Gå til innhold

ANMELDELSE: Pro Evolution Soccer 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående lisenser, er det i år enklere å legge inn riktige lagnavn, logoer, drakter etc.

Ta f.eks en titt på http://www.pesworld.co.uk , de gjør en strålende jobb.

Tar selvfølgelig litt ekstra tid, men gjør at lisensmaset fra FIFA-tilhengerne stilner.

Har selv spilt både FIFA og PES i mange sesonger, og må si den totale fotballfølelsen er etter mitt syn best på PES.

FIFA har noe bedre grafikk, men virker mindre responsivt som trekker mye mer ned.

Har dog hatt et par år med plundrete og tidkrevende opplegg for å legge inn riktige logoer, navn etc på PS4, men fra i år er ting tilbake på stell!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Angående lisenser, er det i år enklere å legge inn riktige lagnavn, logoer, drakter etc.

Ta f.eks en titt på http://www.pesworld.co.uk , de gjør en strålende jobb.

Tar selvfølgelig litt ekstra tid, men gjør at lisensmaset fra FIFA-tilhengerne stilner.

Har selv spilt både FIFA og PES i mange sesonger, og må si den totale fotballfølelsen er etter mitt syn best på PES.

FIFA har noe bedre grafikk, men virker mindre responsivt som trekker mye mer ned.

Har dog hatt et par år med plundrete og tidkrevende opplegg for å legge inn riktige logoer, navn etc på PS4, men fra i år er ting tilbake på stell!

 

så det var en fin pakke som hadde alle de store ligaene +championship men virka og bare være til ps4. Vet du om den pakken er mulig og få til pc også?

Lenke til kommentar

 

Angående lisenser, er det i år enklere å legge inn riktige lagnavn, logoer, drakter etc.

Ta f.eks en titt på http://www.pesworld.co.uk , de gjør en strålende jobb.

Tar selvfølgelig litt ekstra tid, men gjør at lisensmaset fra FIFA-tilhengerne stilner.

Har selv spilt både FIFA og PES i mange sesonger, og må si den totale fotballfølelsen er etter mitt syn best på PES.

FIFA har noe bedre grafikk, men virker mindre responsivt som trekker mye mer ned.

Har dog hatt et par år med plundrete og tidkrevende opplegg for å legge inn riktige logoer, navn etc på PS4, men fra i år er ting tilbake på stell!

 

så det var en fin pakke som hadde alle de store ligaene +championship men virka og bare være til ps4. Vet du om den pakken er mulig og få til pc også?

Finnes forskjellig der ute, men går ikke god for om det kan være diverse spam-/virusbefengte sider...

Men se etter option files på f.eks:

http://www.pes-patch.com

http://www.pesgaming.com

http://www.pesfan.com

http://www.pesuniverse.com

Lenke til kommentar

Og ENDA en anmeldelse, i likhet med IGN, som ikke klarer å nevne karrieremodus med ei setning. Finnes faktisk spillere der ute som kjøper FIFA hovedsakelig grunnet karriere, så hadde vært veldig greit om dere ikke brukte alle avsnittene på å opppsummere grafikk, lisens og motorikk. For øvrig var screenshot av de norske landslagsdraktene grunn nok til at jeg skipper PES glatt. Burde ikke være vanskelig å lage en bedre "kopi" av en landslagsdrakt enn dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"I løpet av de ti årene som har gått har imidlertid FIFA-serien gjort mange gode grep, slik at de uten tvil har blitt det ledende fotballspillet, både med tanke på lisensiering og selve spillmekanikken".

 

Allerede her begynner det å skurre litt, for å påstå at det er hevet over enhver tvil at FIFA har vært best på spillmekanikk, dvs det som foregår ute på matta de siste 10 årene er rett og slett tøv fra ende til annen.

 

Det har vært et par år FIFA har spilt fletta av PES også på banen ( 2014-versjonen av PES f.eks var grusom), men stort sett har det vært motsatt. Det har også vært gjennomgangsmelodien hos de fleste anmeldere.

