Gå til innhold

TEST: Sennheiser PC 373D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 360 med 3,5mm jack, hva er egentlig fordelen med USB, for de av oss med gode lydkort..?

 

Fordelen med USB er at du har "lydmodulen/kortet" utenfor datamasinen. Når du har ett lydkort inne i datamskinen vil det være forstyrrende elementer som vil forværre lyden. Det er en grunn til at de fleste som har en DAC bruker en ekstern DAC.

 

Det er ikke noe vits å kjøpe ett headsett til flere tusen kroner når man ikke har ordentlig beskyttet lydenhet i datamaskinen.

 

Men uansett, om du kjøper dette hedsettet så behøver du ikke å bruke interne kortet.

Lenke til kommentar

hvorfor har de gått bort fra designet der du kan brette øreklokkene inn i hverandre?

 

Hvorfor har de gått for USB? gjer jo bare at de som har bedre lydkort enn de innebygde i disse, ikkje vil kjøpe disse.

 

Hvordan vet du at du har ett lydkort som er bedre enn det er montert i headsettet? De som har bedre "lydkort" kjøper ikke "lydkort" men DAC, og de som kjøper DAC vet hva fordelene er, og kjøper da headphones og mikrofon hver for seg. De som kjøper 373D er ikke samme kunder som har "bedre lydkort". Det er to forskjellige kundekretser.

Det eneste jeg kan tenke meg er at de kan kjøpe dette headsettet for å ha på andre datamaskiner de bruker som ikke har ordentlig lydoppsett.

Lenke til kommentar

hvorfor har de gått bort fra designet der du kan brette øreklokkene inn i hverandre?

 

Hvorfor har de gått for USB? gjer jo bare at de som har bedre lydkort enn de innebygde i disse, ikkje vil kjøpe disse.

 

Man får muligens mindre forstyrrelser fra maskinen, selv om de har blitt bedre på dette de siste årene.

 

Men det store problemet med USB headsets er at de er begrenset til strømmen som USB kan gi, og dermed ikke får like strømsterke andre forsterkere, og dermed ikke like god kontroll som en skikkelig forsterker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

hvorfor har de gått bort fra designet der du kan brette øreklokkene inn i hverandre?

 

Hvorfor har de gått for USB? gjer jo bare at de som har bedre lydkort enn de innebygde i disse, ikkje vil kjøpe disse.

Man får muligens mindre forstyrrelser fra maskinen, selv om de har blitt bedre på dette de siste årene.

 

Men det store problemet med USB headsets er at de er begrenset til strømmen som USB kan gi, og dermed ikke får like strømsterke andre forsterkere, og dermed ikke like god kontroll som en skikkelig forsterker.

 

2.5 watt er nok til å sprenge trommehinnene uten problem.

2.5 watt er nok til å drive de fleste høyttalere opp over 90db, som er nok til å forstyrre naboene og riste veggene.

 

Hvor mye lyd trenger du å flytte de 3cm fra hodetelefonene inn i hodet?

 

Dette er ikke en realistisk begrensning for hodetelefoner, selv om du regner et par hundre mw for dac og usb-kontroller, realistisk bruker man aldri mer enn 500mw per kana (1000mw - 1w totalt)l i et par hodetelefoner om man planlegger å ha noen hørsel om 5 år.

Lenke til kommentar

"Bassen er akkurat slik vi liker den, tørr og presis, men likevel så dyp som det trengs for å gjøre musikk og spilling til en fornøyelse. "

 

Enda mer diffuse beskrivelser. Hvordan er det "våt" bass høres ut? He he he

Tørr betyr oftest presis uten å være tynn/manglende, som gjerne betyr mindre rumling or mer punch - en god ting i de fleste typer musikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det slik at jeg kan vurdere å bytte ut mine beyerdynamic dt 770 pro med separat mic mot disse?

 

Sitter faktisk med samme hodetelefoner med modmic selv, og vurderer det samme. DT770 Pro føler jeg blir litt for stramme og dermed lite komfortable under lengre økter. Kommer i så fall selvsagt til å beholdte 770'ene sammen med DACen jeg har anskaffet. Har hatt flere versjoner i denne serien, og startet med PC350 (forgjengeren til PC360, PC363D, G4ME osv) som har holdt seg godt helt til nå, samt billigere Sennheiser-headset i min ungdom. Har forsåvidt alltid vært godt fornøyd, men alle sammen har avgått med døden ved at lyden i en av øreklokkene kom bort.

Lenke til kommentar

"Bassen er akkurat slik vi liker den, tørr og presis, men likevel så dyp som det trengs for å gjøre musikk og spilling til en fornøyelse. "

 

Enda mer diffuse beskrivelser. Hvordan er det "våt" bass høres ut? He he he

 

Tørr bass er mindre dyp reverb, våt bass mer dyp reverb bass.

 

Jeg foretrekker bassen litt oppi trynet. Har selv hatt sennheiser 650 hd i noen år og de har god lyd, men mangler litt på bassen selv med hodetelefonforsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...