Gå til innhold

HTC har lansert en egen nettbutikk for VR-apper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe kobling mellom Viveport og Steam, eller må man nå velge hvilket av stedene man ønsker å ha spill?

 

Medaljens bakside når launcher, comunity, store og alt mulig annet sauses sammen i ett produkt. Man slipper ikke unna med kun ett produkt spesielt lenge.

 

Hvorfor skulle vi behøve steam for å spille i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

 

Er det noe kobling mellom Viveport og Steam, eller må man nå velge hvilket av stedene man ønsker å ha spill?

Medaljens bakside når launcher, comunity, store og alt mulig annet sauses sammen i ett produkt. Man slipper ikke unna med kun ett produkt spesielt lenge.

 

Hvorfor skulle vi behøve steam for å spille i utgangspunktet?

 

 

Tja, HTC Vive kjører med SteamVR som kommer med Steam. Det funker ganske godt. SteamVR støtter også Oculus. Kanskje SteamVR på sikt vil støtte PlaystationVR til PC? Oculus støtter ikke HTC Vive (såvidt jeg vet).

 

Steam har gjort det ganske "lurt" i å implementere ting i Steam. Steamworks VR og OpenVR og alt det der man trenger for å klaske inn støtte for et par briller gjør det nok enklere for mange å bruke det til utvikling enn f.eks. Oculus SDK. Se kommentar fra en H3VR-utvikler her om hvorfor Steam er et bedre valg enn Oculus (for dem): https://www.reddit.com/r/Vive/comments/54byzj/h3vrs_anton_breaks_down_why_he_has_given_up_on/ 

 

De fleste av oss har hatt Steam i årevis, og for meg personlig er det ingen ulempe at VR-oppsettet ligger i Steam. Spillene jeg har som støtter både VR og vanlig har en opsjon om de skal starte som VR eller ikke (f.eks. Project Cars). Interfacet med VR er heller ikke så dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...