat lettproduserte videoer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er rett og slett søppel som koster 49 dollar, og som noen har prøvd å lage en "kul" video av.

 

Som en annen sier kan dette være greit tilbehør til en paraglider, men et par sekunders video i luften er ikke verdt mye spør du meg.

 

Når skal TEK slutte å linke til ubrukelige Kickstarter-artikler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...