Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altfor tett knyttet til mobilen. Hvis jeg vil automatisere hjemmet mitt med disse, vil jeg jo at det skal fungere for resten av beboerne selv om jeg (mobilen) ikke er hjemme. En applikasjon, eller i det minste et bibliotek så man kunne koble den til f.eks. en raspi eller lignende ville vært fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altfor tett knyttet til mobilen. Hvis jeg vil automatisere hjemmet mitt med disse, vil jeg jo at det skal fungere for resten av beboerne selv om jeg (mobilen) ikke er hjemme. En applikasjon, eller i det minste et bibliotek så man kunne koble den til f.eks. en raspi eller lignende ville vært fantastisk.

 

Ja, for meg er slike ting kun aktuelt når det kommuniserer med en server av en eller annen sort.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hmm ganske så ubrukelig.. Hvorfor kjøpe denne når du må ha logitech harmony i tillegg? Den fikset det jo med 1 trykk fra før av???Dette minner om de knappene amazon selger som lar deg bestille den varen når du trykker på knappen, og de koster en brøkdel av denne og er mer avanserte https://www.amazon.com/Dash-Buttons/b?ie=UTF8&node=10667898011

 

Ser ikke nytten med denne, good idea, poorly implemented...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en flic knapp og har brukt den i ca 2 mnd nå til mine 2 formål:

 

Enkel trykk: Slå av og på LIFX lyspærene mine i stua som en vanlig lysbryter. Dette sparer meg for å åpne opp appen på mobilen min når jeg kommer hjem for å slå på lyset.

 

Dobbeltrykk:

Mobilen min spiller av en lyd dersom jeg har klart å rote den bort mellom sofaputene.

 

Største minuset er at appen som kommuniserer med Flic sluker mye strøm selv i standby modus i tillegg til at bluetooth må selvsagt være på i forkant.

 

Den er mer praktisk som en mer stasjonær knappeløsning. Der den er "tilkoblet" til. f.eks en tablet med strømforsyning som blir en slags hub for alle Flic knappene.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt flere av disse bryterene og finner de fornuftige til sine formål. 

 

Et eksempel er når jeg ønsker å skifte sang og jeg er i dusjen. Siden telefonen min ikke er vanntett så må den nesten den forbli utenfor dusjen og da er det kjekt med disse vanntette knappene.

 

Det at de er avhenging av en telefon for å fungere er også en fordel noen ganger. Jeg har foreksempel en ved garasjeporten som port åpner og den vil jeg ikke at skal fungere når jeg ikke er der.

 

Ett annet formål jeg bruker den til er å skifte mellom forksjellige WiFi nettverk da det er ganske tungvindt å må inn på innstillinger på telefonen for å bytte.

 

Disse knappene fungerer også sammen med volvo slik at du kan f.eks starte diselvarmeren ved et trykk. 

 

Det som er greit er at du kan kombinere helt forskjellige systemer i en kjede. (Starte varmen, skru av lyset, åpne porten og sende en SMS at du drar)

Endret av Klev1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...