Gå til innhold

Snart skal MacBook kanskje få tastaturer som kan skifte utseende på sparket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den videoen var noe av det mest crappy jeg har sett. Tastene bare blinket litt og det var det. Men jeg skjønner jo greia og det høres kjekt ut :)

 

Så du at de endret ikoner på tastene? Det er det som er hele greia, ikke bare blinkingen. Fint hvis man kan få ikoner som er tilrettelagt snarveier for spesifikke programmer. Gjør det lettere å lære ny programvare eller huske snarveier.

 

God ide synes jeg. Litt finpussing på utførelsen/looken bare så er de i mål hardware-messig. Om dette er en god løsning eller ikke kommer helt an på hvilken programvare som eventuelt støtter dette tastaturet.

Lenke til kommentar

Er det ikke allerede er tastaur på markedet som er sånn? Mener jeg så en artikkel her for et par år tilbake hvor hver tast hadde en liten lcd skjerm i farger. Usikker på på om det var et konsept eller et faktisk produkt

 

Du tenker på Optimus-serien med tastatur, Optimus Popularis og Optimus Maximus.

Førstnevnte er til salgs, og er svindyr. Den koster 1500 USD. Ser ut til at de mangler en egen utgave med ISO-layout.

http://www.artlebedev.com/optimus/popularis/

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor dette ikke har blitt mer eller mindre standard for lenge siden. Ideen er jo gammel, og jeg hadde gjerne betalt noen hundrelapper ekstra for et dynamisk tastatur. Men jeg betaler ikke tusener ekstra.

 

Ja, OK: Til tekst-input er det ikke sikkert det vil endre seg så mye. Men med en gang man bruker programmer som har mange hurtigstaster (AutoCAD, Photoshop, videoredigering, lyd/musikkredigering/sequencere) så ville et slikt dynamisk tastatur være ypperlig, og sannsynligvis vesentlig raskere enn et vanlig tastatur.

 

 

Kanskje det som fascinerer meg mest med denne saken er:

Hvorfor gir bransjen Apple muligheten til å være først med gammel teknologi igjen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er jo en eldgammel og god idé som ikke har slått igjennom pga dårlig gjennomføring og høy pris. Altså et klassisk tilfelle der Apple kan tenkes å ta en teknologi mainstream.

 

Til tekstbruk er jo dette bare tull, men som det sies over er det masse use cases der et slikt tastatur vil være svært nyttig - både avanserte programmer som Photoshop, CAD, videoredigering etc., og selvsagt i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...