 

Jeg spiller mest PES, men har også uhorvelige timer med FIFA-spilling bak meg, og uansett hvordan du vrir og vender på det så er det rett og slett så mye mere muligheter hos PES enn FIFA at det de siste årene ( med unntak av 2014) ikke har vært sammenlignbart. Selv etter en 600-700 kamper med f.eks PES 2016 kom jeg til stadighet over nye måter å score mål på, og AI'en hos PES er også hakket hvassere.

 

Misforstå meg rett, FIFA er også blodig gøy, men først og fremst med venner da det å spille karrieremodus eller sesong etc ikke gir meg så veldig mye.

 

Du nevner også grafikk, og må si meg delvis uenig der også. Premier League er velgjort hos PES, men du trenger kun å gå til Bundesliga for å se hvor dårlig FIFA er på spillergrafikk. Antall spillere med "ekte" utseende utenfor PL og de aller største klubbene virker å være på et minimum, og selv en storklubb som Schalke har ansiktsgrafikk på spillere a'la 2011.

 

Å spille Tippeligaen, A-League og nå også J.League er også så generisk og kjedelig at det gir ikke mye mening. At de betaler såpass mye for lisenser rundt omkring men allikevel behandler alt utenom PL som b-vare gir ikke mye mening. J.League er siste tilskudd, og utifra demoen ( hvor både stadion og lag fra J.League er representert) er det rett og slett enormt skuffende å se hvor lite innsats de har lagt i det.

 

Man må jo lure på om den eneste grunnen til at de legger til nye ligaer er pga de vil ødelegge for PES.

 

Det siste og kanskje viktigste ankepunktet er uansett spillerratinger. FIFA har spillerratinger som kan være helt hårreisende dårlige, og de har heller ikke et bra system for å måle ligaer opp imot hverandre. Null muligheter for å redigere i etterkant er også et gigantisk minus.

 

Og til slutt: Mangelen på lisenser er ikke et så veldig stort problem. Det tok med 1,5 minutt å installere en patch som gjorde at jeg fikk "ekte" drakter og navn på samtlige europeiske lag i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hypen dette spillet har fått. Det er intet mindre enn et OK spill med OK spillmoduser og OK grafikk. Jeg fatter ikke hvordan noen kan foretrekke master league fremfor karrieremodus på FIFA. Cut scenes er kult, men at det ikke går an å skru av overganger for det første overgangsvinduet er latterlig dårlig. Pogba drar fra United uten å ha spilt en eneste kamp. Og hva er gøy med at AC Milan kan kjøpe Ronaldo? Fotballfølelsen er der, men det hjelper ikke når så og si ingenting annet er der. Dette spillet står jeg glatt over.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hypen dette spillet har fått. Det er intet mindre enn et OK spill med OK spillmoduser og OK grafikk. Jeg fatter ikke hvordan noen kan foretrekke master league fremfor karrieremodus på FIFA. Cut scenes er kult, men at det ikke går an å skru av overganger for det første overgangsvinduet er latterlig dårlig. Pogba drar fra United uten å ha spilt en eneste kamp. Og hva er gøy med at AC Milan kan kjøpe Ronaldo? Fotballfølelsen er der, men det hjelper ikke når så og si ingenting annet er der. Dette spillet står jeg glatt over.

 

Og jeg kan ikke fatte at noen gidder å spille karrieremodus på FIFA. Grafikken på ABSOLUTT ALT utenom EPL er som å gjøre et byks tilbake til tidlig PS3-era, det at det ikke går an å redigere spillere, stats eller andre ting er også latterlig. FIFA sine ratinger har alltid vært håpløse. Og det er ikke noe bedre på FIFA17. F.eks på demoen er 37 år gamle Yasuhito Endo Gambas raskeste spiller. Han er en fantastisk god spiller, men rask har han aldri vært, og det viser jo bare hvor utrolig lite tid og ressurser FIFA bruker på ligaer utenom EPL.

