Gå til innhold

TEST: Tilbehør – Sony Xperia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg ikke allerede har av dette "ikke visste fantes" er NC750, og de bestilte jeg i dag. Resten har jeg eid i 2 år allerede.

 

Forøvrig trenger man ikke kjøpe stereomikrofon hvis man har et par slike NC-propper, da kan man gjøre binaurale opptak med mikrofonene i hver ørepropp.

https://en.wikipedia.org/wiki/Binaural_recording

 

Forøvrig brukes også NC31EM på enkelte Sony MP3-spillere med aktiv støydemping (f.eks NWZ-E584), og denne 5-polte jackpluggen har blitt brukt til eldre NC-propper i minst 6 år av Sony. Før dette brukte Sony NC-propper en minijack med en tapp på siden som ikke var kompatibelt med annet utstyr. 

https://www.prisguide.no/produkt/sony-nwz-e584-207685

 

Jeg bruker NC31EM hver dag jeg pendler, med eller uten NC etter hvor mye støy det er.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Synes ikke MDR-NC750 har spesielt god lyd. De er optimalisert for klar tale (litt gammeldags telefonaktig lyd) og støyfiltrering og kan ikke måle seg mot miniputtene MDR-EX70 selv om denne er designet for noe helt annet. Generelt er Mannen i gata vant med mye dårlig lyd, så relativt kan de nok være ganske gode.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Synes ikke MDR-NC750 har spesielt god lyd. De er optimalisert for klar tale (litt gammeldags telefonaktig lyd) og støyfiltrering og kan ikke måle seg mot miniputtene MDR-EX70 selv om denne er designet for noe helt annet. Generelt er Mannen i gata vant med mye dårlig lyd, så relativt kan de nok være ganske gode.

 

Hvis man må ha ekstra mye bass for å synes at lyden er god så må man velge Portapro, EX70 eller andre hodetelefoner med hovedfokus på bass. 

Jeg har ikke prøvd NC750 ennå, men håper de er mer nøytrale enn Sennheiser Momentum.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg ble skuffet over "oppgraderingen" min til NC750, følte ikke det var store forbedringen fra NC31EM.

For å få dem til å virke brukbart så må mobilen skifte innstillinger på følsomhet og frekvensgang, der er det store forskjeller når man tester ukorrigert. 

Bruker man dem på utstyr som ikke støtter NC750 så blir både lyd og støydemping mye dårligere enn NC31EM.

 

Sony Z3C Concept og Sony MP3-spillere støtter ikke NC750, kun NC31EM.

Z5C støtter NC750 i tillegg til NC31EM, det gjør sannsynligvis også Z3C original.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Har du menyvalg (dette var fjernet i Concept-software) slik at du kan velge NC750 så får du bra lyd.

Jeg er fornøyd med lyden både på NC750 og NC31EM.

Etter å ha lest testen hadde jeg forventninger om at NC750 skulle være ennå bedre, men det var de ikke i mine ører.

 

Ser at det kun er hvit som er på tilbud til kr 237 (kr 276 inkludert frakt), sort er full pris:

http://www.mytrendyphone.no/shop/sony-mdr-nc750-high-resolution-184185p.html

Jeg kjøpte likevel et par i reserve i dag.

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...