Gå til innhold

ANMELDELSE: Batman: Arkham VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Project Cars har støtte for VR på PC, så regner med det får støtte for VR på PS4 også. Men håper det blir patchet inn, og ikke et nytt spill som Driveclub VR. Kjipt å kjøpe samme spill to ganger. :( (med mindre det er Mass Effect 1, så klart. Kjøpte det tre ganger.) :p

 

Ja spilt project cars og dirt rally på pc med rift dk2. Håper som du sier det blir patchet inn ang playstation vr. :)

Lenke til kommentar

 

Er teleportering noe som gjør at man unngår kvalme?

 

AtW

Ja. Er strengt tatt den eneste måten å navigere på uten risk for kvalme i spill uten noen cockpit eller andre tiltak på skjermen.

Det spekuleres om at dette vil være et forbigående fenomen og at om noen år vil vi være så vant til VR at vi vil kunne bevege oss på måter vi er vant til fra "vanlige" spill.

 

Det vil tiden vise, men siden vi nå er helt i startgropen er det nok ganske mye prøving og feiling (og forhåpentligvis noen suksesser) vi skal igjennom de kommende årene. Jeg må si jeg synes det er enormt spennende.

Lenke til kommentar

 

Er teleportering noe som gjør at man unngår kvalme?

 

AtW

Ja. Er strengt tatt den eneste måten å navigere på uten risk for kvalme i spill uten noen cockpit eller andre tiltak på skjermen.

 

 

Ok? Hvorfor det? Jeg skal innrømme jeg ikke er noen ekspert, da jeg ikke blir kvalm av slikt, men feks å gå virker jo ikke å være spesielt kvalmefremmende (altså at man beveger seg selv)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Er teleportering noe som gjør at man unngår kvalme?

 

AtW

Ja. Er strengt tatt den eneste måten å navigere på uten risk for kvalme i spill uten noen cockpit eller andre tiltak på skjermen.

Det spekuleres om at dette vil være et forbigående fenomen og at om noen år vil vi være så vant til VR at vi vil kunne bevege oss på måter vi er vant til fra "vanlige" spill.

 

Det vil tiden vise, men siden vi nå er helt i startgropen er det nok ganske mye prøving og feiling (og forhåpentligvis noen suksesser) vi skal igjennom de kommende årene. Jeg må si jeg synes det er enormt spennende.

 

 

 

 

 

Er teleportering noe som gjør at man unngår kvalme?

 

AtW

Ja. Er strengt tatt den eneste måten å navigere på uten risk for kvalme i spill uten noen cockpit eller andre tiltak på skjermen.

 

 

Ok? Hvorfor det? Jeg skal innrømme jeg ikke er noen ekspert, da jeg ikke blir kvalm av slikt, men feks å gå virker jo ikke å være spesielt kvalmefremmende (altså at man beveger seg selv)

 

AtW

 

 

Langt ifra noen ekspert på dette selv. Men har plukket opp litt her å der. Grunnen til at vi blir dårlige i VR er pga et ur instinkt som dem aller fleste av oss fortsatt har. Hjerner tror vi blir forgiftet og setter igang mot tiltak for å advare og til slutt få oss til å spy opp hva vi har konsumert. 

 

Så vår generasjon og mange deretter vil fortsatt ha denne egenskapen og VR må innpasse seg våre "primitive" hjerner... :)

 

Ethvert VR spill hvor en beveger seg uten at kroppen gjør det vil kunne gi en reaksjon. Det forskes den dag idag på måter og teknikker på hvordan dem kan minske dette. Typiske cockpit spill har potensialet til å minske effekten av kvalme. Jo mer farger og rammer en har rundt seg jo mer hjelper det.

 

Det er snodig hvordan det hele fungerer. Det er et spill til HTC Vive hvor du beveger deg som et vanlig fps spill med den trykkfølsome padden. Noe som 9 av 10 tilfeller vil gjøre deg uvel. Men i dette spillet så kommer det opp en firkanta strek ramme rundt deg når du beveger deg. Som ihvertfall for min del gjorde at jeg kunne navigere rundt i full fart uten problemer. 

 

Så slike løsninger vil vi nok se mye av fremmover. Det og teleportering som både høres og ser dumt ut. Men som fungerer overaskendes bra i VR.

 

Tror Sony har tatt en stor sjanse ved å lansere så mange "tradisjonelle" spill. Noe anmeldelser gjenspeiler da mange rett og slett blir dritt dårlige og som karakteren på spillet gjenspeiler. Mens andre er strålende fornøyd med lite ubehag. Jeg har nevnt det før her tror jeg om at det er veldig viktig fremover nå når det kommer til anmeldelser og tilbakemeldinger ifra spillere. At en presiserer at hvordan en reagerer og opplever forskjellige spill i VR er veldig forskjellig. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så er verd dem 160 dem koster på store?

 

Jeg hadde personlig lett betalt 160 kroner for dette. Prisene på VR-spill er litt hipp som happ, og generelt føler jeg at utviklerne tar litt for mye betalt, men noen ganger er prisen godt justert.

 

Ok? Hvorfor det? Jeg skal innrømme jeg ikke er noen ekspert, da jeg ikke blir kvalm av slikt, men feks å gå virker jo ikke å være spesielt kvalmefremmende (altså at man beveger seg selv)

 

LarZen sa vel det meste: Man kan bevege seg i virkeligheten, for å få spillfiguren til bevege seg tilsvarende, men idet man beveger spillfiguren, uten at den virkelige kroppen beveger seg på samme måte, oppstår det en slags dissonans i kroppen. Derfor er det å bevege seg på "vanlig" dataspillmåte i VR en relativt dårlig idé, enn så lenge.

 

Mange forkler bevegelsene i cockpit-moduser, hvor spillfiguren sitter fysisk stille i en maskin som beveger seg, men utenom dette er teleportering den beste og minst problematisk måten å bevege seg over lange avstander i VR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...