Lenke til kommentar

 

 

Et fotball som kaller fotball soccer? Burde være ulovlig!

Det het opprinnelig Soccer.

http://www.todayifoundout.com/index.php/2010/06/the-origin-of-the-word-soccer/

 

 

Soccer kommer fra "Association Football" ;)

Ja det het Soccer på folkemunne. Football tok etterhvert over som den vanligste måte å referere til idretten på

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

 

 

 

Et fotball som kaller fotball soccer? Burde være ulovlig!

Det het opprinnelig Soccer.

http://www.todayifoundout.com/index.php/2010/06/the-origin-of-the-word-soccer/

 

 

Soccer kommer fra "Association Football" ;)

Ja det het Soccer på folkemunne. Football tok etterhvert over som den vanligste måte å referere til idretten på

 

 

Ja, men det het "Association Football" før noen begynnte kalle det Soccer. Se hva jeg har uthevet, så ser du hvor Soccer kommer fra. Var et program på NRK om akkurat dette.

Lenke til kommentar

Master league er litt rart på dette spillet. Litt vel simplisifert opplegg med overganger, pris på spillere,lønn og kontrakt lengde. og veldig lett og få tak i gode spillere tidlig. Fikk feks kjøpt Morata til newcastle i championship for 15mill pund lol.

Ellers ganske bra. Men synes fifa sitt opplegg er bedre på denne biten. der kan man velge summer selv og kontraktlengde og vankeligere og få tak i gode spillere i starten.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt PES siden PES 4, men kjøpte dette etter at PES fikk fantastiske kritikker i fjor og visstnok skulle være enda bedre i år. Meget, meget positivt overrasket. Det er umiddelbart veldig intuitivt å spille selv for meg som har FIFA grundig impregnert i fingrene. Det største sjokket var riktignok å spille FIFA 16 igjen etter en uke med PES. Du verden så klønete det føles! Det var nok det som for alvor fikk meg til å innse kvalitetsforskjellen i spillene.

 

Den største forskjellen er intelligensen til med- og motspillere. Spiller man mot maskinen i PES møter man variasjon i spillestil, smarte pasningsvalg og et kollektivt forsvar som tilpasser seg din spillestil underveis. I FIFA føles det som om alle lag spiller akkurat den samme kjipe fotballen hvor det er om å gjøre å rulle mest ball i forsvar og overhodet ikke viktig å score mål. De spiller heller ikke spesielt mye smartere på høyere vanskelighetsgrader, bare raskere, sterkere, mer presist og med en nærmest synsk evne til å vite hvor du skal finte og vende. Det er rett og slett ikke spesielt gøy.

 

Spiller utelukkende FIFA på grunn av online-moduser, som EA definitvt er bedre på enn Konami, så blir nok kjøp av det i år også. PES er fortsatt unektelig et bedre fotballspill på selve banen, spesielt når man spiller alene. Har knapt rørt online på PES ennå. Det er moro nok å spille mot maskinen.

 

Lisensene er for øvrig en ikke-sak etter min mening, med mindre man spiller på Xbone. Det tar særdeles lite tid å fikse riktige logoer og drakter på de viktigste klubbene og landslagene.

 

Skal jeg trekke på noe må det være at det er litt for lett å score når man først kommer til skudd. Når man kan skyte med såpass ekstrem presisjon og kraft regelmessig ender det som regel med mål når man får skyte innenfor 20 meter. Keeper rekker rett og slett ikke å reagere tidsnok. Korte, høye gjennombruddspasninger (sånne som Barcelona-gutta ofte lykkes med IRL) på en spiller på løp er også litt for effektivt når man skal låse opp forsvar, og ender som regel med at man er alene med keeper. Greit at det går når man bruker de skikkelig gode spillerne, men når sluggere som Seydou Keita og Lassana Diarra vekter pasningen perfekt i beina til en kjøttspiss blir det litt vel drøyt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...