Gå til innhold

ANBEFALING: Dette er de aller beste grafikkortkjøpene nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har testet eller har mulighet til å teste Overwatch - 1440p - 144 fps.

Undrer på om hvor mye man må ofre i instillingene for å stabilt holde 144 fps her.

 

Finner selvfølgelig benchmarks av spillet, men ingen som sier, "dette må til for å holde 144 fps i 1440p"..

Og deretter hvilket kort er da det beste kjøpet.

 

Er så idiotisk å sitte med 144hz skjerm med G-sync og ikke utnytte den.

Alle kan si "bare kjøp 1080", men det er også noe som heter penger. 6000,- + er mye penger uansett hvordan man ser på det.

 

Noen som har mulighet til å teste?

Endret av Siggihm
Lenke til kommentar

Noen her som har testet eller har mulighet til å teste Overwatch - 1440p - 144 fps.

Undrer på om hvor mye man må ofre i instillingene for å stabilt holde 144 fps her.

 

Finner selvfølgelig benchmarks av spillet, men ingen som sier, "dette må til for å holde 144 fps i 1440p"..

Og deretter hvilket kort er da det beste kjøpet.

 

Er så idiotisk å sitte med 144hz skjerm med G-sync og ikke utnytte den.

Alle kan si "bare kjøp 1080", men det er også noe som heter penger. 6000,- + er mye penger uansett hvordan man ser på det.

 

Noen som har mulighet til å teste?

 

Lurer litt på det samme selv.

 

Testet nå med mitt 970, må ned på low settings for å få stabilt 150FPS :p (PG279Q skjerm)

 

Men overwatch ser overaskende pent ut selv på lave instillinger

Lenke til kommentar

 

 

 

- Slik som jeg oppfatter artikkelen, så synes jeg den er litt forvirrende....

 

Med det sagt så kan jeg nevne at ut ifra test-resultatene i artikkelen om møte mellom "Nvidia GTX 1080 FE" og "MSI GTX 1080 Gaming X" datert den 19.09.2016, så er den sammlede Gjennomsnitt-FPS'en for "Nvidia GTX 1080 FE" 62,400-FPS ved "4k" ikke 57,000-FPS ved "4k" som det nevnes i anbefalingen i denne artikkelen her.

Med mindre dere har tatt dere tid til å finne gjennomsnittet av alle versjonene av "GTX 1080" som dere har testet så langt.

 

Noe som jeg synes er høyst usannsynlig , med tanke på at disse 57,000-FPS'ene ved "4k" som dere nevner stammer helt tilbake fra da "GTX 1080" for første gang ble presentert for massene.

 

Utbedringer og optimalisertinger i driverne har ført til høyere FPS-verdier siden den gang.

Riktig nok ikke den største forbedringen, men forbedring none the less.

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For HD-spilling bør GTX 1060 3gb selvsagt anbefales før Radeon 470; her er det snakk om ca 20-nesten 40% fordel 1060. GTX 1060 3 gb er jo forsåvidt bedre enn Radeon 480 også; litt avhengig av konfigurasjon - og yter ikke mye mindre enn 6gb versonen heller. Ser at artikkelen nevner GTX 1060 3GB, men i HD + budsjett så er GTX1060 3GB i særklasse best. Synd for AMD men de taper stort sett overalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...