Gå til innhold

ANBEFALING: Dette er de aller beste TV-kjøpene du kan gjøre akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har det nok gått litt fort i svingene. Sony X85 har IKKE støtte for HDR siden panelet ikke støtter det, den bare jukser det til. Alt av hardware ellers støtter HDR (merkelig valg fra Sony der). Ellers er den en kanonTV!

Hvor er Samsung 60KS7005? 1000-lappen mer enn 55"en hos enkelte.

 

Som du sier så er ikke XD85 et premium HDR-produkt.

 

Når det gjelder KS7005 så er hele serien ment som et kjøpetips, og som du sier så vil 60-tommeren gi mer for pengene for de som har plass til den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere omtaler Samsung UE55KS7005 som "trolig årets beste kjøp", burde ikke da 65" være minst like gunstig i prisklassen >20.000 med en pris på 20.990,-?

Selv gikk jeg for den UE65KS7505 (samme TV, men med buet skjerm). Den lå på 30.000 men var nedsatt til 20.000 på Komplett kort tid etter dere publiserte testen av 55", da slo jeg til. Jeg ser den ligger på 22.000 nå, med én butikk som har den til 18.000.

Lenke til kommentar

Det er intellektuelt uærlig som tv-testere å sidestille sortnivået til oled med lysstyrken til LCD, gitt at man neppe vil ha bruk for sistnevnte under noen omstendighet.

At LCD-skjermer i det hele tatt har kommet inn under HDR standarden, viser bare at noen tjener penger på å tviholde på utdatert teknologi, og er villige til å dele disse pengene med de som er ansvarlige for sertifiseringen.

 

LCD er et teknologisk tilbakelagt kapittel, og quantum dot er som å slå en død hest, men annonsekronene må jo inn,og det koster å bygge nye produksjonslinjer tross alt.

Endret av Lilac1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan dere teste med h.265 hevc også?
Er ute etter 4k tv som har native støtte for h.265. (opp til max 12000)
Ripper bluray kun i dette, men må nå kjøre hardware dekoding på serviio servern min.
Dette medfører at man ikke kan spole/ff i filene.

Har prøvd med billig android boks (mx II fra kina, men dårlig resultat selv med kodi).

Trenger også en full test av chromecast ultra i 4k. Støtter den dnla native? Eller må man bruke bubbleupnp igjen?

Og har noen av disse nye tv'ne displayport?
 

Endret av per parker
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...